www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

IOS 5 PODRĘCZNIK PROGRAMISTY


SADUN E.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 119.00 Twoja cena  113,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

iOS 5

Podręcznik programisty


iOS to jeden z najpopularniejszych systemów operacyjnych wykorzystywanych w urządzeniach mobilnych. Znajdziesz go we wszystkich sprzętach Apple — iPhone’ach, iPadach i iPodach. Różnorodność urządzeń gwarantuje Ci dużą liczbę użytkowników, ale z drugiej strony dostarcza wielu nowych wyzwań. Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z codziennymi problemami, pojawiającymi się w trakcie tworzenia aplikacji dla iOS?

W tej książce Erica Sadun - autorka bestsellerów i guru programowania na platformie iOS - umieściła wszystkie informacje potrzebne do tego, abyś jak najszybciej zaczął tworzyć znakomite aplikacje dla urządzeń mobilnych na iOS 5.

Znajdziesz tu gotowy do natychmiastowego użycia i łatwy w rozbudowie kod źródłowy, co pozwoli Ci uniknąć konieczności szukania własnych rozwiązań metodą prób i błędów. Przykłady przygotowane i przetestowane przez autorkę dotyczą praktycznie każdej dziedziny programowania na platformie iOS, od tworzenia interfejsu użytkownika, poprzez kontrolery widoku, gesty i dotknięcia, aż do obsługi sieci oraz kwestii bezpieczeństwa.

  • Opanowanie iOS 5 SDK, podstaw języka programowania Objective-C oraz cyklu życiowego tworzenia oprogramowania na platformie iOS

  • Projektowanie i dostosowanie do własnych potrzeb interfejsu użytkownika przy użyciu modułu Interface Builder i języka Objective-C

  • Organizowanie aplikacji za pomocą kontrolerów widoku, widoków i animacji, w tym najnowszego kontrolera widoku strony oraz własnych kontenerów

  • Maksymalne wykorzystanie dotknięć i gestów oraz tworzenie własnych procedur rozpoznawania gestów

  • Tworzenie od podstaw i używanie kontrolek

  • Praca z technologiami Core Image i Core Text

  • Implementacja w pełni wyposażonych widoków tabel, włącznie z edycją komórek, zmianą ich kolejności oraz stosowaniem własnych komórek

  • Tworzenie magazynów zarządzanych danych, dodawanie, usuwanie, pobieranie i wyświetlanie danych

  • Wyświetlanie komunikatów dla użytkownika w postaci okien dialogowych, pasków postępu, powiadomień lokalnych i typu push, okien typu Popover oraz polecenia ping

  • Żądanie i obsługa informacji pochodzących od użytkowników

  • Nawiązywanie połączenia z sieciami i usługami, obsługa uwierzytelniania oraz zarządzanie pobieraniem danych

  • Instalacja aplikacji w urządzeniach iOS, przekazywanie aplikacji testerom wersji beta oraz do sklepu iTunes App Store


Spis treści:

Podziękowania (21)
O autorce (22)
Wstęp (23)


1. Wprowadzenie do iOS SDK (33)

  • Programy twórców iOS (33)
    • Online Developer Program (33)
    • Standard Developer Program (34)
    • Developer Enterprise Program (35)
    • Developer University Program (35)
    • Rejestracja (35)
  • Rozpoczęcie pracy (35)
    • Pobieranie SDK (36)
    • Urządzenia do tworzenia aplikacji (37)
    • Ograniczenia symulatora (38)
    • Podłączenie urządzenia do komputera (40)
  • Różnice pomiędzy modelami (41)
    • Wymiary ekranu (41)
    • Kamera (42)
    • Dźwięk (42)
    • Telefonia (43)
    • Różnice związane z Core Location i Core Motion (43)
    • Obsługa wibracji i zbliżenia (44)
    • Szybkości procesorów (44)
    • OpenGL ES (44)
  • Ograniczenia platformy (45)
    • Ograniczenia przestrzeni na dane (45)
    • Ograniczenia dostępu do danych (45)
    • Ograniczenia pamięci (46)
    • Ograniczenia interakcji (50)
    • Ograniczenia energetyczne (50)
    • Ograniczenia aplikacji (51)
    • Ograniczenia możliwości działań użytkownika (52)
  • Ograniczenia SDK (52)
  • Korzystanie z serwisu Provisioning Portal (53)
    • Zdefiniowanie zespołu (54)
    • Uzyskiwanie certyfikatów (54)
    • Rejestrowanie urządzeń (55)
    • Rejestrowanie identyfikatorów aplikacji (56)
    • Akredytacja (57)
  • Składanie projektów iPhone w całość (58)
    • Szkielet aplikacji iPhone (60)
    • main.m (61)
    • Delegat aplikacji (63)
    • Kontroler widoku (65)
    • Uwaga na temat przykładowego kodu prezentowanego w tej książce (66)
  • Komponenty aplikacji iOS (67)
    • Hierarchia katalogów aplikacji (67)
    • Plik wykonywalny (67)
    • Plik Info.plist (68)
    • Ikona i obrazy rozruchowe (69)
    • Pliki narzędzia Interface Builder (72)
    • Pliki nienależące do paczki aplikacji (72)
    • Archiwa IPA (73)
    • Piaskownice (74)
  • Paradygmaty programowania (74)
    • Programowanie zorientowane obiektowo (75)
    • Model-widok-kontroler (75)
  • Podsumowanie (83)

