Inspiracje edukacji refleksyjnej 
Książka Wandy Woronowicz zatytułowana "Inspiracje edukacji refleksyjnej"
jest rezultatem wieloletnich zainteresowań Autorki tytułową kategorią, która jest
analizowana w kontekście aktualnych i niezwykle ważnych problemów pedagogicznych, z
którymi przychodzi zmierzyć się osobom mającym do czynienia z wychowaniem dzieci i
młodzieży. 
Adresatami książki są więc nie tylko pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele,
terapeuci, kuratorzy, ale i rodzice. Co więcej, książka powinna zainteresować tych
wszystkich, którzy wychowanie młodego pokolenia uważają za sprawę priorytetową we
współczesnych trudnych i złożonych czasach. Jak bowiem trafnie zauważa Autorka, 
"Książka ta rozwija, tłumaczy i uzasadnia pożytki edukacji refleksyjnej jako
uniwersalnej koncepcji radzenia sobie w chaosie współczesności. Optuje jednocześnie,
by kurs takiej edukacji wprowadzony został do szkół wszystkich szczebli, aby
opuszczająca je młodzież wyposażona była w naturalne narzędzia chroniące człowieka
przed groźnymi wpływami społecznymi, takimi jak manipulacja świadomością, propaganda
oraz fałszywa reklama, przemoc symboliczna, uleganie nieprawdziwym autorytetom.
" Za najlepszą rekomendację książki mogą posłużyć słowa jej Recenzentów.
I tak prof. zw. dr hab. Wojciech Kojs zauważa: "Autorka prowadzi dyskurs nad
koniecznymi i radykalnymi zmianami współczesnej edukacji, adekwatnymi do skutków i
perspektyw cywilizacyjnych i kulturowych procesów globalizującej się rzeczywistości.
Podjęta i rozwijana problematyka posiada bezsporną wartość, wskazując na istotę
procesów edukacyjnych oraz najważniejsze obszary przedmiotu badań pedagogicznych".
Z kolei dr hab. Ewa Szadzińska podkreślając teoretyczny i praktyczny charakter
prezentowanej publikacji pisze: "Teoretyczny aspekt edukacji refleksyjnej
przedstawiają wnikliwe analizy kategorii prawdy, wartości, autorytetu, tożsamości,
niemocy, obojętności. Praktyczny aspekt edukacji refleksyjnej zawiera opis pożądanych
cech procesu kształcenia i wychowania służącego rozwijaniu człowieka refleksyjnego.
Nie jest to metodyczny opis czynności lub zadań, lecz dobrze wyważona prezentacja
pozytywnych oraz negatywnych konsekwencji podejmowanych działań pedagogicznych". 
WPROWADZENIE
O homunkulusie, równości i wypieraniu 
I. Doniosłość oraz prawda refleksyjnej edukacji 
II. Wiarogodność pojęcia tożsamości 
III. Intelektualne walory sceptycyzmu oraz ironii 
IV. Rzeczy elementarne czyli kumanie ziomali 
V. Dziedzictwo refleksji, wielokulturowość 
VI. Funkcja ambicji i autorytetu w działaniu refleksyjnym 
VII. Przemoc symboliczna samotnych 
VIII. Wartości, pragnienia młodzieży 
IX. Inteligencja społeczna a cywilizacyjny postęp 
X. O konsensusie czyli obłudzie 
XI. Obojętność 
XII. Nad książkami mądrymi, groźnymi i takimi sobie
BIBLIOGRAFIA 
204 strony, B5, oprawa miękka
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.