www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RODZIC DZIECKO NAUCZYCIEL W PRZESTRZENI WIRTUALNEJ CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 4


BEDNAREK J. ANDRZEJEWSKA A. RED.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 37.65 Twoja cena  35,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 4


Niniejszy tom – pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej – stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia:
Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej.

Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze.
Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej.

Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery – od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy.
W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych.
Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji.
Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież.
Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.


Józef Bednarek, Anna Andrzejewska
Wstęp

Część I Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej

Józef Bednarek, Anna Andrzejewska
Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej

Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery – od informacji do wiedzy i mądrości

Rafał Głębocki
Kształcenie w społeczeństwie sieci

Olga Pawłowska
Cyberprzestrzeń w nauczaniu

Józef Chwedorowicz
Edukacja wspierająca młodzież w walce z internetową pornografią

Kamila Jakubczak-Krawczyńska
Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna
Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym

Jolanta Jancewicz
Media cyfrowe jako narzędzie doskonalenia kompetencji personelu medycznego

Monika Krupa
Współczesna relacja mistrz – uczeń

Część II Indywidualny i społeczny wymiar zagrożeń przestrzeni wirtualnej

Bożena Matyjas
Nowe formy uzależnień młodzieży w świecie wirtualnym

Jarosław Korczak
Ulubieńcy YouTube – współcześni idole, piewcy wzorców postępowania czy niegroźny margines

Sylwester Bębas
Uzależnienia od portali społecznościowych na przykładzie Facebooka

Anna Pawiak
Wirtualne światy jako współczesne środowisko. Zjawiska manipulacji w opinii studentów

Adam Andrzejewski
Fora internetowe źródłem informacji dla młodzieży o stosowaniu substancji psychoaktywnych – na przykładzie polskiego serwisu Hyperreal.info

Justyna Woźniak
Seksting – niebezpieczna zabawa nastolatków

Piotr Remża
Jak wirtualne niepowodzenia stają się realne?


224 strony, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 2 DYLEMATY SPOŁECZNOŚCI CYFROWEJ.
ANDRZEJEWSKA A. BEDNAREK J. RED.

- MISTRZ I UCZEŃ W CYBERPRZESTRZENI CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 3
TANAŚ M. GALANCIAK S. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022