Grafika w biznesie
Projektowanie elementów tożsamości wizualnej
logotypy, wizytówki oraz papier firmowy
Czy da się prowadzić firmę bez znaku graficznego, papieru firmowego, ustalenia
charakterystycznej kolorystyki? Oczywiście, że tak, ale jest to co najmniej
nierozsądne. Tak zwana księga CI nie jest kosztem w budżecie przedsiębiorstwa. Jest
inwestycją. Ludzie są w większości wzrokowcami i dlatego to, co widzą klienci czy
kontrahenci firmy, bywa ważniejsze od tego, co mówi jej reprezentant. Można wręcz
powiedzieć, że dobrze przygotowana księga CI buduje wizerunek firmy niczym najlepszy
przedstawiciel handlowy!
Drugie wydanie książki Anny Benicewicz-Miazgi wprowadzi Cię we wszystkie
aspekty pracy nad księgą CI i da Ci wiedzę na temat projektowania grafiki użytkowej.
Dowiesz się, czym jest identyfikacja wizualna, na jakich właściwościach ludzkiego oka
opiera się jej skuteczność oraz jakie sztuczki optyczne można zastosować podczas
przygotowywania grafik. Poznasz podstawowe elementy graficzne i zasady, na jakich
najlepiej połączyć je z czcionkami. Opanujesz teorię i praktykę stosowania kolorów w
projektowaniu dla biznesu. Elementy składowe księgi CI, podstawowe formaty i rodzaje
papieru firmowego oraz wizytówek nie będą miały przed Tobą tajemnic. Będziesz uczyć
się na żywym biznesowym organizmie dzięki dołączonej galerii faktycznie istniejących
logotypów. Nauczysz się zasad projektowania graficznego, by potem móc je spektakularnie
łamać.
Wstęp (7)
Rozdział 1. Grafika w biznesie (9)
Rozdział 2. Identyfikacja wizualna (13)
- Tożsamość, wizerunek, komunikacja (13)
- Struktura komunikatu wizualnego (17)
Rozdział 3. Kodowanie, postrzeganie, reakcja i percepcja (21)
- Odbiór obrazu - percepcja (21)
- Kodowanie (25)
- Dekodowanie (26)
- Postrzeganie przekazu złożonego (28)
- Różnice w postrzeganiu - szumy, zakłócenia i manipulacje (29)
- Eye tracking (47)
Rozdział 4. Podstawowe elementy graficzne (49)
- Linie (50)
- Punkty (54)
- Kwadrat (55)
- Koło (57)
- Trójkąt (59)
- Strzałka (61)
- Krzyż (61)
- Spirala (64)
- Gwiazda (65)
Rozdział 5. Formy złożone (67)
- Liternictwo (67)
- Cechy liter - krój, stopień i odmiana (68)
- Rozmieszczenie i wielkość napisu (78)
- Organizacja płaszczyzny (81)
- Mechanizm czytania tekstu (82)
- Znaki i sygnały (83)
- Symbole (85)
- Rodzaje znaków i symboli (88)
Rozdział 6. Morfologia elementów (91)
- Relacje (91)
- Ułożenie - styczność, odstępy, odległość (91)
- Symetria (94)
- Skala i proporcje (95)
- Powtarzalność (99)
- Powierzchnia i struktura (100)
Rozdział 7. Kompozycja i kadrowanie (103)
Rozdział 8. Barwa i kolor (107)
- Znaczenie kolorów (112)
- Znaczenie oświetlenia w odbiorze barw (120)
- Kolory w druku (122)
Rozdział 9. Wybór nazwy i treści (125)
- Nazwa (125)
- Hasło przewodnie (131)
Rozdział 10. Logotypy i znaki towarowe (133)
- Klasyfikacja logotypów (135)
- Elementy powtarzalne (141)
- Ewolucja form logotypów (155)
- Nieuczciwa konkurencja (160)
- Jak zastrzec znak towarowy? (163)
Rozdział 11. Podstawowe zasady projektowania logotypów (171)
- Księga corporate identity (178)
- Format plików i forma zapisu "Księgi znaku" (182)
Rozdział 12. Podstawowe zasady projektowania wizytówek i papieru firmowego (185)
- Format i rodzaj wizytówek (186)
- Wizytówki elektroniczne (196)
- Format i rodzaj papieru firmowego (198)
- Pozostałe druki i projekty firmowe (201)
Rozdział 13. Przykład na podstawie identyfikacji Zamku Krzyżtopór (207)
- Wybór nazwy i reklamowego hasła przewodniego (207)
- Wybór graficznego motywu przewodniego (208)
- Wybór kolorów (208)
- Wybór czcionki (211)
- Kompozycja (212)
- Opracowanie schematu użytkowania logotypu (213)
- Wizytówki (214)
- Papier firmowy (216)
- Pieczęcie okazjonalne (216)
- Użycie logotypu w różnych projektach graficznych oraz inne elementy ozdobne (217)
Skorowidz (223)
232 strony, Format: 158x235, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.