Wizerunek firmy to całokształt odczuć, wrażeń i przekonań
posiadanych o niej - o jej pozycji i ofercie przez otoczenie. 
Jednoczy on pracowników w dążeniu do osiągania celów i realizacji zadań
firmy. Uzasadnia to potrzebę przekazywania wiedzy i doskonalenia się w umiejętności
jego kształtowania przez media masowe - czytane, słuchane i oglądane przez miliony
osób. Niniejszy podręcznik systematyzuje wiedzę o wizerunku firmy w mediach. Może
służyć jako pomoc dydaktyczna nie tylko studentom kierunków zarządzania i marketingu,
ale także pracownikom public relations.
Dodatkową zaletą publikacji jest zaprezentowanie wiedzy o mediach jako
instytucjach i jako sztuce, o ich walorach przydatnych do kształtowania wizerunku firmy,
o reklamie upowszechnianej za ich pośrednictwem. Może być przez to pomocna w studiach
dziennikarskich i pracy agencji reklamowych, szczególnie media plannerów i media
buyerów
Spis treści:
Wprowadzenie 
Rozdział I
Wizerunek firmy - pojęcie i miejsce w jej strategii marketingowej 
I Kultura organizacyjna i tożsamość firmy oraz istota i wartość jej
wizerunku
1. Wyróżniki tożsamości firmy jako wyróżniki jej wizerunku
3. Pojęcie wizerunku marki. Relacje między wizerunkiem firmy a wizerunkiem marki 
4. Znaczenie wizerunku firmy. Procesy globalizacyjne 
5 Wizerunek firmy w jej strategii marketingowej i systemie wynikających z niej celów 
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział II
Wizerunek firmy w teorii zachowań 
1. Adresaci wizerunku firmy 
2. Oddziaływanie wizerunku firmy na zachowania nabywców 
3. Kształtowanie postawy klienta 
I. Adresaci wizerunku firmy jako odbiorcy mediów 
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział III
Zarządzanie wizerunkiem firmy 
1 Ważniejsze teorie zarządzania 
2 Zarządzanie firmą i jej wizerunkiem 
3 Oddziaływanie procedur zarządzania firmą i marketingiem na jej wizerunek
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział IV
Działanie public relations za pomocą mediów (media relations) 
Charakterystyka public relations 
2 Public relations a inne formy promocji firmy 
3. Public relations jako działanie. Pojęcie metody public relations 
4. Perswazyjny charakter gatunków dziennikarskich 
5. Język mediów i jego rola perswazyjna 
6. Sugestia, manipulacja i działanie na podświadomość człowieka jako metody public
relations 
7. Typowe działania public relations 
8. Wykorzystanie siły mediów w działaniu public relations 
9. Mediatyzacja polityki jako public relations aktorów politycznych 
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział V
Prasa w procesie wizualizacji firmy 
1. Prasa: pojęcie i przedmiot nauki 
2. Pojęcia i typologia gazet i czasopism
3. Redakcja, redaktor i redagowanie 
4. Agencje prasowe 
5. Kolportaż prasy i jej czytelnictwo 
6. Rynek prasowy jako rynkowy wizerunek firmy 
7. Zalety prasy z punktu widzenia reklamy 
8. Reklama prasowa 
9. Wizualizacja firmy jako efekt reklamy prasowej 
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział VI
Radio w procesie fonetyzacji firmy 
1. Radio i jego dzieje
2. Radio jako sztuka 
3. Rynek radiowy 
4. Reklama radiowa
5. Fonetyzacja firmy przez radio 
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział VII
Wykorzystanie telewizji i filmu do unaoczniania i nagłaśniania firmy 
1. Charakterystyka telewizji 
2. Charakterystyka filmu
3. Telewizja i film jako sztuki 
4. Rynek telewizyjny 
5. Reklama telewizyjna i kinowa
6. Audiowizualizacja firmy przez reklamę telewizyjną i kinową 
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
Rozdział VIII
Internet i Multimedia w procesie zapisywania i przesyłania tekstów, obrazów i
dźwięków dotyczących firmy 
1 Charakterystyka Internetu 
2. Multimedia i ich funkcjonowanie. Konwergencja mediów. Rynek multimediów 
3 Konstrukcja przekazu w Internecie i multimediach 
i. Reklama firm w Internecie i multimediach 
5. Zapisywanie i przesyłanie tekstów, obrazów i dźwięków dotyczących firm
Zadania 
Literatura wykorzystana i zalecana 
181 stron, A5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.