| 
  
 PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM
 DĄBROWA-BAJON M.  wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2007, wydanie II   cena netto: 41.58  Twoja cena  39,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy sterowania ruchem kolejowym. 
Funkcje, wymagania, zarys techniki
 
Skrypt przeznaczony jest dla studentów kierunku Transport zajmujących się
sterowaniem transportu kolejowego.  
Zawiera uogólnione opisy filozofii, funkcji i wymagań stawianych urządzeniom i
systemom srk oraz zarys techniki w obszarach urządzeń stacyjnych i liniowych dla linii
znaczenia ogólnego i metra. 
Uwzględniono urządzenia stosowane współcześnie oraz kierunki ich rozwoju na tle
nowoczesnych potrzeb funkcjonalnych (tworzenie zintegrowanego transportu
ogólnoeuropejskiego) i możliwości technicznych ( teleinformatyka). 
W skrypcie wspomniano o urządzeniach starszych typów, ponieważ z uwagi na stan
kolejnictwa polskiego są one stosowane na wielu obiektach stacyjnych i liniowych.
 
Przedmowa 
1. Wiadomości wstępne 
   1.1. Ogólny zarys i modele sterowania 
    1.2. Zarys struktury sieci kolejowej 
    1.3. Zarys organizacji ruchu kolejowego 
    1.4. Droga przebiegu i przebieg 
    1.5. Okręg sterowania i okręg nastawczy 
    1.6. Opis procesu sterowania 
    1.7. Zarys planu schematycznego i tablicy zależności 
    1.8. Zarys opisu formalnego procesu sterowania 
2. Klasyfikacja funkcjonalno-techniczna 
    2.1. Podział urządzeń według sposobu realizacji zależności 
    2.2. Podział urządzeń według przeznaczenia funkcjonalnego 
3. Bezpieczeństwo, niezawodność, sprawność ruchu. Normy i zalecenia,
wskaźniki oceny 
    3.1. Wiadomości podstawowe 
    3.2. Normy i zalecenia 
    3.3. Wybrane pojęcia dotyczące bezpieczeństwa systemów 
    3.4. Wskaźniki oceny niezawodności, bezpieczeństwa i gotowości 
    3.5. Metody prognozowania niezawodności eksploatacyjnej 
4. Sygnalizacja kolejowa 
    4.1. Wiadomości ogólne 
    4.2. Sygnalizacja mechaniczna 
    4.3. Sygnalizacja świetlna 
    4.4. Rozmieszczenie sygnalizatorów przytorowych 
    4.5. Przekazywanie informacji do pojazdu bez pośrednictwa
sygnalizatorów przytorowych 
5. Zarys urządzeń kluczowych 
    5.1. Nastawianie urządzeń zewnętrznych 
    5.2. Realizacja zależności 
    5.3. Plan schematyczny, szkic aparatury, tablica zależności 
6. Zarys urządzeń pędniowych 
    6.1. Charakterystyka ogólna 
    6.2. Nastawianie zwrotnic i wykolejnic oraz ryglowanie zwrotnic 
    6.3. Nastawianie sygnałów na sygnalizatorach mechanicznych 
    6.4. Nastawnica mechaniczna 
    6.5. Blokada stacyjna 
    6.6. Plan schematyczny, tablica zależności 
7. Półsamoczynna elektromechaniczna blokada liniowa 
    7.1. Zasady ogólne 
    7.2. Blokada dla torów szlakowych o ruchu jednokierunkowym 
    7.3. Blokada dla torów szlakowych o ruchu dwukierunkowym 
8. Urządzenia przekaźnikowe na stacjach - układy wykonawcze 
    8.1. Charakterystyka ogólna 
    8.2. Plan schematyczny i tablica zależności 
    8.3. Nastawianie zwrotnic 
    8.4. Sygnalizatory przytorowe 
    8.5. Elektryczne obwody torowe 
    8.6. Obwody przwodowe (kablowe) 
    8.7. Czujniki szynowe 
    8.8. Elektromagnesy torowe 
    8.9. Sieć kablowa 
    8.10. Zasilanie urządzeń 
9. Wyposażenie stanowiska operatora 
    9.1. Wymagania ogólne 
    9.2. Obrazowanie informacji 
    9.3. Pulpity kostkowe 
    9.4. Monitory ekranowe 
    9.5. Tabliczka graficzna, myszka, klawiatura 
    9.6. Stanowiska w centrach sterowania 
10. Przekaźniki stykowe 
    10.1. Podstawowe parametry i wymagania wobec przekaźników srk 
    10.2. Zarys konstrukcji podstawowych przekaźników srk 
    10.3. Przekaźniki elektromagnetyczne polaryzowane 
    10.4. Przekaźniki w obwodach prądu przemiennego 
    10.5. Przekaźniki indukcyjne 
    10.6. Przekaźniki miniaturowe 
11. Przekaźnikowe układy zależnościowe 
    11.1. Układy tworzone w strukturze przebiegowej 
    11.2. Przekaźnikowe urządzenia zblokowane 
    11.3. Komputeryzacja stanowiska operatorskiego 
12. Komputerowe urządzenia nastawcze 
    12.1. Wprowadzenie 
    12.2. Nastawnica komputerowa typu Ebilock 
