| 
  
 DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD
 WIKTOROWICZ R. OLECHNOWICZ H.  wydawnictwo: PWN , rok wydania 2012, wydanie I    cena netto: 39.20  Twoja cena  37,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziecko z autyzmem
Wyzwalanie potencjału rozwojowego + płyta CD
 
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne
wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi
dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego
korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice,
nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach
diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób,
borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań
dzieci autystycznych.  
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej 
Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od
15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich
Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa
Psychologicznego. 
Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających
kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie
relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je
stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. 
Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu
– „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono
karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim
oraz w obserwacji postępów. 
 
Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka,
zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
 
Przedmowa (Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz)  
 
Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa) 
 
CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego - wprowadzenie  
A.Uzasadnienie teoretyczne  
1.Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)  
2.Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania
się i myśli - model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert
Wiktorowicz)  
B.Wskazówki metodyczne  
3.Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)  
4.Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna
Olechnowicz)  
 
CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów
tolerancji na bodźce zewnętrzne  
Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka 
PAKIET I: Reaktywność zmysłów  
1/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania
oszczędzającego  
1/2 Reaktywność słuchowa  
1/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie  
1/4 Autostymulacja zmysłu równowagi  
1/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej  
1/6 Wrażliwość układu wegetatywnego  
PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania  
II/1 Dynamika zachowania  
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom - od ludzi i rzeczy  
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwalość skupienia  
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne  
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka  
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka  
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka  
 
CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach
trudnych  
PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)  
III/1 Las, ogród  
III/2 Rośliny  
III/3 Zwierzęta  
PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne  
IV/1 Regresja terapeutyczna  
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego ("mediator",
"ambasador")  
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego  
PAKIET V: Myśląca dłoń  
V/1 Szansa nowego początku  
V/2 Dotykanie przedmiotów  
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka  
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa  
V/5 Ręka i mowa 
PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie  
VI/1 Odzwierciedlanie 
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie 
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)  
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda 
VI/5 Twarz dorosłego - dotknięta nie budzi lęku  
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy 
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu  
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia 
PAKIET VII: Traktowanie dziecka 
VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka  
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań  
PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki  
VIII/1 
 
CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne - karty diagnostyczno-terapeutyczne w
praktyce  
Łukasz (Felicyta Krawczyk)  
Michał (Jolanta Gęsiarz)  
Dominik (Anna Furtek)  
Kamil (Ilona Kwiatkowska)  
Jaś (Elżbieta Wzorek)  
 
ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń 
(Hanna Olechnowicz)  
 
Literatura cytowana  
 
208 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PIERWSZE KROKI WŚRÓD LUDZI PROBLEMY WYCHOWAWCZE NAJWCZEŚNIEJSZEGO DZIECIŃSTWA OLECHNOWICZ H.
 
  - O GRANICACH KOMPETENTNE RELACJE Z DZIECKIEM JUUL J.
 
  - AAC DLA KAŻDEGO PORADNIK DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW NOSKO-GOSZCZYCKA M.
 
  - BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ KARTY DIAGNOSTYCZNE ZAŁĘSKA S.
 
  - PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. PRZEWODNIK DLA NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW KIELIN J.
 
  - OPIS I PLANOWANIE ZAJĘĆ WEDŁUG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE BOGDANOWICZ M. OKRZESIK D.
 
  - AGRESJA NOWE TABU DLACZEGO JEST POTRZEBNA NAM I NASZYM DZIECIOM JUUL J.
 
  - DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE KARTY PRACY NAPRAWA R. TANAJEWSKA A.
 
  - KROK PO KROKU NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z UMIARKOWANĄ ZNACZNĄ KIELIN J. KLIMEK-MARKOWICZ K. / I GŁĘBOKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTEL.
 
  - ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ KIELIN J.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |