Real World Camera Raw i Photoshop CS3/CS3 PL
Efektywna obróbka cyfrowych zdjêæ
Jak efektywnie korzystaæ z dostêpnych narzêdzi?
Jak zautomatyzowaæ swoj± pracê?
Jak uzyskiwaæ niezwyk³e efekty?
Do niedawna obróbka fotografii by³a sztuk± tajemn±, dostêpn± tylko dla
profesjonalistów. Jednak dzi¶, dziêki popularno¶ci, jak± zdoby³y aparaty cyfrowe,
ka¿dy mo¿e po¶wiêciæ chwilê na zabawê w komputerowej "ciemni". Narzêdzie
Camera Raw ujrza³o ¶wiat³o dzienne w lutym 2003 roku i od razu zdoby³o uznanie w¶ród
mi³o¶ników surowego obrazu matrycy. Pozwala ono na dokonywanie wszelkich modyfikacji
"negatywów cyfrowych", czyli zdjêæ zapisanych w formacie RAW, pocz±wszy od
korekty balansu bieli, a skoñczywszy na usuniêciu efektu czerwonych oczu. Camera Raw w
wersji CS3 pracuje jeszcze szybciej, a nowe narzêdzia Fill Light oraz Dust Busting
pozwalaj± na wiêksz± ingerencjê w jasne i ciemne obszary obrazu. Dodatkowo wersja CS3
pozwala na konwersjê obrazu do czerni i bieli z wykorzystaniem korekcji w o¶miu
kana³ach barwnych. Na co czekasz? Czas wykorzystaæ to wszystko w Twoich projektach!!!
Dziêki ksi±¿ce "Real World Camera Raw with Adobe Photoshop CS 3"
przekonasz siê, dlaczego warto stosowaæ format RAW i jakie s± jego zalety oraz
ograniczenia. Poznasz od podstaw zasady pracy z aplikacj± Camera Raw, nauczysz siê
konfigurowaæ j± i efektywnie wykorzystywaæ poszczególne narzêdzia. Niew±tpliw±
zalet± ksi±¿ki s± liczne przyk³ady, które pozwol± Ci na ³atwiejsze przyswajanie
wiedzy. Przyk³ady te przedstawione s± w atrakcyjnej formie "przed" i
"po". Autorzy - Bruce i Jeff - omawiaj± równie¿ sposób wspó³dzia³ania
Camera Raw z aplikacjami Adobe Bridge oraz Adobe Photoshop. Dowiesz siê miêdzy innymi,
jak usun±æ efekt czerwonych oczu, wykadrowaæ zdjêcie, redukowaæ szumy, retuszowaæ
fotografie i kalibrowaæ kolory w swoim aparacie. Nauczysz siê wykorzystywaæ narzêdzia
do mapowania odcieni oraz dopasowania tonów. Ponadto po przeczytaniu tej ksi±¿ki
automatyzacja monotonnych czynno¶ci nie bêdzie stanowi³a dla Ciebie najmniejszego
problemu!
Format RAW
Zalety i ograniczenia "cyfrowego negatywu"
Wykorzystanie narzêdzi dostêpnych w Camera Raw
Sposób u¿ycia formatów JPG oraz TIFF
Automatyzacja pracy
Przetwarzanie wsadowe
Proces przetwarzania pliku RAW w kolorowe zdjêcie
Dopasowanie tonów, balansu bieli i innych parametrów
Redukcja szumów
Korekcja obiektywu
Retuszowanie fotografii
Usuwanie efektu czerwonych oczu
Kalibrowanie kolorów w aparacie
Wydobywanie szczegó³ów zdjêæ
Wyostrzanie zdjêæ krajobrazów
Zarz±dzanie pracami z wykorzystaniem Adobe Bridge
Organizacja pracy
Wstêp (11)
- Cyfrowa wêdka (12)
- Domowe laboratorium obróbki cyfrowej (12)
- Ton±c w zalewie danych (13)
- Inteligentne obrazy (13)
- Praca u podstaw (14)
- Dziedzictwo Bruce'a Frasera (14)
- Jak czytaæ tê ksi±¿kê? (14)
- Kilka s³ów do u¿ytkowników Windows (15)
- Tempo innowacji (16)
- Do pobrania (16)
- Twórcy Camera Raw (16)
- Podziêkowania (18)
Rozdzia³ 1. Format RAW (19)
- Czym jest cyfrowy plik RAW? (20)
- Matryca aparatu (20)
- Zdjêcia RAW wykonywane s± w skali szaro¶ci (22)
- Ekspozycja i odzwierciedlanie liniowe (24)
- Po co stosowaæ format RAW? (27)
- Wykorzystywanie wszystkich bitów (28)
- Kontrola nad balansem bieli (28)
