www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZTUKA ARGUMENTACJI SŁOWNIK TERMINOLOGICZNY


SZYMANEK K.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2008, wydanie II

cena netto: 65.10 Twoja cena  61,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii.

Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR. Pomocny filozofom, duchownym i wszystkim zainteresowanym:

  • teorią i praktyką argumentacji;
  • krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych;
  • zagadnieniami dialogu, dyskusji, debaty;
  • związkami logiki i retoryki z argumentowaniem;
  • sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów;
  • psychologią przekonań.

Słownik zawiera:

  • terminy i definicje teorii argumentacji;
  • 683 hasła opisowe z zasadami erystyki, negocjacji, wystąpień publicznych oraz psychologii przekonywania;
  • wiele wyrazistych przykładów ze współczesnej prasy, telewizji, literatury pięknej pokazujących jak skutecznie argumentować, a czego się wystrzegać;
  • dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych;
  • przystępne — nawet dla zdeklarowanego humanisty — wprowadzenie w logikę formalną;
  • przewodnik tematyczny, który umożliwia szybkie wyszukiwanie haseł powiązanych tematycznie;
  • bibliografia, wybór zwrotów i sentencji łacińskich;
  • przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji.

Pozycja pionierska na polskim rynku wydawniczym dzięki swej interdyscyplinarności (wypełnia lukę między logiką formalną a retoryką).

Jeśli chcesz rozwinąć swoje umiejętności przemawiania, negocjowania i perswazji – ten słownik:

  • pomoże Ci dobrać i uporządkować argumenty;
  • wyjaśni, jak i kiedy skutecznie je przedstawić;
  • uchroni przed pułapkami w rozumowaniu;
  • podpowie, kiedy Twój rozmówca się myli.

Krzysztof Szymanek

Urodzony w 1962 roku; matematyk, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Logiki i Metodologii Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego. Laureat I nagrody w konkursie im. Klemensa Szaniawskiego za najlepszą pracę doktorską w dziedzinie nauk filozoficznych i socjologicznych (Funcje informacji w systemach przekonań) w 1993 roku. Autor m.in. książki Formalna teoria zmiany przekonań (Katowice 1999). Zajmuje się problematyką kształtowania racjonalnych przekonań i teorią argumentacji, zagadnieniem błędu logicznego, teorią argumentacji, komunikacji językowej i negocjacji, technikami propagandy, pragmatyką logiczną i filozofią języka oraz prawidłom krytycznego myślenia. Prowadzi wykłady i seminaria poświęcone tym zagadnieniom.


387 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022