Media wersja beta
Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu
"Książkę Mirosława Filiciaka można czytać w
sposób co najmniej dwojaki. Po pierwsze jako pogłębioną analizę relacji zachodzących
dziś pomiędzy mediami, jako refleksję na temat sposobów ich używania przez odbiorców
oraz kulturowych i społecznych konsekwencji przeobrażeń, jakim ulega system medialny.
Po drugie jako tekst zawierający propozycję znaczącej korekty w sposobie uprawiania
nauk humanistycznych, propozycję detronizującą tekst jako podstawowy przedmiot analiz
na rzecz przyglądania się społecznym praktykom, technologiom, działaniom aktorów jako
czynnikom odpowiedzialnym za formowanie się określonego porządku społecznego i
kulturowego". 
(prof. Marek Krajewski)
"Media, wersja beta Mirosława Filiciaka to książka, która znakomicie
odświeża dyskurs rodzimego medioznawstwa i kulturoznawstwa. To znakomite, ciekawie
napisane studium „starych” i „nowych” mediów jako praktyk oraz praktyk samego
medioznawstwa; praca kulturoznawcza o walorze wybitnie interdyscypliarnym, pokazująca
pośrednio, jak niefunkcjonalny jest obecny akademicki podział pracy, który do tej pory
separował filmoznawstwo i badania nad mediami od etnografii, socjologii i „teorii
praktyki”, teorię mediów od historii kultury; medioznawstwo od socjologii wiedzy,
archeologię mediów od software studies". 
(prof. Tomasz Majewski)
Mirosław Filiciak – medioznawca, adiunkt w Szkole Wyższej
Psychologii Społecznej w Warszawie, redaktor kwartalnika „Kultura Popularna”. Jego
zainteresowania ogniskują się na przecięciu zjawisk kultury współczesnej i mediów
cyfrowych.
Wstęp 
ROZDZIAŁ 1
Problemy badań nad mediami, czyli założenia wstępne 
Problem pierwszy - o wyjściu zza biurka 
Problem drugi - społeczne czy techniczne? 
Problem trzeci - pozycja badacza 
Raz, dwa, trzy... i co dalej? 
ROZDZIAŁ 2
Gra w kino 
Gry i kino jako wydarzenia wizualne 
Przyjemność (iluzji) kontroli 
Filmo-gra - renesans obrazów-działań 
Immersja w kinie - movie ride 
Hybrydyzacja technologiczna - machinima i interaktywne filmy
Film o innych mediach - tematyzacja poprzez parateksty 
Kino i symulacja 
ROZDZIAŁ 3
W parku rozrywki: granice mediów 
Pomiędzy mediami: Universal Studios 
Korekta perspektywy 
Kino oswojonych atrakcji 
Konwergencja 1.0, konwergencja 2.0 
ROZDZIAŁ 4
Telewizja "po telewizji" 
Mniej popularne, bardziej demokratyczne 
Inaczej niż telewizja? 
Gra o prestiż
Polak przed ekranem
Nowe pola 
ROZDZIAŁ 5
Nieautoryzowane, nieformalne... marginalne?
Nieformalność i imperializm teorii 
W stronę konkluzji 
Podziękowania 
Bibliografia 
Indeks osób 
312 stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.