| 
  
 PSYCHOLOGIA CZŁOWIEKA DOROSŁEGO
 OLEŚ P.K.  wydawnictwo: PWN , rok wydania 2014, wydanie I    cena netto: 62.00  Twoja cena  58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Psychologia człowieka dorosłego
 
Nowoczesny podręcznik poświęcony zagadnieniom psychologii rozwojowej
dorosłych
·przedstawia całościowe ujęcie tematyki dotyczącej zmian w funkcjonowaniu
człowieka w okresie dorosłości 
·zawiera wszystkie treści objęte minimum programowym studiów magisterskich z
psychologii w zakresie psychologii ogólnej i rozwojowej z elementami psychologii
osobowości 
·podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki i pokrewnych dyscyplin
Książka ta obok waloru poznawczego posiada także liczne walory dydaktyczne.
Znajdziemy w niej, obok klasycznych teorii i znanych badań, kompetentne omówienie
najnowszych osiągnięć teoretycznych i empirycznych psychologii rozwoju człowieka w
ciągu życia wraz z licznymi odniesieniami do najnowszych odkryć neuronauki. Piotr Oleś
posiada przy tym rzadką umiejętność omawiania złożonych zagadnień w sposób
„krótki” i zrozumiały także – jak sądzę – dla Czytelników mniej
zaawansowanych w studiach psychologicznych.  
Z recenzji prof. dr. hab. Janusza Trempały 
 
Wstęp  
 
Rozdział 1 
Dorosłość - zarys zagadnień, założenia  
1.1.Granice dorosłości  
1.2.W kierunku zdefiniowania dorosłości  
1.3.Rozwój człowieka dorosłego  
1.4.Czas w życiu człowieka  
1.5.Charakter zmian na przestrzeni życia  
1.6.Procesy asymilacji i akomodacji  
1.7.Zmiana a model rozwoju  
1.8.Modele rozwoju człowieka dorosłego  
1.9.Ciągłość i zmiana według psychologii biegu życia  
1.10.Podstawowe założenia  
 
Rozdział 2 
Wyzwania życia dorosłego  
2.1.Dorosłość - w aspekcie zysków i strat  
2.2.Specyfika wieku średniego  
2.3.Wczesne propozycje teoretyczne a współczesne wyzwania  
2.4.Postrzeganie punktualności zadań i zdarzeń  
2.5.Normatywność i punktualność a przemiany kulturowe  
2.6.Ważniejsze trendy rozwojowe  
2.7.Czas i perspektywa temporalna  
2.8.Kontrola i optymalizacja rozwoju biegu życia  
2.9.Znaczenie przemian emocjonalnych  
2.10.Czy myślenie pomaga w adaptacji do zmian?  
2.11.Znaczenie niektórych wydarzeń  
 
Rozdział 3 
Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego  
3.1.Zmiana osobowości  
3.2.Zmiany osobowości na przestrzeni życia: geneza i znaczenie  
3.3.Zmiany struktury osobowości - pespektywa teorii cech  
3.4.Zmiany charakterystycznych przystosowań  
3.4.1.Zmiany myśli, uczuć i zachowań: pespektywa teorii społeczno-poznawczej  
3.4.2.Zmiany poznawczo-emocjonalne: pespektywa teorii Ja  
3.4.3.Zmiany myśli, uczuć i zachowań: kognitywno-afektywny system osobowości  
3.4.4.Zmiany przystosowania - pespektywa psychobiologiczna  
3.4.5.Zmiany sposobu adaptacji - perspektywa psychodynamiczna  
3.4.6.Zmiany sposobu samorealizacji - pespektywa humanistyczna  
3.5.Zmiany systemu znaczeń osobistych i autonarracji  
3.5.1.Sensotwórcza aktywność człowieka - perspektywa egzystencjalna  
3.5.2.Zmiany systemu znaczeń osobistych i tożsamości - perspektywa narracyjna  
3.6.Co wiemy, a czego nie wiemy o zmianach osobowości  
 
Rozdział 4 
Specyfika przemian w biegu życia  
4.1.Tożsamość - wyzwanie u progu dorosłości  
4.1.1.Tożsamość - według tradycyjnego ujęcia  
4.1.2.Tożsamość - ujęcie procesualne  
4.1.3.Tożsamość - kontekstowa i relatywna  
4.1.4.Tożsamość i zmiana  
4.2.Wczesna dorosłość - wybór celów i procesy optymalizacji  
4.3.Selekcja-optymalizacja-kompensacja we wczesnej i średniej dorosłości  
4.3.1.Stałość i zmienność celów życiowych w okresie dorosłości  
4.3.2.Tożsamość i jej przemiany w wieku średnim  
4.3.3.Generatywność i zmiany w wieku średnim  
4.4.Późna dorosłość i starość - znaczenie kompensacji  
4.5.Starość: śmierć i żałoba  
 
Rozdział 5 
Przełom połowy życia iso 
5.1.Zmiany w połowie życia: kryzys, przełom, czy przejście?  
5.2.Kryzys połowy życia  
5.3.Kryzys połowy życia - mit, czy prawda?  
5.4.Teorie zjawiska  
5.4.1.Inspirujące badania psychobiograficzne Elliotta Jaques\'a  
5.4.2.Pierwsza pełna teoria - indywiduacja według Carla G. Junga  
5.4.3.Kryzys połowy życia według teorii psychospołecznego rozwoju Erika Eriksona  
5.4.4.Generatywność - reinterpretacja narracyjna Dana McAdamsa  
5.4.5.Kryzys połowy życia jako transformacja osobowości - wyjaśnienie psychodynamiczne
 
5.4.6.Psychospołeczna teoria Daniela Levinson  
5.5.Niektóre weryfikacje empiryczne  
5.6.O co chodzi w kryzysie połowy życia  
 
Rozdział 6 
Nietypowe zjawiska w biegu życia  
6.1.Trudna dorosłość?  
6.1.1.Radzenie sobie z nieuniknioną stratą i niekonieczną traumą  
6.1.2.Depresja u progu dorosłości  
6.1.3.Odporność na zaburzenia w cyklu życia  
6.2.Syndrom Paula Gauguina  
6.2.1.Kryteria definicyjne syndromu Gauguina  
6.2.2.Badania i próby wyjaśnienia zjawiska  
6.2.3.Syndrom a mit  
6.3.Choroba i starość - zjawiska pozytywne?  
 
Rozdział 7 
Dojrzałość - mądrość - bilans życia  
7.1.Dojrzałość osobowości  
7.1.1.Dojrzewanie i rozwój osobowości  
7.1.2.Kryteria rozwoju w kierunku dojrzałej osobowości  
7.1.3.Jak zmieniają się kryteria dojrzałości na przestrzeni życia?  
7.2.Mądrość  
7.2.1.Psychologiczne koncepcje mądrości  
7.2.2.Mądrość - inteligencja - wartości - rozwój  
7.2.3.Mądrość a dojrzałość  
7.3.Bilans życia  
7.3.1.Przyczyny, przedmiot i przebieg bilansu życia  
7.3.2.Specyfika bilansu życia  
7.3.3.Bilans a tożsamość osobista  
7.3.4.Temporalne i aksjologiczne odniesienia w bilansie życia  
 
Rozdział 8 
Satysfakcja i sens życia  
8.1.Satysfakcja z życia i jej wyznaczniki  
8.1.1.Wiek a źródła satysfakcji z życia  
8.1.2.Satysfakcja z życia i jej komponenty  
8.1.3.Znaczenie osobowości  
8.1.4.Znaczenie dążeń  
8.2.Satysfakcja, czy sens?  
 
Rozdział 9 
Osobowość w procesie rozwoju  
9.1.Osobowość - zmiana - rozwój  
9.2.Kierunki i ogólne tendencje w rozwoju osobowości  
9.3.Rozwój osobowości - aspekty temporalne i strukturalne  
 
Zakończenie 
Bibliografia  
Indeks osób  
Indeks rzeczowy  
Wykaz ramek  
Wykaz rysunków i tabel  
 
356 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PSYCHOLOGIA AKADEMICKA PODRĘCZNIK TOM 1 STRELAU J. DOLIŃSKI D.
 
  - PSYCHOLOGIA ROZWOJU OD DZIECKA DO DOROSŁOŚCI SCHAFFER D.R KIPP K.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA W PRAKTYCE LINLEY P.A. STEPHEN S.
 
  - BIOLOGICZNE PODSTAWY PSYCHOLOGII KALAT J.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA NAUKA O SZCZĘŚCIU I LUDZKICH SIŁACH CARR A.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA TRZEBIŃSKA E.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |