www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYZWANIA ROZWOJOWE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW


ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 77.50 Twoja cena  73,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem publikacji jest przedstawienie aktualnych wyzwań rozwojowych, jakie stoją przed małymi i średnimi przedsiębiorstwami wobec wzrostu ich innowacyjności, nowych technologii i kryzysu gospodarczego.

Praca składa się z 20 opracowań, w ramach których omówiono następujące problemy:

- działalność innowacyjną sektora MSP w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej,
- determinanty rozwoju przedsiębiorczości innowacyjnej,
- specyfikę zarządzania małą firmą innowacyjną,
- zarządzanie sieciowe a innowacyjność organizacji,
- wpływ technologii na innowacyjność sektora MSP,
- wpływ kryzysu gospodarczego na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw,
- kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kapitał intelektualny sektora MSP w dobie kryzysu.

Poruszane w ramach niniejszej monografii zagadnienia teoretyczne są bogato ilustrowane wynikami badań i przykładami praktycznymi. Dlatego też polecana jest nie tylko środowiskom naukowym i studentom zarządzania, ale także właścicielom i kadrze menedżerskiej małych i średnich przedsiębiorstw oraz doradcom i konsultantom świadczącym usługi dla firm tego sektora.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Innowacyjność i jej rozwój w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

1. Innowacyjność MSP w Polsce i wybranych krajach UE
Aneta Masternak-Janus

2. Innowacyjność w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Justyna Marjańska

3. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw sektora ICT
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

4. Badanie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwach produkujących wyroby dla budownictwa. Studia przypadków
Anna Wójcik-Karpacz

5. Innowacje instrumentem rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jerzy Baruk

6. Systemowe, instytucjonalne, organizacyjne i społeczne uwarunkowania innowacyjności polskich MSP
Lechosław Cichowski

Część II. Sieć, projekt, produkt w zarządzaniu małą firmą innowacyjną

7. Firma innowacyjna w sieci
Stanisław Łobejko, Alicja Sosnowska

8. Zarządzanie sieciowe a innowacyjność przedsiębiorstw
Andrzej Pomykalski, Robert Blaźlak

9. Zarządzanie projektami w podwyższaniu konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw
Barbara Bojewska

10. Zarządzanie innowacyjnym projektem w małym przedsiębiorstwie – studium przypadku
Grzegorz Krzos

11. Innowacyjne projektowanie produktu
Tomasz Goszczyński

Część III. Technologia a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw

12. Strategia technologiczna jako wyznacznik wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP
Paweł Filipowicz

13. Metoda poszukiwania nowych technologii
Andrzej Masiarek

14. Innowacyjność a wzrost przedsiębiorstw z sektora MSP w dziedzinach wysokiej technologii w kontekście ich wewnętrznej zdolności innowacyjnej
Edward Stawasz

15. Zarządzanie wiedzą w organizacji z użyciem hybrydowego systemu ekspertowego
Krzysztof Michalik

Część IV. Małe i średnie firmy w dobie kryzysu gospodarczego

16. Funkcjonowanie średnich firm w okresie spowolnienia i kryzysu gospodarczego
Agnieszka Sawicka

17. Polskie MSP wobec dekoniunktury gospodarczej 2007–2010 – studium przedsiębiorstw Pomorza Zachodniego
Aneta Zelek, Grażyna Maniak

18. Innowacyjność jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego
Renata Strzelecka

19. Kapitał intelektualny sektora MSP (spółek NewConnect) w dobie kryzysu
Marlena Smuda

20. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kadr menedżerskich małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu finansowego
Mirosława Kwiecień, Beata Iwasieczko


331 stron, B5, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022