www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROCES DYSTRYBUCJI PRODUKTÓW MATERIALNYCH W GOSPODARCE CYFROWEJ


ZARZYCKA A.M.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 51.30 Twoja cena  48,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Proces dystrybucji produktów materialnych w gospodarce cyfrowej


Pierwsza część (trzy pierwsze rozdziały) ma charakter teoretyczny. Dokonano w niej przeglądu literatury pod kątem miejsca, znaczenia oraz zmian w postrzeganiu problematyki dystrybucji produktów w naukach o zarządzaniu. Następnie przed[1]stawiono zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstwa, które mają kluczowe znaczenie dla procesu dystrybucji. Zwieńczeniem rozważań teoretycznych jest skonstruowanie autorskiego modelu dystrybucji produktów. Rozdział pierwszy obejmuje analizę literatury z obszaru zarządzania strategicznego, marketingu oraz logistyki, która miała na celu zobrazowanie miejsca i znaczenia dystrybucji w tych obszarach nauki. Rozważania prowadzą do wniosku, że miała miejsce ewolucja postrzegania dystrybucji z aktywnej w pasywną, a obecnie obserwuje się powrót jej aktywności, co przejawia się w podejściu procesowym. W rozdziale drugim zidentyfikowano współczesne wyzwania dla dystrybucji w gospodarce cyfrowej, którymi są: rewolucja technologiczna, nowy rodzaj konsumenta oraz ewoluujący produkt. Dlatego też rozdział trzeci monografii jest próbą skonstruowania modelu procesu dystrybucji produktów opartego na teoretycznych wyznacznikach oraz zmianach zachodzących w otoczeniu, a będących kluczowymi dla tego obszaru badań.

Dwa kolejne rozdziały stanowią część empiryczną pracy. W czwartym rozdziale przedstawiono metodykę badań i charakterystykę próby badawczej, dokonano operacjonalizacji poszczególnych części składowych procesu dystrybucji produktów, a także wymiarów produktu przy pomocy szczegółowych pytań. Następnie zaprezentowane zostały wyniki internetowych badań ilościowych przeprowadzonych wśród polskich producentów, które potwierdzają zasadność skonstruowanego modelu oraz wielowymiarowość produktów oferowanych przez badane przedsiębiorstwa. Piąty rozdział stanowi kompilację wywodów teoretycznych oraz wyników badań dotyczących wymiarów współczesnego produktu, czego efektem jest opracowanie pięciu hybryd produktowych. Dokonano ich charakterystyki oraz opisano specyfikę procesu ich dystrybucji. Określone zostały współzależności pomiędzy poszczególnymi hybrydami a elementami modelu procesu dystrybucji, które wskazują na ich różne znaczenie. W monografii przeprowadzono dowód na to, że dystrybucja produktów jest obszarem specyficznym, ważnym oraz zasługującym na dalsze dociekania badawcze w kontekście dynamicznych zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw.

(fragment Wstępu)

Wstęp

ROZDZIAŁ 1
Ewolucja dystrybucji produktów w naukach o zarządzaniu

1.1. Dystrybucja – od funkcji do procesu
1.2. Dystrybucja w optyce strategicznej
1.3. Proces biznesowy – definicja, typologia i cechy
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2
Wyzwania dla dystrybucji produktów w gospodarce cyfrowej

2.1. Rewolucja technologiczna siłą napędową dystrybucji
2.2. Nowy profil konsumenta
2.3. Zmieniający się charakter produktu
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3
Model procesu dystrybucji produktów w realiach cyfryzacji

3.1. Model badawczy procesu dystrybucji w gospodarce 4.0

3.2. Proces dystrybucji – input a output
3.3. Struktura wewnętrzna procesu dystrybucji
3.4. Dominujące atrybuty procesu dystrybucji
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4
Proces dystrybucji produktów w polskiej praktyce – badania własne

4.1. Metodyka badań empirycznych i charakterystyka próby badawczej
4.2. Operacjonalizacja procesu dystrybucji i wymiarów produktu
4.3. Analiza procesu dystrybucji produktów polskich producentów
4.4. Wymiary produktów w polskiej gospodarce przyczynkiem do identyfikacji hybryd produktowych
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5
Hybrydy produktowe a specyfika branży i dystrybucji

5.1. Od wymiarów produktu materialnego do jego hybryd
5.2. Hybryda nr 1 – gry komputerowe
5.3. Hybryda nr 2 – muzyka
5.4. Hybryda nr 3 – meble
5.5. Hybryda nr 4 – soki
5.6. Hybryda nr 5 – produkty mięsne
5.7. Interakcje pomiędzy hybrydami produktu a składowymi procesu dystrybucji
Podsumowanie

Zakończenie

Aneks – próba badawcza
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

159 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022