www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ, ABY POMÓC


KOZDROŃ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 60.40 Twoja cena  57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zespół Aspergera

Zrozumieć, aby pomóc


Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami.

Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi.

Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata.

Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.


Wstęp

ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera - opis i charakterystyka osób z tym syndromem
1. Wiadomości podstawowe
1.1. Czym jest zespół Aspergera?
1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu
1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
2. Zaburzenia integracji sensorycznej
2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego
2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu

ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów
1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum autyzmu
1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej - definicje
1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera
1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem
Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych
1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie kadry dydaktycznej
1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej
2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka

ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców
1. Informacje praktyczne
1.1. Uporządkowanie spraw formalnych
1.2. Diagnoza
1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Relacja dziecko - terapeuta
2.2. Współpraca z rodzicami
2.3. Organizacja pracy podczas terapii
2.4. Osobowość terapeuty
2.5. Przebieg terapii
2.6. Przemoc w terapii
2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi
2.7. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Pokochać dziecko z diagnozą
3.2. Akceptacja
3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn
3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych

Zakończenie

Bibliografia

Netografia

Akty prawne


264 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022