Książka jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych wykorzystaniem
technologii e-nauczania, zarówno pedagogów, jak i osób zarządzających rozwojem
zasobów ludzkich. Może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i
źródło praktycznych informacji dla osób rozważających wykorzystywanie metod
e-learningowych w szkoleniach organizacyjnych i nauczaniu dorosłych. Prezentuje aktualne
dyskusje toczone wśród praktyków i badaczy potencjału nauczania wspomaganego nowymi
technologiami.
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA
e-Learning jako narzędzie edukacyjne 
Rozdział 1
Działalność edukacyjna w organizacjach 
1.1. Tradycyjne rozumienie szkoleń w naukach o zarządzaniu
1.2. Dwa rodzaje szkoleń w organizacjach 
1.3. Rozwijanie umiejętności pracowników poprzez różne rodzaje uczenia
Rozdział 2
e-Learning jako kształcenie na odległość 
2.1. Sposoby definiowania e-learningu 
2.2. Kształcenie na odległość a samokształcenie - problem certyfikacji kompetencji 
2.3. e-Learning jako sposób rozwiązania problemów kształcenia na odległość 
2.4. Motywatory do wykorzystywania narzędzi e-learningowych 
2.5. Motywowanie osób uczących się w kursach e-learningowych i w szkoleniach
tradycyjnych 
2.6. Jakie treści wymagają uzupełnienia nauczania e-learningowego poprzez szkolenia w
sali 
Rozdział 3
Typologie e-learningu ze względu na rodzaje komunikacji 
3.1. Zróżnicowania komunikacyjne w e-learningu 
3.2. Trzy typy rozumienia interaktywności w kursie e-learningowym
3.3. e-Learning trzeciego poziomu a strategie zarządzania wiedzą w organizacjach 
Rozdział 4
Porównanie tradycyjnych i e-learningowych narzędzi dydaktycznych 
4.1. Kwestionariusz autodiagnozy jako narzędzia e-learningu 
4.2. Wykład i samouczek treści 
4.2.1. Instrukcje 
4.2.2. Prezentacja informacji 
4.2.3. Podsumowanie dyskusji grupowej 
4.3. Ćwiczenia symulacyjne 
4.3.1. Definiowanie ćwiczeń symulacyjnych w polskiej literaturze szkoleniowej 
4.3.2. Symulowanie rozmów jako typ ćwiczeń symulacyjnych 
4.3.3. Symulacje stosowane w e-learningu 
4.3.4. Symulacje stosowane w e-learningu w polskich przedsiębiorstwach 
Rozdział 5
Fazy dojrzewania rynku e-learningu 
5.1 Etapy rozwoju e-learningu w przedsiębiorstwach amerykańskich
5.2. Uczenie na życzenie i formy jego realizacji
CZĘŚĆ DRUGA
Praktyka e-learningu w Polsce 
Rozdział 1.
Tło - przykłady e-learningu ze sfery niekorporacyjnej 
Przykład 1. Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) - nauczanie przez działanie 
Przykład 2. Przeciwstawne typy e-learningu na rynku akademickim
w Polsce 
2.1. Polski Uniwersytet Wirtualny (PUW) 
2.2. Typy uniwersytetów internetowych w USA a PUW 
2.3. e-Learning jako nowy model kształcenia akademickiego 
2.4.Wirtualny Kampus UMCS, czyli oddolne budowanie e-learningu akademickiego 
Rozdział 2.
Polski e-learning korporacyjny - dostawcy 
Przykład 3. House of Skills 
Przykład 4. Wiedzanet 
Przykład 5. Smart Education 
Przykład 6. MyNetwork Polska 
Przykład 7. Instytut Edukacji Interaktywnej Estakada.pl sp. z o.o. 
Rozdział 3
Rynek odbiorców szkoleń e-learningowych 
Przykład 8. Telekomunikacja Polska SA
8.1. Początki e-learningu 
8.1.1. Projekt CRM 
8.1.2. Pierwsze projekty szkoleniowe
8.1.3. System kompetencyjny jako bodziec do rozwoju szkoleń e-learningowych 
8.2. Zarządzanie szkoleniami i współczesność e-learningu w TPSA 
Przykład 9. Bank Śląski 
Kursy kompetencyjne 
Rynek dostawców usług e-learningowych z punktu widzenia Banku Śląskiego 
Przykład 10.XPolska 
Podsumowanie
Praktyka e-learningu korporacyjnego w Polsce roku 2008 
Konkluzje
Przyszłość wykorzystania narzędzi e-learningowych - próba prognozy 
Załącznik metodologiczny
Metodologia wykorzystywanych w pracy badań terenowych nad e-learningiem w Polsce 
1. Wprowadzenie - Uzasadnienie wyboru metodyki badań terenowych 
2. Charakter wyników badania 
3. Etapy badania 
4. Charakter próby 
5. Założenia i kontekst wywiadów 
6. Cele i etapy wywiadów pogłębionych
7. Autoryzacja 
8. Zestawienie wywiadów - respondenci i firmy 
Literatura
268 stron, B5,  oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.