www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ I ZRÓWNOWAŻONA KARTA WYNIKÓW W PODNOSZENIU WARTOŚCI KLIENTA


BOCHENEK M.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 73.10 Twoja cena  69,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta


Drogi Czytelniku, zapewne zastanawiałeś się, co decyduje o powodzeniu w prowadzeniu firmy. Może myślałeś o sprawnym zarządzie (menedżerach), o skutecznym marketingu, o zaangażowanych pracownikach? W każdym z tych przypadków miałeś rację, ale... pod warunkiem, że firma ta osiąga przychody, które przewyższają jej koszty.
Z tego powodu z całą pewnością można określić, że najważniejszy dla każdej firmy jest klient, ponieważ to on generuje przychody, a w konsekwencji zyski dla przedsiębiorstwa. Oznacza to, że kierujący przedsiębiorstwami powinni dbać o relacje z klientami oraz dokonywać pomiaru ich wartości. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że klient generuje dla przedsiębiorstwa nie tylko przychody, ale również koszty. Czy może więc zdarzyć się sytuacja, w której relacja z konkretnym klientem nie jest opłacalna dla przedsiębiorstwa? Jak zmierzyć wartość klienta? Czy poprzez zastosowanie odpowiednich metod można wspomóc kreowanie i maksymalizację wartości klienta?

Książka „Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta" dostarcza Czytelnikowi wiedzy na temat klienta, jego wartości i kosztów oraz metod rachunkowości zorientowanych na klienta.

Przede wszystkim jednak stanowi pierwszą w Polsce propozycję wykorzystania metody rachunkowości - zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta − do pomiaru wartości klienta. Zrównoważony rachunek kosztów działań klienta stanowi integrację rachunku kosztów działań i zrównoważonej karty wyników w kontekście orientacji przedsiębiorstwa na klienta oraz skutecznego pomiaru wartości klienta. Rachunek kosztów działań pozwala na prawidłowe wyodrębnienie kosztów klienta, a metoda nabiera strategicznego charakteru dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników.

Niewątpliwą zaletą książki jest jej interdyscyplinarność − łączy ze sobą elementy rachunkowości i marketingu. Adresowana jest przede wszystkim do zarządzających przedsiębiorstwami, do kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców biznesowych, analityków finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.

Wstęp 7

Rozdział 1
Relacje z klientami w budowaniu wartości klienta 11
1.1. Istota wartości klienta 11
1.2. Analiza portfelowa klientów 24
1.3. Wartość dla klienta w tworzeniu wartości klienta 35
1.4. Klient jako podmiot rachunkowości zarządczej 43

Rozdział 2
Miejsce rachunku kosztów w kształtowaniu wartości klienta 53
2.1. Ewolucja rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów 53
2.2. Klasyfikacja i wycena kosztów klienta 73
2.3. Zakres i zadania rachunku kosztów w kontekście pomiaru wartości klienta 84
2.4. Metody rachunkowości zarządczej zorientowane na klienta 96

Rozdział 3
Integracja rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników 125
3.1. Znaczenie integracji systemów rachunku kosztów z innymi metodami rachunkowości zarządczej 125
3.2. Rachunek kosztów działań zorientowany na klienta 134
3.3. Orientacja na klienta w zrównoważonej karcie wyników 146
3.4. Model integracji rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników 159
3.5. Możliwości zastosowania i ograniczenia modelu zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta 172

Zakończenie 179
Bibliografia 183
Spis tabel 199
Spis rysunków 201

202 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022