| 
DIALOG MOTYWUJĄCY JAK POMÓC LUDZIOM W ZMIANIE
 MILLER W.R. ROLLNICK ST.  wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2014, wydanie I    cena netto: 98.90  Twoja cena  93,96 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dialog motywujący
Jak pomóc ludziom w zmianie
 
Najważniejsze dzieło przystępnie prezentujące dialog motywujący (DM) –
efektywną metodę wspomagania zmiany. 
Obecne wydanie przedstawia nowy model DM oparty na czterech procesach: angażowania,
ukierunkowywania, wywoływania i planowania. Jego twórcy – William R. Miller i Stephen
Rollnick – pokazują, jak procesy te wyglądają w praktyce, opisują liczne
zastosowania oraz rzetelnie dowodzą ich skuteczności. 
 
Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały
zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej,
określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do
zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe
umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady
dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania
DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM,
integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji.
Podręcznik wzbogacają rozszerzona bibliografia oraz słowniczek terminów.
Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne
dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych,
psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek,
lekarzy i edukatorów medycznych. 
 
Dr William R. Miller , jest emerytowanym profesorem Wydziałów Psychologii i
Psychiatrii Uniwersytetu Nowego Meksyku (Stany Zjednoczone).
 Dr Stephen Rollnick, jest psychologiem klinicznym i wykładowcą na
Wydziale Medycznym Uniwersytetu Cardiff w Walii (Wielka Brytania). 
 
Nota o autorach  7 
Przedmowa do trzeciego wydania  9 
 
CZĘŚĆ I. CO TO JEST DIALOG MOTYWUJĄCY? 
Rozdział 1. Rozmowy na temat zmiany  21 
Rozdział 2. Duch dialogu motywującego  34 
Rozdział 3. Metoda dialogu motywującego  49 
 
CZĘŚĆ II. ANGAŻOWANIE – UGRUNTOWANIE W RELACJI 
Rozdział 4. Zaangażowanie i wycofywanie się  67 
Rozdział 5. Słuchanie – zrozumienie dylematu osoby  78 
Rozdział 6. Podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem dialogu  96 
Rozdział 7. Badanie wartości i celów  111 
 
CZĘŚĆ III. UKIERUNKOWYWANIE – WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH 
Rozdział 8. Dlaczego ukierunkowywać?  133 
Rozdział 9. Znajdowanie horyzontu  144 
Rozdział 10. Kiedy cele są różne  167 
Rozdział 11. Wymiana informacji  181 
 
CZĘŚĆ IV. WYWOŁYWANIE – PRZYGOTOWANIE DO ZMIANY 
Rozdział 12. Ambiwalencja – język zmiany i język podtrzymania  213 
Rozdział 13. Wywoływanie u osoby jej własnej motywacji  225 
Rozdział 14. Reagowanie na język zmiany  245 
Rozdział 15. Reagowanie na język podtrzymania i niezgodę  262 
Rozdział 16. Wywoływanie nadziei i pewności siebie  282 
Rozdział 17. Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej  306 
Rozdział 18. Rozwijanie rozbieżności  321 
 
CZĘŚĆ V. PLANOWANIE – POMOST NA DRODZE DO ZMIANY 
Rozdział 19. Od wywoływania do planowania  339 
Rozdział 20. Opracowanie planu zmiany  353 
Rozdział 21. Wzmacnianie zobowiązania  376 
Rozdział 22. Wspieranie zmiany  386 
 
CZĘŚĆ VI. DIALOG MOTYWUJĄCY W CODZIENNEJ PRAKTYCE 
Rozdział 23. Doświadczanie dialogu motywującego  399 
Rozdział 24. Uczenie się dialogu motywującego  421 
Rozdział 25. Stosowanie dialogu motywującego  437 
Rozdział 26. Integrowanie dialogu motywującego  458 
 
CZĘŚĆ VII. EMPIRYCZNA OCENA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO 
Rozdział 27. Dowody empiryczne oraz ewolucja dialogu motywującego  479 
Rozdział 28. Ocena rozmów motywujących  503 
Dodatek A. Słowniczek terminów związanych z dialogiem motywującym  523 
Dodatek B. Bibliografia prac poświęconych dialogowi motywującemu  533 
Christopher J. McLouth 
 
Bibliografia  553 
Indeks  591 
 
608 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY MILLER W.R. ROLLNICK S.
 
  - PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |