www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ARCHITEKTURA WIEDZY W SZKOLE


DYLAK S.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Architektura wiedzy w szkole


W prezentowanej książce omówione zostały fundamenty procesu uczenia i uczenia się.

Autor łączy w niezwykle inspirujący sposób wiedzę naukową z praktyką szkolną – prezentuje uporządkowane wyniki badań na temat funkcjonowania mózgu oraz naukową kategoryzację wiedzy.

Pokazuje możliwość wykorzystania tej najnowszej wiedzy w szkole dla kreowania szkolnego procesu uczenia i uczenia się tak, aby najefektywniej wspierał rozwój każdego ucznia.

Autor omawia Strategię Kształcenia Wyprzedzającego oraz wskazuje najbardziej pożądane cechy współczesnej szkoły.

Książka, nasycona anegdotami, napisana jest z wielkim zaangażowaniem - językiem tak klarownym, że każdy Czytelnik przeczyta ją z zainteresowaniem.


Podziękowania

Wprowadzenie

Rozdział I. Mózg jako podmiot i przedmiot naszego działania

1. Ustawiczna zmiana mózgu w planie rozwoju filogenetycznego i ontogenetycznego
2. Neurogeneza w kontekście edukacji
3. Wychowanie fizyczne i sztuka - niedoceniane a znaczące dla poznawczego potencjału mózgu
3.1. Przez trudy (także fizyczne) do gwiazd i do... lepszego mózgu
3.2. Sztuka wielkim nauczycielem jest...
4. Uczenie się mózgu - konsekwencje dla edukacji
5. Jak się uczysz, tak umiesz - ku podstawie programowej

Rozdział II. Cyfrowy uścisk szkoły z nadzieją nie tylko na igrzyska...

1.Nastolatki w cyfrowym świecie - migotanie tożsamości i pulsująca obecność
2. Gry - na nowo w przestrzeni cyfrowej
3. Second Life - nowe otwarcie w przestrzeni cyfrowej
4. Cyfrowe szarpnięcie dzisiejszym paradygmatem nauczania
5. Visual literacy znaczącą kompetencją we współczesnej komunikacji

Rozdział III. Nauczanie przedmiotów ścisłych w kontekście dzisiejszych oczekiwań - według deklaracji nauczycieli polskich i eksperymentów w USA

1. Charakterystyka badanej grupy nauczycieli
2. Satysfakcja z wykonywanego zawodu oraz proponowane zmiany w organizacji pracy
3. Deklarowane przez badanych cele kształcenia i wychowania
4. Stosowane sposoby pracy pedagogicznej przez badanych nauczycieli
5. Miejsce cyfrowych mediów w procesie kształcenia realizowanym przez badanych
6. Wnioski z badań i konteksty - empiryczne, teoretyczne oraz anegdotyczne
7. Czynniki ważne i mniej ważne w efektywnej pracy nauczyciela przedmiotów ścisłych
8. Efektywnemu nauczycielowi bliżej do architekta niż dostawcy

Rozdział IV. Wiedza i szkoła

1. Od wiedzy potocznej do naukowej - możliwa przestrzeń dla działań szkolnych
2. Wiedza szkolna a wiedza czynna - między tu i tam edukacji szkolnej
3. Wiedza nauczycielska - jej naukowość w kontekście (koniecznej?) potoczności
4. Konstruktywizm - hasło nowoczesnego (?) nauczania w tworzeniu kultury pedagogicznej szkoły
5. Architektura wiedzy w szkole - więcej niż metafora
5.1. Architektura wiedzy nauczyciela
5.2. Architektura wiedzy ucznia
6. Nauczyciel architektem wiedzy uczniów

Rozdział V. Na przekór (nie)realnemu, czyli o innych propozycjach edukacji w szkole

1. Nauczycielskie wycofanie ...może aktywizować uczniów
2. Lubić szkołę czy odczuwać respekt - co jest ważniejsze dla osiągnięć uczniów...
3. Myślenie: czy i jak jest obecne w pracy szkoły...
4. Szkoła ogólnokształcąca na planie trójkąta - trzy pożądane cechy szkoły współczesnej
4.1. Szkoła odmiejscowiona - w planie utopijnym i rzeczywistościowym
4.2. Szkoła uczniowskiego projektowania siebie
4.3. Szkoła zadań realizacyjnych - uczniowskie projekty edukacyjne
5. Od wiedzy potocznej do naukowej - flipped (reverse) classroom oraz Strategia Kształcenia Wyprzedzającego
5.1. Flipped classroom - odwrócona klasa - czyli blisko głównej idei rodzimej strategii kształcenia wyprzedzającego
5.2. Strategia kształcenia wyprzedzającego - SKW
5.3. Wyniki wstępnego testowania efektywności Strategii Kształcenia Wyprzedzającego
5.4. Opinia nauczycieli, dyrektorów i rodziców w Polsce o SKW

Zakończenie

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel

Indeks nazwisk


232 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022