www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MODEL POLITYKA POPULARNEGO W PAŃSTWACH ANGLOSASKICH


ROGALIŃSKI P.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 69.19 Twoja cena  65,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Model polityka popularnego w państwach anglosaskich


W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? Często wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.

Autor książki analizuje poszczególne elementy wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji buduje model polityka popularnego. To pozycja zarówno dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów.


Bardzo wysoko oceniam oryginalność tej monografii oraz jej wkład w naukę. Przeprowadzone badania znakomicie uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu, a ponadto stanowią kompendium wiedzy, która może zostać wykorzystana w sposób praktyczny przez aktorów politycznych, doradców, spin doktorów.

Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Kasińskiej-Metryki

Na uwagę zasługują nowatorski charakter wyboru problematyki badawczej, innowacyjne ujęcie omawianego zagadnienia, imponujący materiał źródłowy stanowiący jej podstawę teoretyczną i faktograficzną, jak również poprawność całego wywodu i przystępny styl narracji.

Z recenzji dra hab. Szymona Ossowskiego, prof. UAM

Paweł Rogaliński – badacz, praktyk i teoretyk mediów, marketingu i edukacji, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie). Ukończył zarządzanie (2010–2012), stosunki międzynarodowe: nauki polityczne (2006–2011) oraz filologię angielską (2006–2010) na Uniwersytecie Łódzkim. Redaktor naczelny portalu popularnonaukowego „Przegląd Dziennikarski” (www.przegladdziennikarski.pl), prezes organizacji pozarządowej. Otrzymał kilkanaście nagród i wyróżnień krajowych i międzynarodowych, między innymi w Londynie, Berlinie, Warszawie i Brukseli.

WSTĘP 9

ROZDZIAŁ PIERWSZY: Zarządzanie wrażeniem w komunikowaniu politycznym polityka popularnego 31

1.1 Komunikowanie polityczne w szerszej strukturze pojęciowej 34
1.2 Marketing polityczny w państwach anglosaskich   44
1.3 Teoretyczne aspekty modelu polityka popularnego w państwach anglosaskich   50
1.4 Zarządzanie wrażeniem i pojęcia pokrewne   54
1.5 Podsumowanie   63

ROZDZIAŁ DRUGI: Efekt pierwszego wrażenia  65

2.1 Podstawowe informacje o polityku   67
2.2 Budowa ciała  83
2.3 Twarz  86
2.4 Ubiór i kolorystyka  98
2.5 Podsumowanie   104

ROZDZIAŁ TRZECI: Pozawerbalne aspekty komunikacyjne w wystąpieniach publicznych   109

3.1 Gestykulacja  111
3.2 Atrybuty głosu, akcent i dialekt  117
3.3 Widownia i przestrzeń komunikacji 131
3.4 Pozawerbalne niuanse publicznej aktywności polityka  141
3.5 Podsumowanie   159

ROZDZIAŁ CZWARTY: Rola języka w budowaniu więzi emocjonalnej z wyborcami 163

4.1 Właściwy dobór słów    165
4.2 Metody budowania zdań i przemów politycznych   173
4.3 Tandeta perswazyjna w programowaniu neurolingwistycznym    176
4.4 Metody wykorzystania pamięci i potęgi umysłu   181
4.5 Podsumowanie   188

ROZDZIAŁ PIĄTY: Techniki oddziaływania na wyborców    191

5.1 Psychologia wywierania wpływu   195
5.2 Techniki ofensywne  203
5.3 Techniki defensywne  210
5.4 Techniki wzmacniające i utrwalające efekty zarządzania wrażeniem    218
5.5 Podsumowanie   225

ROZDZIAŁ SZÓSTY: Nowoczesne formy kontaktu z wyborcami 229

6.1 Praktyczne aspekty zarządzania komunikacją polityczną i kryzysową  231
6.2 Portale społecznościowe   240
6.3 Blogi i dziennikarstwo obywatelskie   248
6.4 Nowa rola partnerów polityków    252
6.5 Podsumowanie   259

ROZDZIAŁ SIÓDMY: Refleksje końcowe i wizualizacje modelu popularnego polityka anglosaskiego   265

7.1 Model popularnego polityka anglosaskiego a rzeczywistość  266
7.2 Refleksje krytyczne nad analizą modelu popularnego polityka anglosaskiego   271
7.3 Wizualizacje modelu polityka popularnego w państwach anglosaskich   275
7.4 Proponowane kierunki dalszych badań   286
7.5 Podsumowanie   291

Zakończenie   297
Wykaz tabel 309
Wykaz rysunków    311
Bibliografia 313
Summary 337
ANEKS. Plansze barwne  337
Wykaz źródeł plansz 404

416 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022