    12.3. Projektowanie nastawnicy komputerowej dla danej stacji 
    12.4. Uogólniony model nastawnicy komputerowej 
13. Samoczynna blokada liniowa 
    13.1. Zasada działania 
    13.2. Klasyfikacja urządzeń 
    13.3. Założenia techniczno-ruchowe urządzeń blokady samoczynnej 
    13.4. Sposoby rozmieszczania sygnalizatorów 
    13.5. Przekaźnikowa blokada typu Eac 
    13.6. Blokada z czujnikami i licznikami osi 
    13.7. Blokada komputerowa typu SHL-1 
    13.8. Powiązanie urządzeń samoczynnej blokady liniowej z
urządzeniami stacyjnymi 
    13.9. Blokada półsamoczynna typu Eap 
14. Sygnalizacja przejazdowa 
    14.1. Organizacja pracy urządzeń 
    14.2. Klasyfikacja urządzeń sygnalizacji przejazdowej 
    14.3. Założenia techniczno-ruchowe sygnalizacji przejazdowej 
    14.4. Samoczynna sygnalizacja przejazdowa (SSP) z odcinkami izolowanymi 
    14.5. Samoczynna sygnalizacja przejazdowa z czujnikami 
    14.6. Komputerowa sygnalizacja przejazdowa 
15. Zdalne sterowanie ruchem 
    15.1. Struktura ogólna urządzeń 
    15.2. Zasady i ogólne wymagania towarzyszące 
    15.3. Powiązanie urządzeń zdalnego sterowania z urządzeniami
przekazywania informacji o pociągu 
    15.4. Zarys konfiguracji sprzętowej 
    15.5. Stanowisko obsługi urządzeń NZS - wprowadzanie poleceń 
    15.6. Stanowisko obsługi urządzeń NZS - zobrazowanie 
    15.7. Przykłady okręgów zdalnego sterowania 
16. Przekazywanie informacji między torem i pojazdem 
    16.1. Zadania i organizacja pracy urządzeń przekazywania 
    16.2. Klasyfikacja urządzeń przekazywania 
    16.3. Zasada działania indukcyjno-rezonansowych urządzeń
oddziaływania punktowego 
    16.4. System Ebicab - punktowe przekazywanie zbioru informacji 
    16.5. Zasada ciągłego przekazywania informacji za pomocą obwodów
szynowych 
    16.6. Urządzenia dla dużych prędkości na kolejach francuskich
(pociągi TGV) 
    16.7. Zasada ciągłego przekazywania informacji za pomocą
przewodowego obwodu międzyszynowego 
    16.8. Idea prowadzenia ruchu w odstępie ruchomym 
    16.9. Idea systemu automatycznego prowadzenia pojazdu na liniach metra
między przystankami 
    16.10. System automatycznego ograniczania prędkości (SOP) 
17. Radiowe sterowanie ruchem na liniach małoobciążonych 
    17.1. Uwagi ogólne 
    17.2. Zarys działania urządzeń Radio-Block 
    17.3. Zarys działania urządzeń Funk-Fahr-Betrieb 
    17.4. Mikrofalowe urządzenia kontroli końca pociągu 
18. Europejski system sterowania pociągiem 
19. Komputerowe wspomaganie kierowania ruchem 
    19.1. Wiadomości ogólne 
    19.2. Stanowisko dyspozytora - podstawowe obrazy na monitorach 
    19.3. Raporty i obliczenia analityczne 
    19.4. Baza danych wejściowych i baza danych o ruchu rzeczywistym 
    19.5. Polecenia dyspozytora i obieg informacji w systemie 
    19.6. Urządzenia przekazywania informacji o pociągu 
    19.7. Wykorzystywanie informacji o ruchu gromadzonej w systemie 
    19.8. Relacja między systemem kierowania ruchem i systemem kierowania
przewozami 
    19.9. Uwagi o rozwiązywaniu konfliktów 
    19.10. Kryteria stosowania komputerowych systemów kierowania ruchem 
    19.11. Analiza efektywności budowy komputerowych systemów kierowania 
20. Automatyzacja rozrządu 
Bibliografia 
 
390 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO TOWPIK K.
 
  - TECHNOLOGIA TRANSPORTU KOLEJOWEGO ZALEWSKI P. SIEDLECKI P. DREWNOWSKI A.
 
  - INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO TOWPIK K.
 
  - ORGANIZACJA RUCHU KOLEJOWEGO GOŁĘBIOWSKI P. KRZEŚNIAK M. JACYNA M. SZKOPIŃSKI J.
 
  - KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI INFRASTRUKTURA DROGI KOLEJOWEJ TOWPIK K.
 
  - LINIE KOLEJOWE BASIEWICZ T. JACYNA M. RUDZIŃSKI L.
 
  - BADANIA SYMULACYJNE I DOŚWIADCZALNE ELEMENTÓW TABORU I INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ W ASPEKCIE BEZPIECZEŃSTWA I EKSPLOATACJI KUKULSKI J.
 
  - DLACZEGO MĘŻCZYŹNI KOCHAJĄ ZOŁZY CZAS NA SUPERBABKI SHERRY A.
 
  - TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH MADEJ J.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |