|

EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 8. PRZEDSZKOLE
OGRODZKA-MAZUR E. SZUŚCIK U. MINCZANOWSKA A. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 33.00 Twoja cena 31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja małego dziecka tom 8
Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia
indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany
Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony
zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma
bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane
przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają
sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku
2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny
łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech
częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in.
jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z
jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców
oraz kompetencji dzieci.
PRZEDSZKOLE I NAUCZYCIEL-WYCHOWAWCA W SYTUACJI ZMIANY
Radmila Burkovičová
Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcje
Irena Adamek
Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji
Bronislava Kasáčová
Profesia učiteľa a rozvoj jeho kompetencií diagnostikovať dieťa v predškolskom a
mladšom školskom veku
Anna Gajdzica
Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkołymZałożenia teoretyczne i rozwiązania
badawcze
Barbara Górecka-Mostowicz
Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego
Karin Fodorová
Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání dětí
METODY I FORMY PRACY W PRZEDSZKOLU – NOWE MOŻLIWOŚCI EDUKACYJNE TRADYCYJNYCH
ROZWIĄZAŃ
Dorota Radzikowska
Kompetencje nauczyciela – opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w
kontekście założeń projektu „Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć”
Kornelia Solich
Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich
samooceny
Ewelina Kawiak
Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji
przestrzennej – raport z badań
Magda Dąbrowska
Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori
Jadwiga Oleksy
Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka – inspiracje pedagogiczne metodą Marii
Montessori
Mirosława Parlak
Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej,dzieci w wieku
przedszkolnym
Edyta Roszyńska
Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem
dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu
SZTUKA I TWÓRCZOŚĆ W ŻYCIU MAŁEGO DZIECKA
Ewa Jędrzejowska
Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym
Grażyna Leśniczak
O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie
percepcji muzyki przez dzieci
Katarzyna Rogozińska
Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI W ŚRODOWISKU PRZEDSZKOLNYM
Anna Gaweł
Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS
Katarzyna Nadrowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu –
założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku)
Informacja o autorach
242 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA BADANIA OPINIE INSPIRACJE KARWOWSKA-STRUCZYK M. SOBIERAŃSKA D. SZPOTOWICZ M RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|