www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZYCIEL I UCZEŃ W WYBRANYCH SYSTEMACH PENITENCJARNYCH EUROPY ŚRODK.


WIDELAK D.

wydawnictwo: WYD UN OPOLE , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 71.80 Twoja cena  68,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja poświęcona jest edukacji więźniów, uwarunkowaniom i jej skuteczności w trzech krajach europejskich: Polsce, Niemczech i Czechach.

Całość pracy została podzielona na dwie części – teoretyczną i empiryczną.

W pierwszej części w rysie historycznym zakreślono wartość i znaczenie szkół przywięziennych w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym, podkreślając przy tym: miejsce i zadania pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie penitencjarnym w świetle współczesnych nurtów dydaktyczno-pedagogicznych, rozwój szkolnictwa przywięziennego obejmujący okres od II wojny światowej aż do czasów obecnych na ziemiach polskich, niemieckich i czeskich z uwzględnieniem podstaw prawnych i bogatej statystyki oraz ukazano trendy progresji edukacji więziennej zarejestrowane w wymienionych państwach.

Druga część została poświęcona prezentacji wyników empirycznych wraz ze szczegółowymi analizami jakościowymi oraz ilościowymi zewnątrz- i wewnątrzgrupowymi, uzupełnionymi statystycznymi testami nieparametrycznymi, interpretacją psychopedagogiczną oraz symulacją komputerową uwzględniającą algorytm opracowany metodą Krefft. Przechodząc do bardziej szczegółowych poszukiwań, podjęto próbę określenia, w ujęciu teorii Ervinga Goffmana, emocjonalnego klimatu pracy nauczyciela w szkole przywięziennej, wzajemnych stosunków między kadrą nauczającą a uczącymi się więźniami, a także efektów zastosowanych metod dydaktycznych.

Całość kończą wnioski i rekomendacje. Unikatową cechą publikacji jest porównawcza analiza kształcenia więźniów w trzech różnych systemach penitencjarnych oraz wykorzystanie tekstów źródłowych i archiwaliów.

Publikacja kierowana jest do naukowców zajmujących się edukacją z perspektywy komparatystycznej i resocjalizacyjnej, studentów kierunków pedagogicznych i prawnych oraz praktyków


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Idea szkoły przywięziennej w systemie penitencjarnym
1.1.Ontologia życia społecznego w teorii dramaturgicznej Ervinga Goffmana
1.2.Niektóre konteksty resocjalizacji w świetle współczesnych nurtów korekcyjnych
1.3.Szkoła przywięzienna i zakład penitencjarny jako instytucje uczące się w wizji współczesnych teorii i europejskich standardów

Rozdział 2. Podstawy prawne szkolnictwa przywięziennego w polskich, niemieckich i czeskich zakładach penitencjarnych
2.1.Szkolnictwo przywięzienne w świetle polskiego prawa
2.2.Znormalizowane inicjatywy i zadania niemieckich szkół przywięziennych na podstawie aktów prawnych
2.3.Regulacje organizacyjno-prawne czechosłowackiego szkolnictwa przywięziennego

Rozdział 3. Wymiary polityczno-społeczne organizacji sceny pracy oświatowej w praktyce penitencjarnej
3.1.Fluktuacja progresu ogólnokształcącego szkolnictwa przywięziennego w polskim systemie oświaty
3.2.Problematyka organizacji nauczania w niemieckim systemie karnym
3.3.Organizacyjne atrybuty kształcenia więźniów w Czechosłowacji

Rozdział 4. Progresja edukacji więziennej w trzech państwach Europy Środkowej
4.1.Reforma polskiej edukacji i jej wpływ na funkcjonowanie nauczania w szkołach przywięziennych
4.2.Wielowymiarowość szkolnictwa przywięziennego w niemieckim systemie penitencjarnym
4.3.Edukacyjny progres czeskiego kształcenia w sieci szkół przywięziennych

Rozdział 5. Aksjologiczne podstawy przyjętej metodologii w badaniach własnych
5.1.Uzasadnienie celu podjętych eksploracji i hipotezy badawcze
5.2.Socjologiczno-pedagogiczna charakterystyka grup badawczych
5.3.Szczegółowy opis zastosowanych metod psychometrycznych i wprowadzonych modeli statystycznych zjawisk złożonych

Rozdział 6. Wizerunek i wizyjność szkoły przywięziennej w opiniach uczących się więźniów grających swe role razem z innymi Ja na tej samej scenie
6.1.Motywy podjęcia nauki w metaforyce teatralnej przez uczących się więźniów z polskich, niemieckich i czeskich szkół przywięziennych
6.2.Nauczyciel w przestrzeni szkoły przywięziennej w doświadczeniach i ocenach uczących się więźniów w typie interakcji face-to-face
6.3.Rzeczywistość i wizja izolacji penitencjarnej i ich wymiary edukacyjne w samoświadomości uczących się więźniów postrzegane przez pryzmat Goffmanowskiej stygmatyzacji

Rozdział 7. Przestrzeń sceniczna szkoły przywięziennej w introspekcjach nauczycieli z Polski, Niemiec i Czech
7.1.Sceniczna wykładnia powinności nauczycieli wobec uczących się więźniów ze szkół przywięziennych w zależności od płci i przynależności państwowej
7.2.Uczniowie ze szkół przywięziennych w autopsji swych nauczycieli z przestrzeni scenicznej
7.3.Metafora teatralna świadomego i celowego wysiłku pedagogicznego w autoocenie nauczycieli ze scenicznej przestrzeni polskich, niemieckich i czeskich szkół przywięziennych

Rozdział 8. Umiejętności interakcyjne nauczycieli zatrudnionych w szkołach przywięziennych
8.1.Nauczyciel w interakcyjnej przestrzeni szkoły przywięziennej wobec polskich, niemieckich i czeskich inspiracji oraz dylematów penitencjarnych
8.2.Profesjonalizm zawodowy jako wyznacznik autoprezentacji nauczycieli ze szkół przywięziennych w autodeklaracjach badanej subpopulacji
8.3.Związki korelacyjne pomiędzy czterema zmiennymi syntetycznymi w modelu Anny Krefft

Rozdział 9. Kontrowersje wokół mechanizmów defrustracyjnych w autodeklaracjach uczących się więźniów
9.1.Psychopedagogiczne obrazy mechanizmów władzy ilustrujących sceniczną metaforykę szkoły przywięziennej zwizualizowane dramatem uczniowskim
9.2.Szkoła przywięzienna - utopią czy perspektywicznym wyzwaniem dla resocjalizacji w autoocenie uczących się więźniów?
9.3.Poziom adaptacji więźniów do nauki w szkole przywięziennej

Ogólne podsumowanie i trendy prognostyczne

Aneks
Piśmiennictwo
Indeks nazwisk
Summary
Zusammenfassung
Shrnuti


413 stron, B5, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022