www.ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 101.60 96,52   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

REAL WORLD CAMERA RAW I PHOTOSHOP CS3/CS3 PL


FRASER B. / EFEKTYWNA OBRÓBKA CYFROWYCH ZDJÊÆ

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 101.60 Twoja cena  96,52 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Real World Camera Raw i Photoshop CS3/CS3 PL

Efektywna obróbka cyfrowych zdjêæ


  • Jak efektywnie korzystaæ z dostêpnych narzêdzi?

  • Jak zautomatyzowaæ swoj± pracê?

  • Jak uzyskiwaæ niezwyk³e efekty?

Do niedawna obróbka fotografii by³a sztuk± tajemn±, dostêpn± tylko dla profesjonalistów. Jednak dzi¶, dziêki popularno¶ci, jak± zdoby³y aparaty cyfrowe, ka¿dy mo¿e po¶wiêciæ chwilê na zabawê w komputerowej "ciemni". Narzêdzie Camera Raw ujrza³o ¶wiat³o dzienne w lutym 2003 roku i od razu zdoby³o uznanie w¶ród mi³o¶ników surowego obrazu matrycy. Pozwala ono na dokonywanie wszelkich modyfikacji "negatywów cyfrowych", czyli zdjêæ zapisanych w formacie RAW, pocz±wszy od korekty balansu bieli, a skoñczywszy na usuniêciu efektu czerwonych oczu. Camera Raw w wersji CS3 pracuje jeszcze szybciej, a nowe narzêdzia Fill Light oraz Dust Busting pozwalaj± na wiêksz± ingerencjê w jasne i ciemne obszary obrazu. Dodatkowo wersja CS3 pozwala na konwersjê obrazu do czerni i bieli z wykorzystaniem korekcji w o¶miu kana³ach barwnych. Na co czekasz? Czas wykorzystaæ to wszystko w Twoich projektach!!!

Dziêki ksi±¿ce "Real World Camera Raw with Adobe Photoshop CS 3" przekonasz siê, dlaczego warto stosowaæ format RAW i jakie s± jego zalety oraz ograniczenia. Poznasz od podstaw zasady pracy z aplikacj± Camera Raw, nauczysz siê konfigurowaæ j± i efektywnie wykorzystywaæ poszczególne narzêdzia. Niew±tpliw± zalet± ksi±¿ki s± liczne przyk³ady, które pozwol± Ci na ³atwiejsze przyswajanie wiedzy. Przyk³ady te przedstawione s± w atrakcyjnej formie "przed" i "po". Autorzy - Bruce i Jeff - omawiaj± równie¿ sposób wspó³dzia³ania Camera Raw z aplikacjami Adobe Bridge oraz Adobe Photoshop. Dowiesz siê miêdzy innymi, jak usun±æ efekt czerwonych oczu, wykadrowaæ zdjêcie, redukowaæ szumy, retuszowaæ fotografie i kalibrowaæ kolory w swoim aparacie. Nauczysz siê wykorzystywaæ narzêdzia do mapowania odcieni oraz dopasowania tonów. Ponadto po przeczytaniu tej ksi±¿ki automatyzacja monotonnych czynno¶ci nie bêdzie stanowi³a dla Ciebie najmniejszego problemu!

  • Format RAW

  • Zalety i ograniczenia "cyfrowego negatywu"

  • Wykorzystanie narzêdzi dostêpnych w Camera Raw

  • Sposób u¿ycia formatów JPG oraz TIFF

  • Automatyzacja pracy

  • Przetwarzanie wsadowe

  • Proces przetwarzania pliku RAW w kolorowe zdjêcie

  • Dopasowanie tonów, balansu bieli i innych parametrów

  • Redukcja szumów

  • Korekcja obiektywu

  • Retuszowanie fotografii

  • Usuwanie efektu czerwonych oczu

  • Kalibrowanie kolorów w aparacie

  • Wydobywanie szczegó³ów zdjêæ

  • Wyostrzanie zdjêæ krajobrazów

  • Zarz±dzanie pracami z wykorzystaniem Adobe Bridge

  • Organizacja pracy


Wstêp (11)

