| 
  
 STAROŚĆ W JĘZYKU MŁODZIEŻY WSPÓŁCZESNEJ
 POTENT-AMBROZIEWICZ M.  wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2013, wydanie I    cena netto: 37.00  Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Starość w języku młodzieży współczesnej
 
Cywilizacja ludzi młodych, pięknych, liczących ciągle na sukces boi się mówić,
pisać, rozprawiać o starości, która ciągle jest dychotomicznie ukazywana; raz jako
wartość, bo niesie ze sobą takie kategorie, jak pełnię życia, doświadczenie,
mądrość, spokój, ale chyba częściej pokazuje się jako antywartość, bo związana
jest z chorobami, ograniczeniem, wreszcie kończy się śmiercią. Tym większe uznanie
dla Małgorzaty Potent-Ambroziewicz, która wybrała starość za przedmiot swoich badań
językowych i kulturowych.  
Cóż językoznawca może powiedzieć o starości? 
Właśnie może, tak jak uczyniła to autorka, zanalizować funkcjonowanie tego słowa
(pojęcia) w społeczności językowej, może odtworzyć językowy i kulturowy obraz
starości. Jest to zamierzenie ważne z różnych powodów, nie tylko językoznawczych,
ale zwłaszcza społecznych. Publikacja mieści się w obszarze badań semantycznych,
socjologicznych, aksjologicznych i kognitywnych.
 
Wstęp 
 
Rozdział I Problematyka i metodologia badań własnych 
1.1. Cel badań  
1.2. Metody i narzędzia badawcze (ankieta, wypracowanie, swobodna wypowiedź na forum
internetowym)  
1.3. Charakterystyka badanej grupy  
1.4. Podstawy teoretyczne pracy  
 
Rozdział II Interdyscyplinarny charakter badań nad STAROŚCIĄ 
2.1. Historia refleksji nad STAROŚCIĄ  
2.2. STAROŚĆ w oczach gerontologa  
2.3. STAROŚĆ - problem współczesności  
2.4. Stereotypowy obraz STAROŚCI  
 
Rozdział III Rozumienie i definiowanie pojęcia STAROŚĆ w perspektywie
lingwistycznej 
3.1. Rys filologiczny  
3.2. Definicje leksykograficzne  
 
Rozdział IV Interpretacja materiału ankietowego 
4.1. Łączliwość słów STAROŚĆ/STARZEC z przymiotnikami  
4.2. Łączliwość słów STAROŚĆ/STARZEC z czasownikami  
4.3. STAROŚĆ i STARZEC w synonimach  
4.4. STAROŚĆ i STARZEC w związkach frazeologicznych  
4.5. Uczniowskie definicje STAROŚCI i STARCA  
4.6. STAROŚĆ w wybranych tekstach kultury  
4.7. O starych ludziach - zdania niedokończone  
 
Rozdział V STAROŚĆ w skojarzeniach 
5.1. Gdyby STAROŚĆ była przedmiotem  
5.2. Gdyby STAROŚĆ była rośliną  
5.3. Gdyby STAROŚĆ była zwierzęciem  
 
Rozdział VI Analiza i interpretacja wypracowań uczniowskich 
6.1. Postawy wobec STAROŚCI  
6.2. Obrazy STAROŚCI  
6.3. Metafory STAROŚCI  
 
Zakończenie  
 
Bibliografia  
 
Spis tabel i wykresów  
 
Aneks  
 
222stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA PERSPEKTYWY MYŚLENIA O RODZINIE ZIĘBA-KOŁODZIEJ B. BADORA S.
 
  - ROZWÓJ SYSTEMU ZABEZPIECZENIA NA STAROŚĆ W POLSCE W LATACH 1918–2021 SZCZĘCH A.
 
  - LUDZKA STAROŚĆ WYBRANE ZAGADNIENIA GERONTOLOGII SPOŁECZNEJ FABIŚ A. CHABIOR A. WAWRZYNIAK J.
 
  - DZIECIŃSTWO I STAROŚĆ W UJĘCIU HISTORYKÓW OBARA-PAWŁOWSKA A. KOŁACZ-CHMIEL M. RED.
 
  - PEDAGOGIKA T.2. PODRĘCZNIK KWIECIŃSKI Z. ŚLIWERSKI B. RED.
 
  - PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA PRZESZŁOŚĆ - TERAŹNIEJSZOŚĆ - PRZYSZŁOŚĆ JUNDZIŁŁ E.PAWŁOWSKA R. RED.
 
  - STAROŚĆ BEAUVOIR S.
 
  - MŁODOŚĆ UTRACONA ODKRYWANA STAROŚĆ ESEJE I SZKICE Z GERONTOLOGII ZYCH A.A.
 
  - HOJNOŚĆ SYSTEMU EMERYTALNEGO A ZABEZPIECZENIE MATERIALNE STAROŚCI ROLA KOMPETENCJI FINANSOWYCH I ORIENTACJI NA STAROŚĆ PLEŚNIAK A.
 
  - PEDAGOGIKA SPECJALNA OSÓB W STARSZYM WIEKU KILIAN M. RED.
 
  - PEDAGOGIKA T.1. PODRĘCZNIK KWIECIŃSKI Z. ŚLIWERSKI B. RED.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |