| 
  
 ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
 GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M.  wydawnictwo: PWE , rok wydania 2009, wydanie IV   cena netto: 60.50  Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse
przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu
można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie
konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy
strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody
służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej
przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać
wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są
zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej.  
 
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych
uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności
menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów. 
 
Spis treści: 
Wprowadzenie  
 
1. Planowanie strategiczne  
Ewolucja myślenia strategicznego  
Istota strategii  
Model działalności przedsiębiorstwa  
Metodyka budowy planu strategicznego  
Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie  
 
2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa  
Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa  
Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa  
Analiza otoczenia konkurencyjnego  
Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa  
Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa  
 
3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do
konglomeratu  
Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa  
Cele i rodzaje dywersyfikacji  
Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii  
Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce  
Konglomeraty - nieudany eksperyment?  
Pułapki dywersyfikacji  
 
4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji
transnarodowej  
Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw  
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw  
Model przedsiębiorstwa globalnego  
Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych  
Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa  
 
5. Strategia integracji pionowej  
Istota integracji pionowej  
Integracja pionowa a strategie alternatywne  
Strategie zarządzania dostawcami  
Tendencje światowe  
 
6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw  
Przesłanki wyboru sposobu rozwoju  
Fuzje i przejęcia  
Alianse strategiczne  
 
7. Strategie konkurencji  
Istota strategii konkurencji  
Przewagi konkurencyjne  
Źródła przewag konkurencyjnych  
Wybór obszaru konkurencji  
Hiperkonkurencja  
 
Aneks  
 
Bibliografia  
 
244 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA STANKIEWICZ M.J.
 
  - KONCEPCJE ZARZĄDZANIA CZERSKA M. SZPITTER A.A. RED.
 
  - MARKETING MIĘDZYNARODOWY GRZESIUK A.
 
  - ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI OLEKSYN T.
 
  - WSKAŹNIKI EKONOMICZNE PRZEWODNIK DLA INWESTORA YAMARONE R.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |