|

SZTUKA ARGUMENTACJI SŁOWNIK TERMINOLOGICZNY
SZYMANEK K. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2008, wydanie II cena netto: 65.10 Twoja cena 61,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki,
retoryki, językoznawstwa i psychologii.
Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki.
Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy,
marketingu i PR. Pomocny filozofom, duchownym i wszystkim zainteresowanym:
- teorią i praktyką argumentacji;
- krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych;
- zagadnieniami dialogu, dyskusji, debaty;
- związkami logiki i retoryki z argumentowaniem;
- sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów;
- psychologią przekonań.
Słownik zawiera:
- terminy i definicje teorii argumentacji;
- 683 hasła opisowe z zasadami erystyki, negocjacji, wystąpień publicznych
oraz psychologii przekonywania;
- wiele wyrazistych przykładów ze współczesnej prasy, telewizji,
literatury pięknej pokazujących jak skutecznie argumentować, a czego się wystrzegać;
- dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych;
- przystępne — nawet dla zdeklarowanego humanisty — wprowadzenie w
logikę formalną;
- przewodnik tematyczny, który umożliwia szybkie wyszukiwanie haseł
powiązanych tematycznie;
- bibliografia, wybór zwrotów i sentencji łacińskich;
- przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji.
Pozycja pionierska na polskim rynku wydawniczym dzięki swej interdyscyplinarności
(wypełnia lukę między logiką formalną a retoryką).
Jeśli chcesz rozwinąć swoje umiejętności przemawiania, negocjowania i
perswazji – ten słownik:
- pomoże Ci dobrać i uporządkować argumenty;
- wyjaśni, jak i kiedy skutecznie je przedstawić;
- uchroni przed pułapkami w rozumowaniu;
- podpowie, kiedy Twój rozmówca się myli.
Krzysztof Szymanek
Urodzony w 1962 roku; matematyk, doktor nauk
humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Logiki i Metodologii Instytutu Filozofii
Uniwersytetu Śląskiego. Laureat I nagrody w konkursie im. Klemensa Szaniawskiego za
najlepszą pracę doktorską w dziedzinie nauk filozoficznych i socjologicznych (Funcje
informacji w systemach przekonań) w 1993 roku. Autor m.in. książki Formalna teoria
zmiany przekonań (Katowice 1999). Zajmuje się problematyką kształtowania racjonalnych
przekonań i teorią argumentacji, zagadnieniem błędu logicznego, teorią argumentacji,
komunikacji językowej i negocjacji, technikami propagandy, pragmatyką logiczną i
filozofią języka oraz prawidłom krytycznego myślenia. Prowadzi wykłady i seminaria
poświęcone tym zagadnieniom.
387 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|