| 
  
 NAUCZYCIEL WOBEC POSTAW TWÓRCZYCH UCZNIÓW
 DOBROWOLSKA B. - PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH  wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2009, wydanie I    cena netto: 35.90  Twoja cena  34,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka 
Nauczyciel wobec postaw twórczych uczniów
Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych
 
Na strukturę książki składa się osiem rozdziałów koncentrujących się m.in. na
następujących zagadnieniach: współczesne koncepcje twórczości w psychologii i
pedagogice, postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predykatory, kompetencje
nauczyciela szkoły współczesnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów
w praktyce edukacyjnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości
kreatogenne szkoły. 
Jak podkreśla w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anna Karpińska "Wartością
recenzowanej książki jest wnikliwa analiza wybranej kategorii czynników warunkujących
kompetencje zawodowe współczesnego nauczyciela w bardzo istotnym obszarze jego działań
edukacyjnych. (...) praca stanowi nie tylko interesujący szkic pedentologiczny, ale
zawiera także szereg cennych wskazówek dla dydaktyki twórczości oraz inspiruje do
wypracowania koncepcji oraz strategii kształcenia nauczycieli do twórczości
edukacji".  
 
Wstęp  
 
Rozdział I 
Współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice  
1. Psychologiczne koncepcje twórczości  
2. Twórczość i postawy twórcze w świetle psychologii humanistycznej i nauk
pedagogicznych  
 
Rozdział II 
Postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predyktory  
1. Znaczenie środowiska społeczno-kulturowego dla postaw twórczych  
2. Osobowościowe uwarunkowania postaw twórczych  
 
Rozdział III 
Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej  
1. Pojęcie kompetencji nauczyciela i ich klasyfikacja w literaturze  
2. Kompetencje nauczyciela a filozofia szkoły  
3. Rozwój profesjonalny nauczycieli a poszerzanie obszarów kompetencji zawodowych na
przykładzie wybranych koncepcji  
4. Kompetencje nauczyciela a czynniki psychologiczne i społeczne  
 
Rozdział IV 
Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej  
1. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a kompetencje
nauczycieli  
2. Kompetencyjność nauczyciela a rozwój kompetencji ucznia  
3. Wspieranie postaw twórczych uczniów jako kategoria umiejętności pedagogicznych  
3.1. Postawy twórcze uczniów w praktyce jako wartość edukacyjna  
3.2. Kompetencje emocjonalne i ich implikacje edukacyjne  
3.3. Społeczny i kulturowy wymiar postaw twórczych  
4 Podmiotowość ucznia a strategie pedagogiczne R. D. Stroma  
5. Strategie nauczyciela służące wspieraniu postaw twórczych uczniów  
6. Szkoła jako organizacja ucząca się i nauczyciel w roli ucznia  
 
Rozdział V 
Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych nauczyciela  
1. Zmiana w edukacji jako wynik zmian społecznych i ich konsekwencje
pedagogiczne  
2. Standardy edukacyjne i style pedagogicznego myślenia jako wyznacznik kompetencji
zawodowych nauczyciela  
3. System dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli jako warunek poszerzania
zawodowych kompetencji  
4. Aksjologiczny wymiar kreatywności w pracy pedagogicznej  
4.1. Wartości edukacyjne jako podstawa w pracy wychowawczej  
4.2. Twórczość i postawy twórcze - ich miejsce w teleologii edukacyjnej  
 
Rozdział VI 
Badawczy charakter pracy nauczyciela jako pedagogiczny warunek oraz element
kompetencyjności zawodowej  
1. Nauczyciel jako badacz - określone postawy pedagogiczne  
2. Wiedza pedagogiczna jako warunek poszerzania zawodowych kompetencji  
 
Rozdział VII 
Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły  
1. Kreatogenność szkoły - potrzeba edukacyjna i warunek rozwoju ucznia  
2. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a szkolna praktyka  
3. Kreatogenne możliwości szkoły i ich konteksty  
 
Rozdział VIII 
Nowe obszary kompetencyjności nauczyciela w zakresie rozpoznawania i wspierania
postaw twórczych uczniów 
1. Udział nauczycieli w dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym a poszerzanie
kompetencji pedagogicznych  
2. Kompetencje kluczowe nauczyciela w rozpoznawaniu i wspieraniu postaw twórczych
uczniów  
 
Zakończenie  
Bibliografia  
Summary  
 
196 stron, B5, oprawa miękka  
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |