www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MODEL BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD


ADAMIK A. GRABOWSKA S. SANIUK S.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 82.69 Twoja cena  78,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Model biznesu w środowisku Smart World


Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach.

Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu.

Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw.

Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż.

WSTĘP

1. SPECYFIKA ŚRODOWISKA SMART WORLD

1.1. Koncepcja Smart World
1.2. Wymagania techniczne i środowiskowe
1.3. Wyzwania społeczne i organizacyjne

2. ORGANIZACJE W SMART WORLD

2.1. Organizacja w erze przełomów, zmian i zrównoważonego rozwoju
2.2. Inteligencja organizacji – obszary, kierunki i dynamika rozwoju
2.3. Organizacje przyszłości w teorii i praktyce ery Smart World

3. BUDOWA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW W SMART WORLD

3.1. Proces budowy konkurencyjności w środowisku Smart World i jego elementy
3.2. Problemy i bariery procesu kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw – przegląd doświadczeń międzynarodowych
3.3. Źródła i strategie budowy przewagi konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0 i środowiska Smart World

4. PERSONALIZACJA W ZRÓWNOWAŻONEJ PRODUKCJI I KONSUMPCJI W ŚRODOWISKU SMART WORLD

4.1. Koncepcja zrównoważonej produkcji i konsumpcji
4.2. Personalizacja jako efekt oczekiwań współczesnego klienta
4.3. Serwicyzacja produkcji przemysłowej jako nowa strategia funkcjonowania przedsiębiorstw

5. WYZWANIA DLA MODELI BIZNESU W DOBIE PRZEMYSŁU 4.0

5.1. Wiedza i kompetencje inżynierów i menedżerów – diagnoza wymagań
5.2. Współpraca sieciowa małych i średnich przedsiębiorstw – korzyści i obawy
5.3. Rozwój nowych modeli biznesu – analiza trendów

6. PROJEKT MODELU BIZNESU

6.1. Megatrendy
6.2. Filary technologiczne
6.3. Architektura modelu biznesu
6.4. Architektura techniczna
6.5. Architektura społeczna
6.6. Procesy

7. PLANOWANIE CYBER-FIZYCZNYCH SIECI PRODUKCYJNYCH DLA MODELI BIZNESU

7.1. Implementacja idei Przemysłu 4.0 dla networkingu przedsiębiorstw
7.2. Model platformy integracji klienta i producenta
7.3. Koncepcja metodyki prototypowania sieci przedsiębiorstw

8. INNOWACYJNOŚĆ MODELU BIZNESU

8.1. Orientacja na proces kreowania innowacji
8.2. Transformacja biznesu – nowa era innowacji
8.3. Innowacyjne elementy modelu biznesu na bazie Canvas
8.4. Zarządzanie talentami jako element architektury społecznej

9. WARTOŚĆ I KONKURENCYJNOŚĆ MODELU BIZNESU

9.1. Kreowanie wartości poprzez model biznesu
9.2. Źródła przewagi konkurencyjnej modelu biznesu
9.3. Strategiczna karta wyników
9.4. Kluczowe wskaźniki efektywności
9.5. Weryfikacja modelu – studium przypadku

10. PRAKTYCZNE ASPEKTY MODELI BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD

10.1. Środowisko Smart World
10.2. Fabryki przyszłości
10.3. Cyber-fizyczne sieci przedsiębiorstw

KIERUNKI ROZWOJU MODELI BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD

BIBLIOGRAFIA
SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ
INDEKS

304 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022