 

2. Obóz treningowy Objective-C (85)

  • Język programowania Objective-C (85)
  • Klasy i obiekty (86)
    • Tworzenie obiektów (88)
    • Alokacja pamięci (88)
    • Zwalnianie pamięci (89)
    • Licznik użycia obiektu (90)
  • Metody, wiadomości i selektory (90)
    • Niezadeklarowane metody (91)
    • Wskaźnik do obiektu (92)
    • Dziedziczenie metod (93)
    • Deklarowanie metod (93)
    • Implementacja metody (93)
    • Metody klasy (95)
    • Szybkie wyliczenie (96)
  • Hierarchia klas (97)
  • Wyświetlanie informacji (98)
  • Podstawy zarządzania pamięcią (100)
    • Zarządzanie pamięcią poprzez MRR (100)
    • Zarządzanie pamięcią za pomocą technologii ARC (103)
  • Właściwości (104)
    • Hermetyzacja (105)
    • Zapis z użyciem kropki (105)
    • Właściwości i zarządzanie pamięcią (105)
    • Deklaracja właściwości (106)
    • Tworzenie własnych metod typu getter i setter (108)
    • Kwalifikatory właściwości (110)
    • Funkcja KVC (111)
    • Funkcja KVO (112)
    • Technologia MRR i duża wartość licznika użycia (112)
    • Inne sposoby tworzenia obiektów (113)
    • Usuwanie obiektu z pamięci (114)
  • Używanie bloków (117)
    • Definiowanie bloku w kodzie (118)
    • Przypisywanie odniesień do bloku (119)
    • Blok i zmienne lokalne (120)
    • Blok i typedef (120)
    • Bloki i zarządzanie pamięcią w technologii MRR (121)
    • Inne użycie bloków (121)
  • Technologia ARC (121)
    • Kwalifikatory właściwości i zmiennych (122)
    • Licznik odniesień (125)
    • Pula zwalniana automatycznie (127)
  • Stosowanie technologii ARC - za i przeciw (128)
    • Migracja do ARC (128)
    • Wyłączenie ARC w projekcie (129)
    • Wyłączenie ARC dla poszczególnych plików (130)
    • Utworzenie projektu niezgodnego z ARC na bazie szablonu w Xcode (130)
  • Reguły dotyczące ARC (131)
  • Użycie technologii ARC wraz z Core Foundation i rzutowaniem typów danych (132)
    • Rzutowanie pomiędzy Objective-C i Core Foundation (132)
    • Wybór odpowiedniego podejścia (134)
    • Rozwiązania stosowane w trakcie działania aplikacji (134)
    • Wskazówki i podpowiedzi dotyczące pracy z ARC (135)
  • Wzorzec Singleton (136)
  • Kategorie (rozszerzenia klas) (137)
  • Protokoły (138)
    • Definiowanie protokołu (138)
    • Stosowanie protokołu (139)
    • Dodanie wywołań zwrotnych (139)
    • Deklaracja opcjonalnych wywołań zwrotnych (140)
    • Implementacja opcjonalnych wywołań zwrotnych (140)
    • Zgodność z protokołem (141)
  • Klasy Foundation (142)
    • Ciągi tekstowe (142)
    • Liczby i daty (147)
    • Kolekcje (149)
  • I jeszcze jedno: przekazywanie wiadomości (154)
    • Implementacja przekazywania wiadomości (155)
    • Operacje czyszczące (156)
    • Superłatwe przekazywanie (157.)
  • Podsumowanie (157)

 

