| 
  
 EDUKACJA I TERAPIA PRZEZ SZTUKĘ ARTETERAPIA W ŚWIETLE TEORII DOZNAŃ
 RUDOWSKI T. / TRANSKACYJNYCH  wydawnictwo: ENETEIA , rok wydania 2013, wydanie I    cena netto: 41.80  Twoja cena  39,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja i terapia przez sztukę
Arteterapia w świetle teorii doznań transakcyjnych
 
Arteterapia to dziedzina wiedzy rozwijająca się na pograniczu pedagogiki, psychologii
i sztuki. Jej istotą jest lecznicze oddziaływanie na system psychiczny oraz na
określone formy zachowania poprzez zastosowanie środków artystycznych. 
Autor rozważa teoretyczne, metodyczne, praktyczne i aksjologiczne aspekty arteterapii
oraz jej zastosowanie w świetle swojej teorii doznań transakcyjnych. W tym ujęciu
edukacja i terapia przez sztukę prowadzą do zmian w samoświadomości osoby zaburzonej,
skłaniając ją do odkrywania nowych wartości artystyczno-estetycznych,
poznawczo-intelektualnych, filozoficznych, etycznych i duchowych.
W swoich rozważaniach autor nawiązuje do teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza
Dąbrowskiego oraz teorii samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego. 
 
Edukacja i terapia przez sztukę – Tomasz Rudowski 
Przedmowa: Teoria arteterapii Tomasza Rudowskiego – implikacje do resocjalizacji przez
sztukę – Janina Florczykiewicz 
Wstęp 
 
Rozdział 1: Edukacja plastyczna a arteterapia osób niedostosowanych społecznie 
1.1. Podstawy edukacji plastycznej w zarysie 
1.2. Historia rozwoju edukacji plastycznej w Polsce 
1.3. Model Edukacji Plastycznej Tadeusza Marciniaka 
1.4. Czynniki warunkujące skuteczność realizacji Modelu Edukacji Plastycznej 
1.5. Weryfikacja Modelu Edukacji Plastycznej 
1.6. Związek treści i form edukacji plastycznej z arteterapią osób niedostosowanych
społecznie 
1.7. Rozwinięcie teorii arteterapii jednostek niedostosowanych społecznie 
 
Rozdział 2: Arteterapia osób niedostosowanych społecznie – podstawy
teoretyczne 
2.1. Wprowadzenie 
2.2. Zmienność współczynników arteterapii w kontekście socjalizacji i edukacji 
2.3. Transformacja znaczeniowa wartości środków artystyczno-estetycznego wyrazu w
edukacji i arteterapii 
2.4. Artediagnoza – sens wartości środków artystyczno-estetycznego wyrazu 
2.5. Uwarunkowania działań arteterapeutycznych w modelach aktywności twórczej 
2.6. Czynniki współokreślające arteterapię osób niedostosowanych społecznie 
2.7. Arteterapia w kontekście wybranych teorii uczenia się oraz doznań transakcyjnych 
2.8. Ku humanizacji procesu uspołecznienia przez arte- i autoarteterapię 
2.9. Definicje pięciu wybranych pojęć z zakresu edukacji artystycznej i arteterapii 
 
Rozdział 3: Doznania transakcyjne wartości artystyczno-estetycznych w
kontekście edukacji plastycznej i arteterapii 
3.1. Wprowadzenie 
3.2. Doznania transakcyjne w modelach związku wartości artystycznych i estetycznych 
3.3. Doznania zmysłowo-umysłowe w polu zainteresowań neurobiologów oraz teorii pola
punktu zerowego mechaniki kwantowej 
3.4. Przymiotnikowy Test Uświadamianych Doznań Zmysłowo-Umysłowych (UDZ-U) podczas
percepcji i kreacji dzieła sztuki – podstawy teoretyczne 
 
Rozdział 4: Pomiar napięcia emocjonalnego u osób dysfunkcyjnych 
4.1. Wprowadzenie 
4.2. Podstawy budowy testu do pomiaru ilorazu napięcia emocjonalnego (INE) podczas
percepcji dzieł plastycznych 
4.3. Inne uwarunkowania i konsekwencje metodologiczne zastosowania testu do pomiaru
ilorazu napięcia emocjonalnego 
4.4. Uwagi końcowe dotyczące testu INE 
 
Rozdział 5: Artystyczno-edukacyjne i osobowościowe uwarunkowania zachowań
twórczych (na przykładach) 
5.1. W poszukiwaniu sensu i znaczenia jedności świata – twórczość Barbary
Falkowskiej 
5.2. Dorobek artystyczny Piotra Trzaskowskiego w świetle analizy wartości
artystyczno-estetycznych z uwzględnieniem teorii Stanisława Ignacego Witkiewicza i
teorii doznań transakcyjnych 
5.3. Analiza wartości poznawczych i edukacyjnych na przykładzie rzeźby Siedzący
Grzegorza Gwiazdy 
5.4. Nauka i sztuka jako wyraz dopełnienia harmonii świata w koncepcjach Lesława Pytki 
 
Zakończenie 
Bibliografia 
Aneks 
Ilustracje 
 
182 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - DIALOG MOTYWUJĄCY W TERAPII ZABURZEŃ LĘKOWYCH WESTRA H.A.
 
  - PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA POPIEL A. PRAGŁOWSKA E.
 
  - ARTETERAPIA PROJEKTY KAROLAK B. KAROLAK W.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA TRZEBIŃSKA E.
 
  - ACT SŁOWO W SŁOWO W LECZENIU DEPRESJI I ZABURZEŃ LĘKOWYCH HAYES S.C. TWOHIG M.P.
 
  - PSYCHOTERAPIA PRAKTYKA PODRĘCZNIK AKADEMICKI GRZESIUK L. RED.
 
  - ARTETERAPIA NARODZINY IDEI EWOLUCJA TEORII ROZWÓJ PRAKTYKI SZULC W.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |