www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 21.00 19,95   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNET KULTURA EDUKACJA


BOBROWICZ W.

wydawnictwo: VERBA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 21.00 Twoja cena  19,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka "Internet - kultura - edukacja" porusza zagadnienie aktywności kulturalnej osób korzystających z nowoczesnych środków przekazu, za szczególnym uwzględnieniem Internetu. Bazując na szeroko rozumianej teorii pedagogiki kultury autor, w oparciu o przeprowadzone badania, prezentuje przemiany jakie dokonują się w sposobach spędzania czasu wolnego oraz pedagogiczne aspekty tych przemian.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej

1.1. Kultura humanistyczna a kultura techniczna - opozycja czy komplementarność?
1.2. Audiowizualność jako cecha charakterystyczna kultury medialnej
1.3. Kultura popularna - implikacje pedagogiczne  
1.4. Główne wyzwania społeczeństwa informacyjnego
1.5. Interaktywność jako cecha charakterystyczna kultury XXI wieku

Rozdział 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia

2.1. Możliwości wykorzystania komputerów w edukacji
2.2. Rodzaje usług internetowych i możliwości ich wykorzystania w wychowaniu i kształceniu      
2.3. Negatywne aspekty użytkowania technologii informacyjnej  

Rozdział 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości artystycznej w społeczeństwie informacyjnym

3.1. Znaczenie edukacji kulturalnej we współczesnym świecie
3.2. Miejsce i rola aktywności kulturalnej w społeczeństwie informacyjnym
3.3. Sztuka profesjonalna i sztuka amatorska w świecie nowych mediów            
3.4. Amatorska twórczość fotograficzna jako forma aktywności kulturalnej        

Rozdział 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu       

4.1. Motywy korzystania z Internetu
4.2. Najbardziej popularne formy korzystania z Internetu        
4.3. Najczęściej poszukiwane informacje w Internecie    

Rozdział 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu         

5.1. Usługi dostępne w Internecie a własna aktywność kulturalna internautów
5.2. Najpopularniejsze formy aktywności kulturalnej realizowanej za pośrednictwem Internetu         
5.3. Aktywność kulturalna Internautów realizowana poza cyberprzestrzenią

Rozdział 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej

6.1. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy upowszechniania kultury w Internecie    
6.2. Stymulacyjna funkcja internetowej oferty kulturalnej          
6.3. Wzorotwórcze działanie internautów     
6.4. Interpersonalna funkcja internetowych grup dyskusyjnych  

Rozdział 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów           

7.1. Internet a przemiany typu i poziomu aktywności kulturalnej
7.2. Negatywny wpływ Internetu na poziom aktywności kulturalnej        
7.3. Funkcje internetowej oferty kulturalnej w stymulacji poziomu aktywności kulturalnej internautów     

Zakończenie    

Podsumowanie wyników badań            
Wnioski dla edukacji

Bibliografia

183 strony, A5, miękka oprawa

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022