3. Budowanie pierwszego projektu (159)

  • Utworzenie nowego projektu (159)
  • Utworzenie aplikacji na podstawie szablonu (161)
    • Utworzenie nowego projektu (161)
    • Wprowadzenie do przestrzeni roboczej Xcode (164)
    • Przegląd projektu (169)
    • Otwórz plik Storyboard dla iPhone'a (170)
    • Edycja widoku (171)
    • Uruchomienie aplikacji (173)
  • Używanie symulatora (174)
    • Symulator - co się dzieje w tle? (175)
    • Współdzielenie aplikacji symulatora (177)
  • Minimalistyczna wersja aplikacji typu Witaj, świecie (178)
    • Przeglądanie API SDK (180)
  • Konwersja plików modułu Interface Builder na ich odpowiedniki w Objective-C (181)
  • Używanie modułu usuwania błędów (183)
    • Ustawienie punktu kontrolnego (184)
    • Wyświetlenie panelu modułu usuwania błędów (185)
    • Analiza etykiety (186)
    • Ustawienie innego punktu kontrolnego (187)
    • Śledzenie wsteczne (188)
    • Konsola (188)
    • Dodanie prostego śledzenia (188)
  • Zarządzanie pamięcią (189)
  • Sposób: użycie narzędzia Instruments do wykrywania wycieków pamięci (190)
  • Sposób: użycie narzędzia Instruments do monitorowania alokacji buforowanych obiektów (192)
    • Symulacja sytuacji, gdy w systemie pozostało niewiele wolnej pamięci (193)
  • Analiza kodu (195)
    • Od Xcode do urządzenia - interfejs okna Organizer (196)
    • Urządzenia (197)
    • Informacje ogólne (197)
    • Profile akredytacyjne (197)
    • Dzienniki zdarzeń w urządzeniu (197)
    • Aplikacje (199)
    • Konsola (199)
    • Zrzuty ekranu (199)
  • Kompilacja dla urządzenia iOS (200)
    • Używanie profilu akredytacyjnego programisty (200)
    • Dodanie urządzenia, w którym można uruchamiać tworzone aplikacje (201)
    • Przeanalizuj identyfikator aplikacji (201)
    • Ustawienie urządzenia i tożsamości podpisywania kodu (202)
    • Określenie bazowej wersji SDK dla aplikacji (203)
    • Kompilacja i uruchomienie aplikacji Hello World (204)
    • Podpisywanie skompilowanych aplikacji (205)
  • Wykrywanie platformy docelowej podczas kompilacji (205)
  • Sprawdzanie zgodności podczas działania aplikacji (205)
  • Znaczniki pragma mark (207)
    • Ukrywanie treści metod (208)
  • Przygotowanie do dystrybucji (208)
    • Odszukanie i oczyszczenie aplikacji (208)
    • Używanie schematów i akcji (209)
    • Dodanie własnej konfiguracji kompilacji aplikacji (210)
    • Informacje dotyczące dystrybucji tymczasowej (211)
    • Tworzenie pakietu w konfiguracji tymczasowej (212)
  • Dystrybucja tymczasowa OTA (213)
    • Utworzenie pliku manifestu (213)
  • Zgłoszenie aplikacji do iTunes App Store (215)
  • Podsumowanie (217)

 

4. Projektowanie interfejsu użytkownika (219)

  • Klasy UIView i UIWindow (219)
    • Widoki wyświetlające dane (220)
    • Widok przeznaczony do dokonania wyboru (221)
    • Kontrolki (222)
    • Tabele i kontrolki typu Picker (223)
    • Paski (223)
    • Pasek postępu i wskaźnik wykonywania operacji (224)
  • Kontroler widoku (224)
    • Klasa UIViewController (225)
    • Klasa UINavigationController (225)
    • Klasa UITabBarController (226)
    • Kontroler widoku podzielonego (226)
    • Kontroler widoku strony (227)
    • Kontroler typu Popover (227)
    • Kontroler widoku tabeli (227)
    • Kontroler książki adresowej (228)
    • Klasa UIImagePicker (228)
    • Tworzenie wiadomości e-mail (228)
    • Klasa UIDocumentInteractionController (229)
    • Klasa GKPeerPickerController (229)
    • Kontrolery odtwarzania treści multimedialnej (229)
  • Geometria widoku (229)
    • Pasek stanu (230)
    • Paski nawigacyjny, narzędziowy i kart (231)
    • Klawiatura i kontrolki Picker (233)
    • Pole tekstowe (233)
    • Klasa UIScreen (234)
  • Tworzenie interfejsu (235)
  • Użycie funkcji Storyboard do utworzenia interfejsu użytkownika (235)
    • Utworzenie nowego projektu (236)
    • Dodanie kolejnych kontrolerów widoku (236)
    • Organizacja widoków (237)
    • Uaktualnienie klas (238)
    • Nazwy scen (238)
    • Edycja atrybutów widoku (239)
    • Dodanie przycisków nawigacyjnych (239)
    • Dodanie kolejnego kontrolera nawigacyjnego (241)
    • Nadawanie nazw kontrolerom (241)
    • Pokolorowanie pasków nawigacyjnych (241)
    • Dodanie przycisku (242)
    • Zmiana początkowo wyświetlanego kontrolera (242)
    • Dodanie kodu usuwającego widok z ekranu (242)
    • Uruchomienie aplikacji (243)
  • Użycie okien typu Popover (243)
    • Dodanie kontrolera nawigacyjnego (244)
    • Zmiana klasy kontrolera widoku (244)
    • Dostosowanie do własnych potrzeb widoku okna Popover (245)
    • Utworzenie połączeń (245)
    • Edycja kodu (245)
  • Użycie modułu Interface Builder do utworzenia konwertera temperatur (247)
    • Utworzenie nowego projektu (247)
    • Dodanie plików (247)
    • Interface Builder (248)
    • Dodanie etykiet i widoków (249)
    • Włączenie zmiany orientacji (249)
    • Test interfejsu (249)
    • Dodanie outletów i akcji (249)
    • Dodanie metody konwersji (251)
    • Uaktualnienie rodzaju klawiatury (251)
    • Połączenie interfejsu iPada (252)
  • Ręczna budowa interfejsu aplikacji konwertera (253)
    • Połączenie wszystkiego razem (255)
  • Tworzenie, wczytywanie i używanie interfejsów hybrydowych (256)
    • Utworzenie nowego pliku .xib przeznaczonego na interfejs użytkownika (256)
    • Dodanie widoku i wypełnienie go treścią (257)
    • Nadanie wartości tag widokom (257)
    • Edycja kodu (257)
  • Projektowanie w celu zapewnienia obrotu interfejsu (258)
  • Włączenie zmiany układu (258)
  • Automatyczna zmiana wielkości (261)
    • Przykład automatycznej zmiany wielkości (262)
    • Omówienie opcji automatycznej zmiany wielkości (264)
  • Przenoszenie widoków (264)
  • Sposób: przenoszenie widoków poprzez naśladowanie szablonów (265)
  • I jeszcze jedno: kilka doskonałych podpowiedzi dotyczących modułu Interface Builder (268)
  • Podsumowanie (270)

 

5. Praca z kontrolerem widoku (271)

  • Praca z kontrolerem nawigacyjnym i widokiem podzielonym (271)
    • Używanie stosów i kontrolerów nawigacyjnych (273)
    • Umieszczanie i usuwanie kontrolera ze stosu (273)
    • Klasa elementu nawigacyjnego (274)
    • Kontroler modalny (275)
  • Sposób: budowa prostego menu składającego się z dwóch elementów (275)
  • Sposób: dodanie kontrolki segmentowanej (277)
  • Sposób: nawigacja pomiędzy kontrolerami widoków (279)
  • Sposób: wyświetlenie własnego widoku modalnego zawierającego informacje (281)
  • Sposób: kontroler widoku strony (285)
    • Właściwości książki (285)
    • Opakowanie implementacji (286)
    • Omówienie kodu sposobu (290)
  • Sposób: przewijanie stron w kontrolerze widoku strony (291)
  • Sposób: pasek kart (292)
  • Sposób: zapamiętanie stanu paska kart (295)
  • Sposób: utworzenie kontrolera widoku podzielonego (298)
  • Sposób: utworzenie aplikacji uniwersalnej używającej widoku podzielonego (302)
  • Sposób: własny pojemnik i przejście segue (304)
    • Przejścia pomiędzy kontrolerami widoków (308)
  • I jeszcze jedno: moduł Interface Builder i kontroler paska kart (309)
  • Podsumowanie (310)

 

6. Tworzenie widoków i animacji (313)

  • Hierarchia widoku (313)
  • Sposób: odkrywanie drzewa hierarchii widoku (315)
  • Sposób: wykonywanie zapytań do podwidoków (315)
  • Zarządzanie podwidokami (317)
    • Dodanie podwidoku (317)
    • Zmiana kolejności i usuwanie podwidoków (318)
    • Wywołania zwrotne widoku (318)
  • Sposób: oznaczanie widoków wartościami tag oraz pobieranie widoków (319)
    • Używanie wartości tag do wyszukiwania widoków (319)
  • Sposób: nadawanie nazw widokom (321)
    • Obiekty powiązane (321)
    • Użycie słownika nazw (323)
  • Geometria widoku (326)
    • Ramka (326)
    • Przekształcenia (327)
    • Systemy współrzędnych (328)
  • Sposób: praca z ramką widoku (328)
    • Dostosowanie wielkości (329)
    • Struktura CGRect i punkt środkowy (330)
    • Inne metody narzędziowe (331)
  • Sposób: losowe przeniesienie widoku (334)
  • Sposób: przekształcenie widoku (336)
  • Wyświetlacz i cechy interakcji (337)
  • Animacje obiektu UIView (338)
    • Transakcyjne tworzenie animacji UIView (338)
    • Tworzenie animacji za pomocą bloku (340)
    • Animacja warunkowa (340)
  • Sposób: pojawianie się i znikanie widoku (341)
  • Sposób: zamiana widoków (342)
  • Sposób: obrót widoku (343)
  • Sposób: używanie przejść Core Animation (343)
  • Sposób: efekt odbicia pojawiającego się widoku (345)
  • Sposób: animacja widoku obrazu (346)
  • I jeszcze jedno: dodanie odbicia do widoku (347)
  • Podsumowanie (349)

 

7. Praca z obrazami (351)

  • Wyszukiwanie i wczytywanie obrazów (351)
    • Odczyt danych obrazu (353)
  • Sposób: uzyskanie dostępu do zdjęć z albumu zdjęć (356)
    • Praca z klasą UIImagePickerController (358)
    • Pobranie informacji z edycji obrazu (360)
  • Sposób: pobieranie obrazu z adresu URL zasobu (360)
  • Sposób: pstrykanie zdjęć i ich zapis w albumie zdjęć (362)
    • Wybór pomiędzy aparatami (365)
  • Zapis obrazów w katalogu Documents (366)
  • Sposób: wysyłanie obrazów za pomocą wiadomości e-mail (367)
    • Utworzenie treści wiadomości (368)
    • Wyświetlenie kontrolera tworzenia wiadomości (369)
  • Automatyzacja wykonywania zdjęć (370)
  • Używanie własnych nakładek na podglądzie aparatu (370)
  • Sposób: uzyskanie dostępu do aparatu z poziomu AVFoundation (371)
    • Aparat jest wymagany (372)
    • Sprawdzanie dostępności i rodzaju aparatu (372)
    • Utworzenie sesji aparatu (373)
    • Przełączanie pomiędzy aparatami (375)
    • Podgląd dostarczany przez aparat (375)
    • Ułożenie podglądu z aparatu (376)
    • EXIF (376)
    • Geometria obrazu (377)
    • Tworzenie klasy pomocniczej do obsługi aparatu (379)
  • Sposób: dodanie filtru Core Image (379)
  • Sposób: wykrywanie twarzy za pomocą Core Image (381)
  • Wyodrębnianie twarzy (386)
  • Sposób: praca z obrazami rastrowymi (387)
    • Rysowanie w kontekście rastrowym (388)
    • Przetwarzanie obrazu (390)
    • Rzeczywistość dotycząca przetwarzania obrazów (391)
  • Sposób: pobieranie próbek na żywo (392)
    • Konwersja na HSB (394)
  • Sposób: utworzenie miniatur z obrazów (395)
  • Wykonywanie zrzutu ekranu widoku (397)
  • Rysowanie w plikach PDF (398)
  • Tworzenie nowego obrazu zupełnie od początku (399)
  • Sposób: wyświetlenie obrazu w przewijanym widoku (400)
    • Tworzenie przewijanej strony zawierającej wiele obrazów (402)
  • Podsumowanie (402)

 

