www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W PROJEKCIE


WAWAK S.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 72.35 Twoja cena  68,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie jakością w projekcie


Zarządzanie jakością od wielu lat było przedstawiane w standardach i publikacjach naukowych jako jeden z istotnych aspektów projektu. Prowadzone w tym zakresie badania sugerują jednak, że deklaracje autorów standardów w niewielkim stopniu odpowiadają projektowej rzeczywistości. W praktyce bowiem obserwuje się, że na jakość brakuje czasu. Ważniejsze są przekroczony budżet, niedotrzymany harmonogram czy „gaszenie pożarów”.

W podjętych badaniach, których efektem jest ta monografia, skupiono się na poszukiwaniu istniejących rozwiązań oraz wypracowaniu spójnej koncepcji zarządzania jakością w projekcie. Dążono przy tym do integracji różnych szkół zarządzania jakością oraz wielu podejść do zarządzania projektami, aby wyodrębnić dobre praktyki – niezależnie od źródła ich pochodzenia.

Zarządzanie jakością w projektach było dotychczas badane wycinkowo, w odniesieniu do wybranych standardów, metodyk, metod lub technik. W literaturze brakuje badań, które wielowymiarowo pokazywałyby, jak kierownicy i członkowie zespołów projektowych faktycznie zarządzają jakością. Rozmowy przeprowadzone z doświadczonymi menedżerami projektów przekonują, że jakość nie jest traktowana jako kluczowy aspekt zarządzania projektami.

Monografia integruje dostępną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w projekcie, a jednocześnie pokazuje dalsze potrzebne kierunki badań. Wynikają one z istnienia zarówno luk wykrytych w ramach badań dorobku naukowego, jak i niedostatków zidentyfikowanych w trakcie badania ponad pięciuset kierowników i członków zespołów projektowych.

Wstęp                                                                                                                                                

Rozdział 1
Współczesne podejście do jakości w projekcie                                                                       

1.1. Cztery wymiary jakości projektu                                                                                         
1.2. Zasady zarządzania jakością                                                                                               
1.3. Ekonomiczne aspekty jakości                                                                                              
1.4. Standardy projektowe a zarządzanie jakością                                                                 
1.5. Jakość 4.0 a zarządzanie projektem                                                                                   

Rozdział 2
Rola zarządzania jakością w projekcie                                                                                      

2.1. Jakość a pozostałe obszary projektu                                                                       
2.2. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                             
2.3. Planowanie z punktu widzenia jakości                                                                               
2.4. Monitorowanie i zapewnienie jakości                                                                                 
2.5. Plan zarządzania jakością                                                                                                    

Rozdział 3
Osiąganie jakości w zespole projektowym                                                                              

3.1. Organizacja zespołu projektowego                                                                                     
3.2. Relacje w zespole projektowym                                                                                           
3.3. Praca w zespole projektowym                                                                                   

Rozdział 4
Wybrane metody i techniki zarządzania jakością                                                                  

4.1. Klasyfikacja metod i technik zarządzania jakością w projekcie                                  
4.2. Metody i techniki jakości organizacji                                                                      
4.3. Metody i techniki jakości projektowanej                                                                
4.4. Metody i techniki jakości procesu                                                                            
4.5. Metody i techniki jakości rezultatów                                                                       

Rozdział 5
Praktyki zarządzania jakością w projekcie                                                                  

5.1. Metodyka badań                                                                                                         
5.2. Charakterystyka próby badawczej                                                                          
5.3. Postrzeganie jakości przez członków zespołów projektowych                           
5.4. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                 
5.5. Kryteria oceny jakości w projekcie                                                                          
5.6. Zarządzanie zespołem projektowym w kontekście jakości                                
5.7. Metody i techniki stosowane w projektach                                                            
5.8. Podsumowanie badań empirycznych                                                                      

Zakończenie                                                                                                                         
Bibliografia                                                                                                                            
Spis tabel                                                                                                                               
Spis rysunków

234 srony,Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka                                                       

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- KPI CZYLI KLUCZOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI 75 MIERNIKÓW WAŻNYCH DLA KAŻDEGO MENEDŻERA
MARR B.

- PORADNIK MENEDŻERA JAKOŚCI KOMPENDIUM WIEDZY O NARZĘDZIACH JAKOŚCI
STARZYŃSKA B. HAMROL A. GRABOWSKA M.

- ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
MURAWSKA M. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022