Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
Edukacja artystyczna stanowi w polskim systemie edukacji nieodłączny element
kształcenia ogólnego. Człowiek wykształcony powinien zatem posiadać podstawową
wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotów artystycznych po to, aby być odbiorcą,
uczestnikiem, a nawet twórcą kultury w szerokim tego słowa znaczeniu.
Badania psychologiczne, szczególnie ostatnich dekad, pokazują, że wiek
wczesnoszkolny jest okresem krytycznym dla rozwoju dziecka w wielu sferach, w tym rozwoju
muzycznego, plastycznego czy myślenia. Zaniedbania edukacyjne w tym okresie mogą
powodować z jednej strony niepowetowane straty rozwojowe, z drugiej zaś lekceważący
stosunek uczniów do przedmiotów artystycznych. Wydaje się więc, że decydujące
znaczenie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ma zrozumienie przez nauczycieli wagi tego
rodzaju kształcenia w ogólnym rozwoju dziecka oraz dobre ich przygotowanie do
prowadzenia zajęć artystycznych.
Przedstawione w książce analizy i propozycje w zakresie edukacji artystycznej na
pierwszym etapie edukacyjnym powinny zatem trafić do bibliotek szkolnych i uczelni, w
których odbywa się kształcenie nauczycieli wczesnoszkolnych.
142 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.