8. Gesty i dotknięcia (405)

  • Dotknięcia (405)
    • Fazy (406)
    • Dotknięcia i metody ich obsługi (407)
    • Dotykane widoki (407)
    • Obsługa wielu dotknięć (408)
    • Procedury rozpoznawania gestów (408)
  • Sposób: dodanie prostej możliwości bezpośredniej manipulacji interfejsem (409)
  • Sposób: dodanie procedury rozpoznawania gestu przesunięcia (410)
  • Sposób: jednoczesne używanie wielu procedur rozpoznawania gestów (412)
    • Usuwanie konfliktów pomiędzy procedurami rozpoznawania gestów (414)
  • Sposób: ograniczenie ruchu (415)
  • Sposób: testowanie miejsca dotknięcia (417)
  • Sposób: testowanie grafiki rastrowej (418)
  • Sposób: zapewnienie trwałości podczas bezpośredniej manipulacji interfejsem (420)
    • Przechowywanie informacji o stanie (421)
    • Przywracanie informacji o stanie (422)
  • Sposób: zapewnienie trwałości poprzez archiwizację (423)
  • Sposób: dodanie obsługi opcji cofnij (425)
    • Utworzenie menedżera opcji cofnij (425)
    • Obsługa operacji cofnięcia dla widoku potomnego (426)
    • Praca z paskiem nawigacyjnym (426)
    • Rejestracja operacji cofnięcia (427)
    • Dodanie obsługi operacji cofnięcia poprzez potrząśnięcie urządzeniem (429)
    • Dodanie nazwy akcji dla operacji cofnięcia i powtórzenia (krok opcjonalny) (430)
    • Zapewnienie obsługi edycji poprzez potrząśnięcie (430)
    • Wymuszenie statusu First Responder (430)
  • Sposób: rysowanie w miejscu dotknięcia ekranu (431)
  • Sposób: płynne rysowanie (432)
  • Sposób: wykrywanie okręgów (435)
    • Utworzenie własnej procedury rozpoznawania gestów (439)
  • Sposób: używanie wielu dotknięć (441)
  • Przytrzymanie ścieżek dotknięć (443)
  • I jeszcze jedno: przeciąganie z widoku przewijanego (444)
  • Podsumowanie (448)

 

9. Tworzenie i używanie kontrolek (449)

  • Klasa UIControl (449)
    • Rodzaje kontrolek (449)
    • Zdarzenia kontrolek (450)
  • Przyciski (452)
  • Dodawanie przycisków w module Interface Builder (453)
    • Grafika (454)
    • Łączenie przycisków z akcjami (455)
    • Przyciski, które nie są przyciskami (455)
  • Tworzenie własnych przycisków w Xcode (456)
  • Tekst przycisku wyświetlany w wielu wierszach (458)
  • Umieszczenie w przycisku animowanych elementów (459)
  • Sposób: animacja reakcji przycisku (459)
  • Sposób: dodanie suwaka wraz z własną gałką (461)
    • Dostosowanie egzemplarza UISlider do własnych potrzeb (461)
    • Poprawa skuteczności (465)
    • Proxy wyglądu (465)
  • Sposób: tworzenie kontrolki segmentowanej umożliwiającej odpowiedź na drugie stuknięcie (466)
  • Sposób: utworzenie podklasy klasy UIControl (468)
    • Utworzenie egzemplarza UIControl (470)
    • Śledzenie dotknięć (470)
    • Przekazywanie zdarzeń (471)
  • Praca z przełącznikami i stepperami (471)
  • Sposób: utworzenie suwaka z gwiazdkami (472)
  • Sposób: budowa tarczy dotykowej (476)
  • Dodanie kontrolki wskaźnika strony (478)
  • Sposób: utworzenie własnego rozwiązania przeznaczonego do przewijania stron (480)
  • Utworzenie paska narzędziowego (484)
    • Utworzenie paska narzędziowego w kodzie (485)
    • Podpowiedzi dotyczące paska narzędziowego w iOS 5 (487)
  • Podsumowanie (487)

 

10. Praca z tekstem (489)

  • Sposób: ukrycie klawiatury po zakończeniu edycji tekstu w kontrolce UITextField (489)
    • Właściwości dotyczące cech tekstu (491)
    • Inne właściwości dotyczące pól tekstowych (492)
  • Sposób: dostosowanie widoków wokół klawiatur (493)
  • Sposób: przykrycie widoku tekstu własnym widokiem pomocniczym (495)
  • Sposób: zmiana wielkości widoku po podłączeniu klawiatury sprzętowej (497)
  • Sposób: utworzenie własnego widoku wprowadzania danych (500)
  • Sposób: widoki potrafiące obsłużyć dane wejściowe w postaci tekstu (504)
  • Sposób: dodanie własnego widoku danych wejściowych do widoku nietekstowego (507)
    • Dodanie dźwięku kliknięcia (509)
  • Sposób: zbudowanie lepszego edytora tekstów (509)
  • Sposób: filtrowanie tekstu (511)
  • Sposób: wykrywanie wzorców tekstu (513)
    • Tworzenie własnych wyrażeń (514)
    • Enumeracja wyrażenia regularnego (516)
    • Wykrywanie danych (516)
    • Dodanie wbudowanego detektora danych (517)
  • Sposób: wykrywanie błędów w UITextView (517)
    • Wyszukiwanie ciągów tekstowych (518)
  • Sposób: wyświetlenie dostępnych czcionek (519)
  • Sposób: dodanie własnych czcionek do aplikacji (520)
  • Sposób: podstawy pracy z Core Text i ciągami tekstowymi z atrybutami (521)
  • Użycie pseudo-HTML do utworzenia tekstu z atrybutami (526)
  • Sposób: podział na strony w Core Text (531)
  • Sposób: generowanie tekstu do dokumentu PDF (532)
  • Sposób: wyświetlanie tekstu w nieregularnych kształtach (533)
  • Sposób: wyświetlanie tekstu na ścieżce (536)
    • Wyświetlanie tekstu na ścieżkach Béziera (541)
    • Wyświetlanie proporcjonalne (541)
    • Wyświetlanie liter (542)
  • I jeszcze jedno: duży tekst na ekranie iPhone'a (543)
  • Podsumowanie (546)

 

11. Tworzenie widoków tabel i zarządzanie nimi (547)

  • Wprowadzenie do klas UITableView i UITableViewController (547)
    • Utworzenie tabeli (548)
  • Sposób: implementacja prostej tabeli (550)
    • Wypełnienie tabeli (550)
    • Metody źródła danych (551)
    • Ponowne użycie komórek (552)
    • Udzielanie odpowiedzi na działania użytkownika (552)
    • Kolor zaznaczonej komórki (552)
    • Zmiana koloru tła tabeli (553)
    • Typy komórek (553)
  • Sposób: utworzenie własnej komórki w module Interface Builder (554)
    • Dodanie własnych atrybutów zaznaczonej komórki (556)
    • Zdefiniowanie naprzemiennych kolorów komórek (556)
    • Usunięcie efektu zaznaczenia komórki (557)
    • Tworzenie tabel zgrupowanych (557)
  • Sposób: zapamiętanie stanu kontrolki we własnej komórce (558)
    • Wizualizacja ponownego wykorzystania komórki (560)
    • Utworzenie "wybranej" komórki tabeli (561)
    • Praca z przyciskiem typu disclosure (562)
  • Sposób: edycja tabeli (564)
    • Wyświetlanie kontrolek usuwania komórek (567)
    • Usunięcie z ekranu kontrolek usuwania komórek (567)
    • Obsługa żądań usunięcia komórek (567)
    • Obsługa funkcji cofnięcia operacji (567)
    • Gest machnięcia w komórce (568)
    • Dodawanie komórek (568)
    • Zmiana kolejności komórek (568)
    • Algorytmiczne sortowanie tabeli (569)
  • Sposób: praca z sekcjami (570)
    • Tworzenie sekcji (571)
    • Zliczanie sekcji i rekordów (572)
    • Zwrot komórek (572)
    • Utworzenie nagłówka sekcji (573)
    • Utworzenie indeksu sekcji (573)
    • Mechanizm delegacji w sekcjach (574)
  • Sposób: wyszukiwanie w tabeli (575)
    • Utworzenie kontrolera opcji wyszukiwania (575)
    • Utworzenie metod źródła danych (576)
    • Metody delegata (578)
    • Używanie indeksu wyszukiwania (578)
    • Dostosowanie nagłówka i stopki do własnych potrzeb (579)
  • Sposób: dodanie do tabeli opcji "pociągnij, aby odświeżyć" (581)
  • Utworzenie w kodzie własnej tabeli zgrupowanej (583)
    • Utworzenie zgrupowanej tabeli ustawień (583)
  • Sposób: utworzenie tabeli zawierającej wiele tarcz (585)
    • Utworzenie egzemplarza UIPickerView (586)
  • Sposób: użycie kontrolki UIPickerView z widokami (588)
  • Sposób: użycie egzemplarza UIDatePicker (590)
    • Utworzenie egzemplarza UIDatePicker (592)
  • I jeszcze jedno: formatowanie daty (592)
  • Podsumowanie (595)

 

12. Rozpoczęcie pracy z Core Data (597)

  • Wprowadzenie do Core Data (597)
    • Utworzenie i edycja plików modelu (598)
    • Generowanie plików klasy (600)
    • Utworzenie kontekstu Core Data (600)
    • Dodawanie obiektów (601)
    • Wykonywanie zapytań do bazy danych (603)
    • Wykrywanie zmian (604)
    • Usuwanie obiektów (604)
  • Sposób: użycie Core Data jako źródła danych tabeli (605)
  • Sposób: wyszukiwanie w tabeli a Core Data (608)
  • Sposób: edycja danych na żywo w widoku tabeli Core Data (610)
  • Sposób: implementacja funkcji cofnij i przywróć w Core Data (612)
  • Podsumowanie (615)

 