  • Cyfrowa wêdka (12)
    • Domowe laboratorium obróbki cyfrowej (12)
    • Ton±c w zalewie danych (13)
    • Inteligentne obrazy (13)
    • Praca u podstaw (14)
  • Dziedzictwo Bruce'a Frasera (14)
    • Jak czytaæ tê ksi±¿kê? (14)
  • Kilka s³ów do u¿ytkowników Windows (15)
  • Tempo innowacji (16)
  • Do pobrania (16)
  • Twórcy Camera Raw (16)
  • Podziêkowania (18)

 

Rozdzia³ 1. Format RAW (19)

  • Czym jest cyfrowy plik RAW? (20)
    • Matryca aparatu (20)
    • Zdjêcia RAW wykonywane s± w skali szaro¶ci (22)
  • Ekspozycja i odzwierciedlanie liniowe (24)
    • Ekspozycja (26)
  • Po co stosowaæ format RAW? (27)
    • Wykorzystywanie wszystkich bitów (28)
    • Kontrola nad balansem bieli (28)
    • Interpretacja kolorymetryczna (29)
    • Ekspozycja (31)
    • Szczegó³y i szum (31)
  • Ograniczenia formatu RAW (31)
    • Czas konwersji (32)
    • Rozmiar pliku (32)
    • D³ugowieczno¶æ (32)
  • Adobe Photoshop Camera Raw (33)
    • Uniwersalny konwerter (33)
    • Dodatkowe mo¿liwo¶ci (33)
    • Integracja z Photoshopem (34)
  • Cyfrowy negatyw (34)

 

Rozdzia³ 2. Jak dzia³a Camera Raw? (35)

  • Anatomia obrazu cyfrowego (36)
    • Piksele i rozdzielczo¶æ (36)
    • G³êbia bitowa, zakres dynamiczny i kolor (37)
    • Wspó³czynnik gamma i mapowanie odcieni (40)
  • Obróbka obrazów a utrata danych (42)
    • Utrata danych i ograniczanie mo¿liwo¶ci (44)
    • Konwertowanie przestrzeni kolorów (47)
    • Kolejna zaleta Camera Raw (48)
  • Od pliku RAW do kolorowego zdjêcia (48)
    • Interpolacja i interpretacja kolorymetryczna (48)
    • Balans bieli i kalibracja (50)
    • Narzêdzia do mapowania odcieni (51)
    • Nasycenie (56)
    • Rozmiar (56)
    • Wyostrzanie (57)
    • Redukcja szumu kolorów i luminacji (58)
  • Histogram (58)

 

Rozdzia³ 3. Ogólny opis systemu obróbki plików RAW (61)

  • Adobe Bridge CS3 (62)
    • Wirtualny stó³ monta¿owy (63)
    • Obs³uga metadanych (63)
    • Obs³uga Camera Raw (66)
  • Camera Raw (67)
    • Domy¶lne ustawienia Camera Raw (68)
  • Konwerter Adobe DNG (69)
    • Konwertowaæ czy nie konwertowaæ? (69)
    • Obs³uga konwertera Adobe DNG (72)
  • Photoshop (75)
    • Automatyzacja i zadania (75)
  • Podsumowanie (76)

 

Rozdzia³ 4. Elementy steruj±ce Camera Raw (79)

  • Camera Raw, Photoshop i Bridge (80)
  • Anatomia Camera Raw (82)
  • Dok³adna analiza elementów steruj±cych Camera Raw (83)
    • Ikony paneli Camera Raw (86)
    • Panel Basic (Podstawowe) (87)
    • Panel Tone Curve (Krzywa tonalna) (93)
    • Panel Detail (Szczegó³) (96)
    • Panel HSL/Grayscale (HSL/Skala szaro¶ci) (101)
    • Panel Split Tone (Rozdziel tonowanie) (104)
    • Panel Lens Corrections (Korekcja obiektywu) (105)
    • Panel Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (108)
    • Panel Presets (Ustawienia domy¶lne) (109)
    • Rozwijane menu Camera Raw (111)
    • G³ówne przyciski Camera Raw (114)
    • Opcje obiegu pracy (115)
    • Przycisk Save Image (Zapisz obraz) (117)
    • Kontrolowanie powiêkszenia obrazu (121)
    • Pasek narzêdzi Camera Raw (121)
    • Skróty klawiszowe Camera Raw (135)
    • Kalibrowanie kolorów w aparacie (142)
  • Narzêdzia cyfrowej ciemni (147)

 

Rozdzia³ 5. Camera Raw w praktyce (151)

  • Domy¶lne ustawienia Camera Raw (152)
  • Konfiguracja Camera Raw (154)
  • Ocenianie obrazu (158)
  • Edycja (166)
    • Przyk³ady "przed" i "po" (167)
    • Synchronizowanie operacji koryguj±cych (207)
    • Camera Raw jako obiekt inteligentny (214)
  • Pliki JPEG i TIFF w Camera Raw (220)
  • Camera Raw to nie wszystko (225)

 

Rozdzia³ 6. Adobe Bridge (227)

    • Uruchamianie programu (228)
  • Okna dialogowe (228)
    • Rozmieszczanie okien (229)
    • Elementy okien (230)
    • Miniaturki obrazów (232)
    • Stosy miniaturek (235)
    • Konfigurowanie paneli programu Bridge (236)
    • Filtrowanie i sortowanie (238)
    • Narzêdzia programu Bridge CS3 (253)
    • Menu Edit (Edycja) (261)
    • Pokaz slajdów (265)
  • Kopiowanie obrazów w aplikacji Bridge (267)
  • Otwieranie obrazów (271)
  • Zastosowania aplikacji Bridge (272)
    • Selekcja i sortowanie (272)
    • Wprowadzanie ustawieñ Camera Raw (273)
  • Lenistwo pop³aca (274)

 

Rozdzia³ 7. Organizacja pracy (275)

  • Regu³y obiegu pracy (277)
    • Raz a dobrze (278)
    • Automatyzacja (278)
    • Metodyczno¶æ (279)
  • Planowanie i strategia (279)
    • Pamiêæ buforowa (281)
    • Strategie dotycz±ce ustawieñ (282)
    • Format DNG (283)
    • Nazewnictwo (285)
    • Rangi i etykiety (287)
    • Prostota jako strategia (287)
  • Przegrywanie obrazów (288)
    • Prêdko¶æ no¶ników danych w aparatach (289)
    • Formatowanie no¶nika danych (290)
    • Pojemno¶ci kart pamiêci (291)
    • Kopiowanie zdjêæ (291)
  • Faza weryfikacji obrazów (293)
    • Weryfikowanie obrazów (293)
    • Wype³nianie pamiêci buforowej (294)
    • Przerywanie procesu (296)
    • Wczytywanie wielu katalogów do pamiêci buforowej (297)
  • Faza obróbki wstêpnej (298)
    • Selekcja i edycja (298)
    • Przypisywanie rang i etykiet (301)
    • Wprowadzanie ustawieñ Camera Raw (304)
    • Sortowanie i zmienianie nazw (309)
    • Faza produkcji (313)
      • Przetwarzanie w tle (314)
      • Zautomatyzowana konwersja (314)
      • Przekazywanie zdjêæ bezpo¶rednio do komputera (316)
    • Obróbka koñcowa (317)
      • Archiwizowanie zdjêæ (317)
      • Dostarczanie obrazów (319)
    • Tworzenie obiegu pracy (320)
    • Czym jest XMP i do czego siê przydaje? (324)
      • Narastaj±ce trudno¶ci (324)
      • XMP to tekst (325)
    • XMP od kuchni (326)
      • Zawarto¶æ pliku .xmp (327)
    • Tworzenie w³asnych palet File Info (340)
    • S³owa kluczowe i opisy (341)
    • "Sprytne" obrazy (344)

    Rozdzia³ 9. Zalety automatyzacji (345)

    • Zasady przetwarzania wsadowego (346)
      • Zasady otwierania plików w operacjach przetwarzania wsadowego (348)
      • Zasady wsadowego zapisywania plików (349)
      • Zasady uruchamiania operacji wsadowych (345)
      • Znaczenie zasad (350)
    • Zapisywanie zadañ przetwarzania wsadowego (350)
      • Proste zadanie ? Save as JPEG (351)
      • Zadanie z³o¿one ? Save for Print (357)
      • Obs³uga zadañ (362)
    • Droplety (369)
    • Mened¿er skryptów (371)
    • Przenoszenie zadañ na inny komputer (373)
    • Uruchamianie przetwarzania wsadowego (374)
      • Ustawienia sekcji Source (374)
      • Ustawienia sekcji Destination (375)
    • Image Processor (376)
    • Zaawansowana automatyzacja (378)

    Skorowidz (381)


392 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022