www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIE MEDIÓW


MERACH D.

wydawnictwo: SIC! , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.50 Twoja cena  44,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teorie mediów obejmują swoim zakresem ogromny obszar – badają medialno-techniczne podstawy kultury, zajmują się krytyką mediów masowych i pytają o „mediację” rozumianą jako pośredniczenie, przekazywanie, przedstawianie czy komunikacja w ogóle.

Książka Dietera Merscha przedstawia najważniesze teorie mediów w perspektywie historycznej. Ukazuje estetyczny rodowód pojęcia mediów i jego coraz silniejsze przesuwanie się w stronę języka i techniki. Obecnie – jak dowodzi Mersch – teorie mediów zdobywają rangę ogólnej wiedzy o kulturze, a nawet swego rodzaju filozofii.



Dieter Mersch – kierownik katedry nauki o mediach na Uniwersytecie Poczdamskim; w roku 2006 wykładał gościnnie na University of Chicago; w latach 2001–2004 był zastępcą dyrektora Forum w Wyższej Szkole Artystycznej im. Hermanna Muthesiusa w Kilonii; autor kilku książek, m.in. o teorii znaku i performatywności. Główne dziedziny jego naukowych zainteresowań to filozofia mediów, estetyka, filozofia języka i filozofie XX wieku.


Spis treści:

Wprowadzenie
1. Genealogia pojęcia mediów

2. Historia teorii mediów. Od Platona do Nietzschego
2.1. Początki: krytyka pisma u Platona
2.2. Metaforyzacja medialności w XVIII i XIX wieku: Lessing, Herder, Hegel
2.3. "Maski" medialności u Friedricha Nietzschego

3.Systematyczne teorie mediów: marksistowska krytyka mediów i szkoła kanadyjska
3.1. Marksistowska krytyka mediów
3.1.1. Bela Balazs, Walter Benjamin i Bertold Brecht.
3.1.2. Dogrywka: Hans Magnus Enzensberger i ciąg dalszy dyskusji w latach 70. XX wieku
3.1.3. Theodor W. Adorno, Max Horkheimer i Gunther Anders
3.2. Szkoła kanadyjska
3.2.1. Harold A. Innis
3.2.2. Eric A. Havelock, Walter J. Ong i Jack Goody
3.2.3. Marshall McLuhan
3.2.4. Derrick de Kerckhove

4. Filozofie mediów
4.1. Vilem Flusser i społeczeństwo "telematyczne"
4.2. Jean Baudrillard i agonia realności
4.3. Paul Virilio i wybryki prędkości
4.4. Friedrich A. Kittler i wypędzenie ducha
4.5. Niklas Luhmann i różnica między medium a formą
4.6. Forma i medium

5. Perspektywa negatywnej teorii mediów

Aneks
Wykaz skrótów


240 stron, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022