13. Komunikaty ostrzeżeń wyświetlane użytkownikowi (617)

  • Bezpośrednia komunikacja z użytkownikiem poprzez komunikaty (617)
    • Utworzenie prostego komunikatu (617)
    • Delegat komunikatu (618)
    • Wyświetlenie komunikatu (620)
    • Rodzaje komunikatów (620)
  • "Proszę czekać" - wyświetlenie użytkownikowi paska postępu (621)
    • Używanie klasy UIActivityIndicatorView (621)
    • Używanie klasy UIProgressView (622)
  • Sposób: komunikat bez przycisków (623)
    • Utworzenie pływającego wskaźnika postępu (625)
  • Sposób: utworzenie komunikatu modalnego w pętli działania (625)
  • Sposób: użycie metody o zmiennej liczbie argumentów do utworzenia komunikatu (628)
  • Wyświetlenie prostego menu (629)
    • Przewijanie menu (631)
    • Wyświetlanie tekstu w egzemplarzu UIActionSheet (631)
  • Sposób: utworzenie własnego widoku komunikatu (631)
    • Widok, który można nacisnąć (633)
  • Sposób: proste okno typu Popover (633)
  • Sposób: powiadomienia lokalne (635)
  • Wskaźniki komunikatów (636)
    • Używanie plakietek w aplikacji (636)
  • Sposób: proste komunikaty audio (636)
    • Dźwięki systemowe (637)
    • Wibracja (638)
    • Komunikaty (638)
    • Opóźnienia (639)
  • I jeszcze jedno: wyświetlenie komunikatu i umożliwienie dostosowania poziomu głośności (640)
  • Podsumowanie (641)

 

14. Możliwości urządzenia (643)

  • Uzyskanie dostępu do informacji podstawowych (643)
  • Dodanie ograniczeń związanych z możliwościami urządzeń (644)
  • Sposób: pobieranie informacji dodatkowych o urządzeniu (646)
  • Monitorowanie poziomu naładowania baterii w iPhonie (647)
  • Włączanie i wyłączanie czujnika zbliżeniowego (648)
  • Sposób: użycie przyśpieszeniomierza w celu ustalenia "góry" urządzenia (649)
    • Synchroniczne pobieranie bieżącego kąta przyśpieszeniomierza (651)
    • Obliczanie kąta względnego (652)
    • Praca z podstawową orientacją (652)
  • Sposób: użycie przyśpieszeniomierza do poruszania obiektami po ekranie (653)
    • Dodanie nieco blasku (656)
  • Sposób: podstawy Core Motion (656)
    • Sprawdzanie dostępności czujników (657)
    • Obsługa bloku (657)
  • Sposób: pobieranie i używanie informacji o położeniu urządzenia (660)
  • Użycie zdarzeń ruchu do wykrycia wstrząśnięcia urządzeniem (661)
  • Sposób: użycie przyśpieszeniomierza do wykrycia gestu wstrząśnięcia (663)
  • Sposób: używanie ekranów zewnętrznych (666)
    • Wykrywanie ekranu (667)
    • Pobieranie informacji o rozdzielczości ekranu (667)
    • Konfiguracja wyjścia wideo (667)
    • Dodanie obiektu DisplayLink (668)
    • Kompensacja overscanningu (668)
    • VIDEOkit (668)
  • I jeszcze jedno: sprawdzenie dostępnej ilości wolnego miejsca na dysku (671)
  • Podsumowanie (672)

 

15. Sieć (675)

  • Sprawdzenie stanu połączenia z siecią (675)
  • Sposób: rozbudowa klasy UIDevice o możliwości w zakresie sprawdzania dostępności (677)
  • Skanowanie w poszukiwaniu zmian w połączeniu (679)
  • Pobieranie IP i informacji o komputerze (681)
  • Używanie kolejek, aby nie blokować aplikacji (684)
  • Sprawdzanie dostępności witryny (685)
  • Pobieranie synchroniczne (687)
  • Pobieranie asynchroniczne w teorii (690)
  • Sposób: pobieranie asynchroniczne (691)
  • Obsługa wyzwań związanych z uwierzytelnieniem (697)
    • Przechowywanie danych uwierzytelniających (697)
  • Sposób: przechowywanie i pobieranie danych uwierzytelniających z pęku kluczy (700)
  • Sposób: przekazywanie danych do serwera (703)
    • NSOperationQueue (706)
  • Twitter (706)
  • Sposób: konwersja XML na postać drzewa (707)
    • Drzewa (707)
    • Utworzenie drzewa przetwarzania (707)
    • Użycie drzewa wyników (709)
  • Sposób: utworzenie prostego serwera opartego na sieci (711)
  • I jeszcze jedno: użycie serializacji JSON (714)
  • Podsumowanie (715)

 

Skorowidz (717)


728 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022