| 
  
 PRAWA DZIECKA KONTEKSTY PRAWNE I PEDAGOGICZNE
 ANDRZEJEWSKI M. RED.  wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2012, wydanie I    cena netto: 38.50  Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prawa dziecka 
Konteksty prawne i pedagogiczne
 
O prawach dziecka można wypowiadać się na rozmaite sposoby. Widziałem kiedyś
książkę zbudowaną z rysunków dzieci, których zadaniem było poszczególne prawa
dziecka narysować. I narysowały! Jeśli chodzi o naukowców, to prawa dziecka są
naturalnym obszarem badań prawników i pedagogów. Powie ktoś, że pomysł książki,
ukazującej rozmaite konteksty pedagogiczne i prawne praw dziecka, nie jest więc
szczególnie odkrywczy. Jestem odmiennego zdania. Po pierwsze dlatego, że o ważnych
pojęciach rozmowy nigdy dość, zwłaszcza jeśli rozmawiają osoby kompetentne. Po
wtóre, od dawna nie ukazała się książka na  temat praw dziecka tak mocno
oddająca specyfikę osobistego, indywidualnego spojrzenia naukowców i praktyków
różnych dziedzin. Lektura tekstów dowodzi, że w żaden sposób nie krępowano ich
wrażliwości, nie nakładano ram merytorycznych ani formalnych, a przeciwnie, zebrano w
tym tomie wypowiedzi bardzo różniące się pod względem sposobu narracji, w tym
wplataną w poważne wywody dawką emocji. Po trzecie, grono Autorów nie zostało dobrane
w taki sposób, by zgodnym chórem głosić jedynie słuszne tezy. Uważny Czytelnik
łatwo zauważy, że poszczególni Autorzy, zaproszeni do napisania artykułów, różnią
się między sobą poglądami i to w kwestiach dla praw dziecka podstawowych. Książka
nie ma więc tezy, no chyba że tę jedną, iż zdaniem wszystkich Autorów – jak to
już powiedziano – o prawach dziecka rozmawiać trzeba. Jest to zapewne swoisty dowód
na to, że idea ochrony praw dziecka   (a więc idea ochrony praw człowieka), która
przeżywa głęboki kryzys jednakowoż żyje, a informacje o jej śmierci są mocno
przesadzone.  
 
Słowo wstępne (MAREK ANDRZEJEWSKI)  
 
TADEUSZ SMYCZYŃSKI 
Czy jest potrzebna Konwencja o prawach dziecka? Geneza i funkcje Konwencji  
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI 
Prawa dziecka w polskim systemie oświaty. Perspektywa pedagogiczna  
MAREK ANDRZEJEWSKI 
Prawa dziecka – rozważania o sensie idei i jej dewaluacji  
ANNA NATALIA SCHULZ 
O Konwencji o prawach dziecka i o jej wpływie na prawo polskie  
BEATA KOLSKA-LACH 
Ochrona praw dziecka w praktyce funkcjonowania Terenowego Komitetu Ochrony Praw
Dziecka w Poznaniu  
MAŁGORZATA ŁĄCZKOWSKA 
Instytucjonalna ochrona praw dziecka w Polsce  
MAREK BUDAJCZAK 
Prawa dziecka a wolność i odpowiedzialność  
MACIEJ DYBOWSKI 
Pozycja prawna dziecka w postępowaniach, które go dotyczą. Zagadnienia wybrane  
MARIA DĄBROWSKA-BĄK 
W pętli etatyzacji (edukacja – obowiązek szkolny – dziecko ) 
EWELINA SILECKA 
Niepełnosprawność dziecka – rozważania o roli rodziców i adekwatności
ochrony prawnej  
JOANNA PAJEWSKA DE MEZER 
Prawo dziecka do kontaktu z rodzicem  
WALDEMAR SEGIET 
W trosce o edukację dziecka. Między formalnym uzasadnianiem a faktycznym
egzekwowaniem  
 
The Rights of the Child – Legal and Pedagogical Contexts (MAREK ANDRZEJEWSKI)  
 
234 stron,  Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PRAWA DZIECKA W PRZESTRZENI EDUKACYJNO-SPOŁECZNEJ BABICKA-WIRKUS A. SURINA I.
 
  - DIAGNOZA I OCHRONA DZIECKA Z TRAUMĄ ROZWOJOWĄ W POLSKIM SYSTEMIE PRAWA HELIOS J. JEDLECKA W.
 
  - DZIECIŃSTWO DOŚWIADCZENIE BEZ ŚWIATA JACYNO M. SZULŻYCKA A.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |