www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA BADANIA OPINIE INSPIRACJE


KARWOWSKA-STRUCZYK M. SOBIERAŃSKA D. SZPOTOWICZ M RED.

wydawnictwo: ŻAK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 70.89 Twoja cena  67,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

badania, opinie, inspiracje


W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 roku, czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy

Autorzy niniejszego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami.

W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.


Małgorzata Karwowska-Struczyk, Wstęp

CZĘŚĆ I. Dzieci i rodzice jako uczestnicy edukacji
Ewa Kulawska, Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej uczniów z nadpobudliwością psychoruchową - doniesienie z badań
Barbara Pyka, Rozwijanie asertywności dzieci w pierwszym etapie edukacyjnym
Agnieszka Misiuk, Umiejętność współpracy uczniów klas I a ich pozycja w grupie rówieśniczej
Ewa Bąk, Praca z klasą - praca z grupą
Marta Kotarba-Kańczugowska, Typy psychologiczne rodziców, czyli kilka stów do nauczycieli o tym, jak mówić do rodziców, żeby chcieli współdziałać . . .

CZĘŚĆ II. Język ojczysty i język obcy w kształceniu małego dziecka
Joanna Maria Garbula, Małgorzata Kowalik-Olubińska, Analiza morfologiczna legend jako sposób badania tekstów narracyjnych
Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiołek, Mowa dzieci wiejskich u progu nauki szkolnej. Znaczenie wczesnej opieki logopedycznej
Magdalena Szpotowicz, Wczesna nauka języka w Europie - międzynarodowe badanie długofalowe
Kamila Tarnowska, Rola pomocy dydaktycznych w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym

CZĘŚĆ III. Edukacja matematyczna i przyrodnicza w przedszkolu i szkole
Marek Piotrowski, Rozwijanie umiejętności heurystycznych w szkole - pomysł na wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Geometria w edukacji dzieci
Małgorzata Sławińska, Konstruowanie znaczeń przyrodniczych w przedszkolu - empiria czy transmisja?
Dorota Sobierańska, Dzieci eksperymentują - strategie nauczania-uczenia się i zakres poznawczej autonomii uczniów w programach i podręcznikach dla klas początkowych

CZĘŚĆ IV. Twórczy nauczyciel i uczeń
Małgorzata Suświłło, Edukacja artystyczna w przedszkolu - założenia, znaczenie, rozwiązania
Romualda Terenc-Pawliczak, Muzykoterapeutyczne umiejętności nauczycieli edukacji początkowej

CZĘŚĆ V. Dziesięć lat reform edukacyjnych w Polsce
Aleksandra Kruszewska, Dziecko 6-letnie na progu szkolnym - jego umiejętności spoleczno-emocjonalne
Leonarda Rożek, Przedszkolanka czy profesjonalista - zmiana czy zamiana?
Małgorzata Kamińska-Juckiewicz, Zmiany programowe w edukacji przedszkolnej - tendencje i oczekiwania


446 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 8. PRZEDSZKOLE
OGRODZKA-MAZUR E. SZUŚCIK U. MINCZANOWSKA A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022