| 
  
 WOJNA ZE ¦WIATOWYM TERRORYZMEM JAKO PRODUKT MEDIALNO-MARKETINGOWY
 REDZIK C.  wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2013, wydanie I    cena netto: 30.00  Twoja cena  28,50 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Wojna ze ¶wiatowym terroryzmem jako produkt medialno-marketingowy
 
Skuteczne wdra¿anie produktu medialno-marketingowego jakim jest wojna, musi
poszukiwaæ oparcia na formach przerastaj±cych dotychczasowe oficjalne strony internetowe
administracji rz±dowej. 
Byæ mo¿e zmianie ulegnie tak¿e sposób prowadzenia militarno-politycznych media
relations, w którym dotychczasowe miejsce dziennikarzy zastêpowaæ zaczn± popularni
blogerzy. Czy to oznacza zwrot ku konstytucyjnej wolno¶ci wypowiedzi i etycznym normom
dziennikarskim prawdy i rzetelno¶ci, skoro tymi w³a¶nie warto¶ciami zdaje siê
kierowaæ „spo³eczeñstwo spektaklu”? B±d¼my realistami. 
 
Cezary Redzik. Ukoñczy³ filologiê polsk± o spec. komparatystyka na
Uniwersytecie Jagielloñskim oraz dziennikarstwo i komunikacjê spo³eczn± o spec.
dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. W 2010 roku zdoby³ III nagrodê Ministra
Spraw Zagranicznych w konkursie na najlepsz± pracê magistersk± z zakresu stosunków
miêdzynarodowych, która stanowi g³ówny rdzeñ tej ksi±¿ki. Praktykant w Dziale
Spo³ecznym Polskiej Agencji Prasowej oraz sta¿ysta w redakcji Fakty TVN. Od stycznia
2011 r. zwi±zany zawodowo z public relations. 
 
Przedmowa 
 
Wstêp 
 
I. Produkt medialno-marketingowy 
1. HANDEL INFORMACJ¡ 
1.1 Marketingowe aspekty komunikowania w mediach w ¶wietle obowi±zuj±cych paradygmatów
teorii komunikowania masowego 
1.2. Informacja jako produkt 
2. BUDOWANIE MARKI ¦WIATOWEJ WOJNY Z TERRORYZMEM. 11.09. I WTC 
3. POSTÊPUJ¡CA HOMOGENIZACJA INFORMACJI 
 
II. Wojna sprywatyzowana. Dwie strategicznie publiczno¶ci rz±du w czasie wojny 
1. ZBROJENIOWY BIZNES 
2. COALITION OF THE BI£LING. DZIA£ALNO¦Æ PRIYATE MILITARY COMPANIES 
 
III Wojnomorfoza 
1. JAK ROZPOZNAÆ SPEKTAKULARNO¦Æ? 
1.1. GUY DEBORD. SYTUACJONISTA I AUTOR SPO£ECZEÑSTWA SPEKTAKLU 
1.2. Spektakularno¶æ - jêzyk kultury masowej 
2. MIEJSCE PUBLIC RELATIONS W MILITARNEJ POLITYCE STANÓW ZJEDNOCZONYCH 
3. ETAPY ZAMIANY WOJNY W SPEKTAKL O CHARAKTERZE MEDIALNO-MARKETINGOWYM 
3.1. Okre¶liæ uczestników aktu komunikacji. Aktorzy spektaklu i specjali¶ci od kryzysu 
3.1.1. Struktura organizacyjna rz±du USA W wymiarze zarz±dzania informacj± 
3.1.2. Zasady zarz±dzania informacj± wed³ug Reagana 
3.1.3. Wykorzystanie badañ nad opini± publiczn± w polityczno-militarnym public
relations do okre¶lenia publiczno¶ci rz±du Stanów Zjednoczonych 
3.1.4. Rzecznik prasowy 43. prezydenta USA 
3.2. Wybraæ miejsce komunikacji. Punditocracy a democracy. News i pseudowydarzenie w
czasie u wojny w Zatoce Perskiej 
3.3. Opracowaæ plan. Dobraæ narzêdzia i ¶rodki. Zapanowaæ nad kryzysem 
3.3.1. Strategia spinu - nakrêcanie informacji w Ogrodzie Ró¿anym Bia³ego Domu 
3.3.2. "Szok i przera¿enie". Strategia zastraszania i wykorzystanie heurystyk 
3.3.3. Framing 
3.3.4. Strategia demonizowanie wroga poprzez powtarzanie. Propaganda czy perswazja?
Ponowne zdefiniowanie public relations 
3.4. Przeprowadziæ ocenê i wyci±gn±æ wnioski 
3.4.1. Skuteczno¶æ oddzia³ywania polityczno-militarnego PR. Zwolniony rzecznik
prezydenta 
3.4.2. "Fa³szywe pozory". K³amstwa Busha i jego administracji  
3.4-3. Przera¿aj±cy spektakl w Abu Gharib - kryzys wraca jak bumerang 
 
IV Odpowied¼ "spo³eczeñstwa spektaklu" 
1. MIEJSCE "SPO£ECZEÑSTWA SPEKTAKLU" W KOMUNIKOWANIU O ¦WIATOWEJ WOJNIE Z
TERRORYZMEM 
 
Zakoñczenie 
 
Bibliografia 
 
Spis tabel i rysunków 
 
Spis fotografii 
 
Za³±czniki 
ZA£¡CZNIK 1. REELEKCJA GEORGE A W. BUSHA I POSTAWY WOBEC STANÓW ZJEDNOCZONYCH 
ZA£¡CZNIK 2. WARUNKI W AFGANISTANIE WED£UG DONIESIEÑ POLSKICH ¯O£NIERZY 
 
182 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miêkka 
Ksiêgarnia nie dzia³a. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |