| 
  
 ESTETYKA KSIĄŻKI ELEKTRONICZNEJ
 SOPYŁO M.  wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2008, wydanie I    cena netto: 33.90  Twoja cena  32,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Estetyka książki elektronicznej
 
„Estetyka książki elektronicznej” to pierwsza publikacja na naszym rynku
poruszająca kwestię e-booków z kilku perspektyw: technologicznej, społecznej, a
przede wszystkim estetycznej. 
Autorka porównuje proces percepcji i estetykę e-książki i książki
„tradycyjnej”, drukowanej. Bada wpływ formy publikacji na jej odbiór, analizuje
także znaczenie dla czytelności poszczególnych elementów typograficznych, takich jak
kompozycja stony, liternictwo, wymiary kolumny tekstu, relacje między tekstem a obrazem
czy kolorystyka. 
Dzięki praktycznym radom książka ta jest również poradnikiem dla twórców
publikacji elektronicznych. Małgorzata Sopyło nie zapomniała o specyficznych
e-książkach, jakimi są powieści hipertekstowe, multimedialne podręczniki czy
elektroniczne słowniki i encyklopedie. 
Przeanalizowała przykłady książek elektronicznych wydawanych na płytach CD i
udostępnianych w Internecie, wskazując zarówno estetyczne potknięcia, jak i wzory do
naśladowania. 
Wartość publikacji podnoszą wyniki ankiety dotyczącej społecznego odbioru
e-booków oraz bogaty materiał ilustracyjny.
 
Małgorzata Sopyło – absolwentka Instytutu Informacji Naukowej i
Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Polityki
Wydawniczej i Księgarstwa UW. Współpracowała z wieloma wydawnictwami książkowymi w
zakresie opracowania edytorskiego tekstu. 
Interesuje się historią i sztuką książki, a także średniowieczną architekturą
obronną, kinem, historią Warszawy. Wolny czas spędza zwiedzając polskie zamki i
pałace oraz odkrywając tajemnice i nieznane zakątki Warszawy.  
 
188 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |