Jak się uczymy? Jaki wpływ stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego
wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest
powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią
się mózgami?
Dr John Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia
mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale
opisuje jedną zasadę mózgu – czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu
naszego mózgu – a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie
codzienne.
Dzięki tej książce odkryjesz m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają
zdolności poznawcze, że wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu, że sen
jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki a wzrok jest najsilniejszym ze
zmysłów, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Na koniec będziesz
wiedział, jak naprawdę działa mózg – i jak najlepiej z tej wiedzy skorzystać.
Dr John Medina
Jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do
spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego
zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim wokół roli genów w rozwoju
ludzkiego mózgu oraz genetycznego podłoża chorób psychicznych. Medina pracuje naukowo
zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center
for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of
Washington School of Medicine. Jest autorem książek “Zegar życia. Dlaczego się
starzejemy? Czy można cofnąć czas?” (2001), “Genetyczne piekło” (2003).
264 strony, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.