Photoshop
Maskowanie i komponowanie
Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania.
Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub
ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy
czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone
o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz
elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem
kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy
przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak
lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz
się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony
maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą i ugruntowaną dzięki licznym
ćwiczeniom wiedzą zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w
programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!
Dzięki tej książce:
poznasz historię komponowania obrazów
wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze
- PRZEDMOWA (11)
- WSTĘP (13)
CZĘŚĆ I: NARZĘDZIA I TECHNIKI ZAZNACZANIA
- ROZDZIAŁ 1. PROCES TWÓRCZY A KONFIGURACJA PHOTOSHOPA
- Krótka historia łączenia obrazów (20)
- Typy kompozycji obrazów (24)
- Proces tworzenia obrazu (26)
- Preferencje Photoshopa (33)
- Ustawienia koloru (40)
- Konfigurowanie ustawień koloru (42)
- Zasady zarządzania kolorem (45)
- ROZDZIAŁ 2. PODSTAWOWE ZASADY I STRATEGIE ZAZNACZANIA
- Czym jest zaznaczenie? (50)
- Typy zaznaczeń (50)
- Zaznaczanie kształtów geometrycznych (55)
- Zaznaczanie formy (63)
- Zaznaczanie kolorów i odcieni (68)
- Łączenie narzędzi (73)
- Praca w trybie szybkiej maski (75)
- ROZDZIAŁ 3. NIEDOCENIANE MENU: ZAZNACZ
- Prezentacja menu (84)
- Zakres koloru (86)
- Wtapianie (93)
- Modyfikacja zaznaczenia (96)
- Przekształcanie zaznaczenia (104)
- Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń (105)
- Przenoszenie kanałów i zaznaczeń (108)
- ROZDZIAŁ 4. POTĘGA PIÓRA
- Kiedy sięgamy po pióro? (110)
- Ścieżki złożone (121)
- Zastosowania ścieżek (131)
- Łączenie ścieżek i zaznaczeń (141)
CZĘŚĆ II: WARSTWY I MASKI
- ROZDZIAŁ 5. POKOCHAJ MASKI
- Maski i ich rodzaje (150)
- Kanały alfa (159)
- Pięć kroków do mistrzostwa (163)
- Twórcze techniki stosowania masek alfa (173)
- Maski wektorowe (178)
- ROZDZIAŁ 6. POKOCHAJ WARSTWY
- Podstawowe informacje o warstwach (184)
- Typy warstw (184)
- Anatomia palety warstw (193)
- Warstwy wykończeniowe (208)
- Warstwy efektów (216)
- ROZDZIAŁ 7. POTĘGA MASKOWANIA WARSTW
- Praca z maskami warstw (230)
- Łączenie różnych ekspozycji jednej fotografii (242)
CZĘŚĆ III: ZAZNACZANIE SUBTELNYCH SZCZEGÓŁÓW
- ROZDZIAŁ 8. ZAZNACZANIE WŁOSÓW I SUBTELNYCH SZCZEGÓŁÓW
- Akcentowanie różnic (266)
- Maska z obrazu (290)
- Maskowanie za pomocą filtra Extract (Wydziel) (301)
- ROZDZIAŁ 9. ZAAWANSOWANE TECHNIKI ZAZNACZANIA
- Przeciwieństwa i różnice (318)
- Techniki złożone (322)
- Obliczenia (332)
- Rozdział 10. ZAZNACZANIE PRZEZROCZYSTOŚCI I TECHNIKI GREEN SCREEN
- Przezroczystość szkła (356)
- Zaznaczanie rozmycia i tkanin (364)
- Zabawa z ogniem, dymem i fajerwerkami (377)
- Techniki blue screen i green screen (385)
CZĘŚĆ IV: KOMPONOWANIE SUBIEKTYWNE I OBIEKTYWNE
- ROZDZIAŁ 11. PLANOWANIE OBRAZU I FOTOGRAFOWANIE
- Realizacja obrazu (400)
- Fotografowanie dla kompozycji (404)
- Podstawowe zasady fotografowania (412)
- ROZDZIAŁ 12. KOMPOZYCJE REALISTYCZNE
- Rola szczegółów w kompozycjach realistycznych (430)
- Adaptacja perspektywy (433)
- Poprawianie ostrości i atmosfery (446)
- Harmonia światła i cienia (456)
- Dopasowanie koloru i tekstury (467)
- Kształtowanie elementów obrazu (481)
- ROZDZIAŁ 13. KOMPONOWANIE TWÓRCZE
- Obrazy a inspiracja (506)
- Skanowanie a komponowanie (509)
- Podstawowe zasady komponowania obrazów (515)
- Subiektywne łączenie obrazów (526)
- Przełamywanie twórczej blokady (532)
- Znaki autorskie (537)
- DODATEK
- SKOROWIDZ (553)
496 stron, Format: 20.0x23.0cm, oprawa miękka