|

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA BADANIA OPINIE INSPIRACJE
KARWOWSKA-STRUCZYK M. SOBIERAŃSKA D. SZPOTOWICZ M RED. wydawnictwo: ŻAK , rok wydania 2011, wydanie Icena netto: 70.89 Twoja cena 67,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
badania, opinie, inspiracje
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele
prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 roku,
czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009
nastąpiły jej kolejne reformy
Autorzy niniejszego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i
wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa
wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia
dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i
krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące
dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji
nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami.
W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do
10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Małgorzata Karwowska-Struczyk, Wstęp
CZĘŚĆ I. Dzieci i rodzice jako uczestnicy edukacji
Ewa Kulawska, Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej uczniów z nadpobudliwością
psychoruchową - doniesienie z badań
Barbara Pyka, Rozwijanie asertywności dzieci w pierwszym etapie edukacyjnym
Agnieszka Misiuk, Umiejętność współpracy uczniów klas I a ich pozycja w grupie
rówieśniczej
Ewa Bąk, Praca z klasą - praca z grupą
Marta Kotarba-Kańczugowska, Typy psychologiczne rodziców, czyli kilka stów do
nauczycieli o tym, jak mówić do rodziców, żeby chcieli współdziałać . . .
CZĘŚĆ II. Język ojczysty i język obcy w kształceniu małego dziecka
Joanna Maria Garbula, Małgorzata Kowalik-Olubińska, Analiza morfologiczna legend jako
sposób badania tekstów narracyjnych
Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiołek, Mowa dzieci wiejskich u progu nauki szkolnej.
Znaczenie wczesnej opieki logopedycznej
Magdalena Szpotowicz, Wczesna nauka języka w Europie - międzynarodowe badanie
długofalowe
Kamila Tarnowska, Rola pomocy dydaktycznych w nauczaniu języka angielskiego dzieci w
wieku przedszkolnym
CZĘŚĆ III. Edukacja matematyczna i przyrodnicza w przedszkolu i szkole
Marek Piotrowski, Rozwijanie umiejętności heurystycznych w szkole - pomysł na wyrównywanie
szans edukacyjnych dzieci
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Geometria w edukacji dzieci
Małgorzata Sławińska, Konstruowanie znaczeń przyrodniczych w przedszkolu - empiria czy
transmisja?
Dorota Sobierańska, Dzieci eksperymentują - strategie nauczania-uczenia się i zakres
poznawczej autonomii uczniów w programach i podręcznikach dla klas początkowych
CZĘŚĆ IV. Twórczy nauczyciel i uczeń
Małgorzata Suświłło, Edukacja artystyczna w przedszkolu - założenia, znaczenie,
rozwiązania
Romualda Terenc-Pawliczak, Muzykoterapeutyczne umiejętności nauczycieli edukacji
początkowej
CZĘŚĆ V. Dziesięć lat reform edukacyjnych w Polsce
Aleksandra Kruszewska, Dziecko 6-letnie na progu szkolnym - jego umiejętności
spoleczno-emocjonalne
Leonarda Rożek, Przedszkolanka czy profesjonalista - zmiana czy zamiana?
Małgorzata Kamińska-Juckiewicz, Zmiany programowe w edukacji przedszkolnej - tendencje i
oczekiwania
446 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 8. PRZEDSZKOLE OGRODZKA-MAZUR E. SZUŚCIK U. MINCZANOWSKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|