| 
  
 WRASTANIE W KULTURĘ TRANSMISJA NARRACJI W WYCHOWANIU RODZINNYM
 DRYLL E.  wydawnictwo: ENETEIA , rok wydania 2013, wydanie I    cena netto: 37.50  Twoja cena  35,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wrastanie w kulturę
Transmisja narracji w wychowaniu rodzinnym
 
Książka w nowatorski sposób podejmuje zagadnienie związków między edukacją
a kulturą z perspektywy psychologii narracyjnej. 
Autorka wykazuje, że istotną rolę w procesie wychowania odgrywają narracje
„wielkie”, opowieści rodzinne o miłości czy dzieciństwie, jak również narracje
„małe”, za pomocą których rodzice przekazują dzieciom ważne treści. 
Rozwój psychiczny jest efektem nie tylko świadomych oddziaływań wychowawczych
rodziców, ale także „zanurzania się” dziecka w świecie znaczeń, jakie oferuje mu
kultura. Narracje kultury są bogate w psychologiczne treści; zapisane w języku
kształtują środowisko rodzinne, moralność i regulują stosunki międzyludzkie. 
Publikacja adresowana do psychologów i pedagogów, jak również antropologów,
socjologów, terapeutów rodzinnych oraz rodziców zainteresowanych problematyką
wychowania. 
 
Od wydawcy 
 
Rozdział 1: Zarys modelu opisującego proces wychowawczy  
1.1. Założenia teoretyczne  
1.2. Regulacyjna funkcja słowa  
1.3. Moralność  
1.4. Pytanie o sens wychowania  
 
Rozdział 2: Semantyczna analiza narracji  
2.1. Inspiracje i charakterystyka ogólna  
2.2. Tryb tekstu  
2.3. Wątki tematyczne i epizody  
2.4. Makrostruktura fabularna opowiadania  
2.5. Badanie tekstu na poziomie zdania  
2.6. Analiza dialogu  
 
Rozdział 3: W obliczu narracji wielkich  
3.1. Problem i pytania badawcze  
3.2. Metoda badań  
3.3. Wyniki  
3.3.1. Studium pierwsze: standardy moralne wierzących i niewierzących  
3.3.2. Studium drugie: filozofowie i klerycy wobec standardów moralnych  
3.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 4: Narracje o miłości  
4.1. Problem i pytania badawcze  
4.2. Metoda badań  
4.3. Wyniki  
4.3.1. Studium pierwsze: rozwój schematu love story u nastolatek  
4.3.2. Studium drugie: love story kobiet dojrzałych  
4.3.3. Studium trzecie: córki, matki, babcie – transmisja schematu love story  
4.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 5: Narracje o dziecku  
5.1. Problem i pytania badawcze  
5.2. Metoda badań  
5.3. Wyniki  
5.3.1. Studium pierwsze: opowieść o dziecku z zaburzeniami zachowania  
5.3.2. Studium drugie: opowieść o dziecku z ADHD  
5.3.3. Studium trzecie: opowieść o wychowaniu dziecka z ADHD  
5.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 6: Narracje dla dziecka  
6.1. Problem i pytania badawcze  
6.2. Metoda badań  
6.3. Wyniki  
6.3.1. Studium pierwsze: uczenie empatii  
6.3.2. Studium drugie: co zrobić, jak się coś zrobi źle  
6.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 7: Jak się wrasta w kulturę  
7.1. Wychowanie jako współuczestnictwo w kulturze  
7.2. Dialog rodzice–dzieci. Charakterystyka relacji  
7.3. Przekaz narracyjny w rozwoju regulacji podmiotowej  
 
Bibliografia  
Informacja o Autorce 
 
193 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |