www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UWOLNIJ WARTOŚĆ SWOJEJ FIRMY KLUCZ DO SKUTECZNEGO WYJŚCIA Z INWESTYCJI


NEMETHY L.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 108.90 Twoja cena  103,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsza książka porusza zagadnienia zarówno planowania wyjścia z inwestycji, jak i zarządzania transakcją. Daje spojrzenie na wszystkie aspekty, z jakimi powinien się zapoznać właściciel przedsiębiorstwa, aby skutecznie zaplanować i zrealizować zakończenie własnej działalności w biznesie.

Książka zawiera wiele praktycznych porad na temat tego, jak osiągnąć maksymalne korzyści z transakcji, a przy tym ujawnić prawdziwą wartość firmy.

Autorem niniejszej książki jest Les Nemethy, który uczestniczył w sprzedaży setek przedsiębiorstw w roli zarówno doradcy finansowego, prawnika, jak i menedżera. Od ponad 10 lat prowadzi firmę, która świadczy przedsiębiorcom usługi doradcze w zakresie wyjścia z inwestycji, pozyskiwania dodatkowych źródeł kapitału, tworzenia aliansów strategicznych czy sprzedaży udziałów.


Spis treści:

Wstęp do wydania polskiego
str. 13

Od autora
str. 15

Część I
Wprowadzenie
str. 21

Rozdział 1 Wyzwania związane z wyjściem z inwestycji
str. 23

Rozdział 2 Trzy motywy przewodnie
str. 33

1.Udane wyjście z inwestycji rzadko bywa rezultatem spontanicznie podjętej decyzji, a w przeważającej większości przypadków jest rezultatem starannie zaplanowanego procesu
str. 33

2.Właściciele przedsiębiorstw nie doceniają znaczenia planowania oraz skali zasobów, jakie należy zaangażować w realizację planów wyjścia z inwestycji
str. 36

3.Bardzo często dochodzi do nierównomiernego rozłożenia sił w trakcie negocjacji na linii właściciel przedsiębiorstwa (podlegli mu menedżerowie) - profesjonalni inwestorzy
str. 37

Część II
Planowanie wyjścia z inwestycji
str. 39

Rozdział 3 Uwagi wstępne do planowania wyjścia z inwestycji
str. 41

Rozdział 4 Poznaj samego siebie
str. 47

Postaraj się zrozumieć kierujące tobą motywy
str. 47

Szczególny przypadek przejścia na emeryturę
str. 51

Rozdział 5 Pomyśl o czekającym cię końcu już na samym początku
str. 55

Rozdział 6 Warianty wyjścia, które warto rozważyć
str. 61

Transfer międzypokoleniowy
str. 61

Pierwsza oferta publiczna akcji
str. 64

Fuzja
str. 69

Zatrudnienie profesjonalnego menedżera
str. 71

Wykup menedżerski
str. 72

Refinansowanie
str. 74

Plany pracowniczej własności akcji
str. 74

Likwidacja
str. 75

Rozdział 7 Wybór właściwej opcji wyjścia
str. 77

Rozdział 8 Tworzenie zespołu doradców
str. 81

Radca prawny
str. 84

Księgowy (audytor, biegły rewident)
str. 87

Ekspert podatkowy
str. 88

Doradca finansowy
str. 90

Wybór doradców w skrócie
str. 94

Standardy moralne twoich doradców
str. 96

Rozdział 9 W kierunku zrównoważonej wartości przedsiębiorstwa
str. 101

Spójrz na swoją firmę z perspektywy inwestora
str. 101

Ład korporacyjny
str. 105

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
str. 113

Restrukturyzacja wizerunkowa
str. 118

Identyfikacja ryzyka (poszukiwanie "trupów w szafie") i opracowanie strategii radzenia sobie z nimi
str. 118

Usprawnienia w warstwie operacyjnej przedsiębiorstwa
str. 125

Rozdział 10 Biznesplan i wycena firmy
str. 131

Powody tworzenia biznesplanu
str. 131

Czy powinieneś dokonać wyceny przedsiębiorstwa na potrzeby wewnętrzne?
str. 133

Korekta sprawozdań finansowych
str. 134

Etapy tworzenia biznesplanu
str. 137

Uwagi wstępne do procesu wyceny
str. 139

Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych
str. 141

Analiza porównawcza
str. 143

Pozostałe metodologie wyceny spółek
str. 144

Korekty wartości wynikającej z wyceny
str. 146

Rozdział 11 Planowanie podatkowe
str. 153

Rozdział 12 Planowanie sukcesji majątkowej
str. 157

Rozdział 13 Korzystanie z polis ubezpieczeniowych
str. 161

Rozdział 14 O czym powinieneś pamiętać, gdy prowadzisz swoją firmę razem z partnerami
str. 165

Rozdział 15 Strategia marketingowa
str. 167

Do jakiej grupy inwestorów powinieneś adresować swoją ofertę?
str. 167

Czy powinieneś podać do publicznej wiadomości oczekiwaną cenę sprzedaży?
str. 172

A może powinieneś zorganizować sprzedaż w ramach procedury w pełni konkurencyjnej?
str. 173

Rozdział 16 Określanie optymalnego momentu wyjścia z inwestycji
str. 179

Rozdział 17 Twój plan awaryjny
str. 181

Rozdział 18 Raport z podsumowaniem etapu planowania
str. 183

Część III
Zarządzanie transakcją
str. 187

Rozdział 19 Uwagi wstępne na temat zasad zarządzania transakcją
str. 189

Rozdział 20 Sprzedaż w trybie konkurencyjnym
str. 191

Ogólna charakterystyka procedury konkurencyjnej
str. 191

Problem zachowania poufności w trakcie realizowania procedury sprzedażowej
str. 194

Włączanie pracowników firmy w procedurę sprzedażową i komunikację z inwestorem
str. 201

Sprzedaż: od długiej do krótkiej listy oferentów
str. 203

Memorandum informacyjne
str. 204

Procedura due diligence
str. 209

Etap ofert wiążących
str. 215

Strukturyzacja transakcji
str. 217

List intencyjny
str. 222

Umowa kupna-sprzedaży
str. 223

Finalizacja transakcji
str. 229

Rozdział 21 Sprzedaż w trybie niekonkurencyjnym
str. 231

Rozdział 22 Negocjowanie warunków transakcji
str. 233

Rozpoczęcie negocjacji na temat sprzedaży firmy
str. 233

Rozdział 23 Transakcje transgraniczne
str. 239

Część IV
Wnioski
str. 245

Rozdział 24 Ponowne spojrzenie na trzy motywy przewodnie
str. 247

Potrzeba przygotowań i systematycznego podejścia
str. 248

Niedoszacowanie wysiłku związanego z przygotowaniem wyjścia z inwestycji
str. 248

Nierównowaga sił przy stole negocjacyjnym
str. 249

Rozdział 25 Trzymasz wreszcie gotówkę w ręku. I co dalej?
str. 251

Rozdział 26 Makroekonomiczne skutki porażki transakcji
str. 255

Słownik terminów
str. 259

Bibliografia
str. 265


268 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022