- Interpretacja kolorymetryczna (29)
- Ekspozycja (31)
- Szczegó³y i szum (31)
- Ograniczenia formatu RAW (31)
- Czas konwersji (32)
- Rozmiar pliku (32)
- D³ugowieczno¶æ (32)
- Adobe Photoshop Camera Raw (33)
- Uniwersalny konwerter (33)
- Dodatkowe mo¿liwo¶ci (33)
- Integracja z Photoshopem (34)
- Cyfrowy negatyw (34)
Rozdzia³ 2. Jak dzia³a Camera Raw? (35)
- Anatomia obrazu cyfrowego (36)
- Piksele i rozdzielczo¶æ (36)
- G³êbia bitowa, zakres dynamiczny i kolor (37)
- Wspó³czynnik gamma i mapowanie odcieni (40)
- Obróbka obrazów a utrata danych (42)
- Utrata danych i ograniczanie mo¿liwo¶ci (44)
- Konwertowanie przestrzeni kolorów (47)
- Kolejna zaleta Camera Raw (48)
- Od pliku RAW do kolorowego zdjêcia (48)
- Interpolacja i interpretacja kolorymetryczna (48)
- Balans bieli i kalibracja (50)
- Narzêdzia do mapowania odcieni (51)
- Nasycenie (56)
- Rozmiar (56)
- Wyostrzanie (57)
- Redukcja szumu kolorów i luminacji (58)
- Histogram (58)
Rozdzia³ 3. Ogólny opis systemu obróbki plików RAW (61)
- Adobe Bridge CS3 (62)
- Wirtualny stó³ monta¿owy (63)
- Obs³uga metadanych (63)
- Obs³uga Camera Raw (66)
- Camera Raw (67)
- Domy¶lne ustawienia Camera Raw (68)
- Konwerter Adobe DNG (69)
- Konwertowaæ czy nie konwertowaæ? (69)
- Obs³uga konwertera Adobe DNG (72)
- Photoshop (75)
- Automatyzacja i zadania (75)
- Podsumowanie (76)
Rozdzia³ 4. Elementy steruj±ce Camera Raw (79)
- Camera Raw, Photoshop i Bridge (80)
- Anatomia Camera Raw (82)
- Dok³adna analiza elementów steruj±cych Camera Raw (83)
- Ikony paneli Camera Raw (86)
- Panel Basic (Podstawowe) (87)
- Panel Tone Curve (Krzywa tonalna) (93)
- Panel Detail (Szczegó³) (96)
- Panel HSL/Grayscale (HSL/Skala szaro¶ci) (101)
- Panel Split Tone (Rozdziel tonowanie) (104)
- Panel Lens Corrections (Korekcja obiektywu) (105)
- Panel Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (108)
- Panel Presets (Ustawienia domy¶lne) (109)
- Rozwijane menu Camera Raw (111)
- G³ówne przyciski Camera Raw (114)
- Opcje obiegu pracy (115)
- Przycisk Save Image (Zapisz obraz) (117)
- Kontrolowanie powiêkszenia obrazu (121)
- Pasek narzêdzi Camera Raw (121)
- Skróty klawiszowe Camera Raw (135)
- Kalibrowanie kolorów w aparacie (142)
- Narzêdzia cyfrowej ciemni (147)
Rozdzia³ 5. Camera Raw w praktyce (151)
- Domy¶lne ustawienia Camera Raw (152)
- Konfiguracja Camera Raw (154)
- Ocenianie obrazu (158)
- Edycja (166)
- Przyk³ady "przed" i "po" (167)
- Synchronizowanie operacji koryguj±cych (207)
- Camera Raw jako obiekt inteligentny (214)
- Pliki JPEG i TIFF w Camera Raw (220)
- Camera Raw to nie wszystko (225)
Rozdzia³ 6. Adobe Bridge (227)
- Uruchamianie programu (228)
- Okna dialogowe (228)
- Rozmieszczanie okien (229)
- Elementy okien (230)
- Miniaturki obrazów (232)
- Stosy miniaturek (235)
- Konfigurowanie paneli programu Bridge (236)
- Filtrowanie i sortowanie (238)
- Narzêdzia programu Bridge CS3 (253)
- Menu Edit (Edycja) (261)
- Pokaz slajdów (265)
- Kopiowanie obrazów w aplikacji Bridge (267)
- Otwieranie obrazów (271)
- Zastosowania aplikacji Bridge (272)
- Selekcja i sortowanie (272)
- Wprowadzanie ustawieñ Camera Raw (273)
- Lenistwo pop³aca (274)
Rozdzia³ 7. Organizacja pracy (275)
392 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa twarda