www.ksiazki24h.pl
wprowadĽ własne kryteria wyszukiwania ksi±żek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis ksi±żki

KREATYWNE MY¦LENIE DLA BYSTRZAKÓW


COX D.

wydawnictwo: SEPTEM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 41.89 Twoja cena  39,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywne my¶lenie dla bystrzaków


  • Sprawdzone sposoby na prowadzenie bardziej kreatywnego życia

  • Techniki kreatywnego rozwi±zywania problemów

  • Jak uczyć się szybciej i efektywniej oraz jak poprawić pamięć

Kreatywne spojrzenie na rzeczywisto¶ć to Twoja osobista przewaga konkurencyjna, bez względu na to, czy jeste¶ marketingowcem, inżynierem, księgow± czy testerem gumowych kaczek. W tej ksi±żce znajdziesz metody, które pomog± Ci wrzucić mózg na wyższe obroty. Poznasz techniki, dzięki którym zaczniesz żyć bardziej kreatywnie i bez trudu znajdziesz innowacyjne rozwi±zania dla wszystkich życiowych wyzwań. WeĽ przykład z dzieci i rozbudĽ w sobie na nowo ciekawo¶ć ¶wiata!

W ksi±żce:

  • Czym jest kreatywne my¶lenie i jak ten proces zachodzi w Twoim mózgu

  • Metody na uwolnienie wyobraĽni oraz twórczego potencjału

  • Narzędzia wspieraj±ce wpadanie na wspaniałe pomysły

  • Pomysły na to, jak zaprz±c kreatywno¶ć do pracy


O autorze 13

Wstęp 15

  • O książce 15
  • Konwencje zastosowane w książce 16
  • Czego nie czytać 16
  • Naiwne założenia 17
  • Jak podzielona jest książka 17
    • Czę?ć I. Podstawy, czyli zrozumienie kreatywno?ci 17
    • Czę?ć II. Przygotuj się, czyli przyjęcie kreatywnego nastawienia 17
    • Czę?ć III. Informacje praktyczne, czyli nauka kreatywno?ci 17
    • Czę?ć IV. Kreatywne my?lenie w codziennym życiu 18
    • Czę?ć V. Dekalogi 18
  • Ikony wykorzystane w książce 18
  • Co dalej 18

CZĘ?Ć I: PODSTAWY, CZYLI ZROZUMIENIE KREATYWNO?CI 19

Rozdział 1: Czym zatem jest kreatywno?ć? 21

  • Kreatywno?ć jest wszędzie 21
    • Szukanie oczywistych oznak kreatywno?ci 22
    • Mniej widoczne objawy kreatywno?ci 23
  • Znalezienie ciekawych sposobów na zaspokojenie ciekawo?ci 24
    • Pogodzenie paradoksów i kontrastów 24
    • Połączenie znanego z nieznanym 25
    • Splecenie namacalnego z nieuchwytnym 26
    • Do?wiadczanie tego, co kusi, i tego, co przeraża 26
  • Zastosowanie strategii, które pomogą Ci przetrwać w kreatywnym ?wiecie 27
    • Na?ladowanie bawiących się dzieci 27
    • Kreatywno?ć jest potrzebą, a nie luksusem 28
    • Kreatywno?ć jako siła napędowa 29
  • Przyjęcie kreatywnego nastawienia 29
    • Rozbieżno?ci i zbieżno?ci 29
    • Burza na horyzoncie 30
    • Pasywny fizycznie, ale aktywny umysłowo 31
    • Aktywny fizycznie i czujny umysłowo 31
  • Włączenie kreatywno?ci za pomocą programowania neurolingwistycznego 32
  • Problem braku kreatywno?ci 35
    • Blokada 36
    • Jak wyj?ć z impasu? 36

Rozdział 2: Życie w ?wiecie kreatywno?ci 39

  • Próby duchowej ekspresji 40
    • Duchowo?ć i wiedza w architekturze 40
    • Łączenie ciała, umysłu i ducha 40
  • Spotkanie z muzami 42
    • Muzy greckie 42
    • Koncepcja współczesnych muz 42
    • Znalezienie własnej muzy 43
  • Związek między muzyką a kreatywno?cią 43
  • Kwestionowanie status quo za pomocą kreatywnego my?lenia 46
    • Odgrywanie roli rewolucjonisty 46
    • Praca wewnątrz systemu 47
    • Tworzenie sztuki politycznej 48
  • Łączenie religii, polityki i kreatywno?ci 49
    • Pompa i propaganda 49
    • "Nudge unit" - skąd politycy biorą pomysły? 50
  • Rzucenie ?wiatła na ciemną stronę kreatywno?ci 53
    • Ograniczające przekonania 53
    • Produkowanie energii i ignorowanie syndromu wypalenia 55
    • Połączenie kreatywno?ci z osobowo?cią 56

Rozdział 3: Kreatywne nastawienie 59

  • Być kreatywnym - przez cały czas 59
    • Każdy jest kreatywny 60
    • Kreatywno?ć na co dzień 61
    • Umiejętno?ć rozpoznawania kreatywno?ci 61
    • Kreatywny duch 61
  • Rozpoznanie momentu kontra rozpoznanie rezultatu 62
    • Zmiana jest tak dobra jak odpoczynek 62
    • A odpoczynek jest tak dobry jak zmiana 63
  • Różne stany ?wiadomo?ci 63
    • Wspomnienia, sny i refleksje 63
    • ?nienie na jawie, sen i medytacja 65
    • ?wiadomy i ciekawy 66
    • Odmienne stany, czyli seks, narkotyki i rock'n'roll 68
    • Badanie pod?wiadomo?ci 69
  • Zrozumienie różnych ludzi i różnych rodzajów kreatywno?ci 70
    • Teorie Junga i fundamenty współczesnej oceny osobowo?ci 70
    • My?lenie zbieżne i my?lenie rozbieżne 74
    • Gender 75
    • Wiek 75
    • Kreatywno?ć w różnych kulturach 75
    • Więcej niż pięć zmysłów 77

CZĘ?Ć II: PRZYGOTUJ SIĘ, CZYLI PRZYJĘCIE KREATYWNEGO NASTAWIENIA 79

Rozdział 4: Przygotuj się na kreatywno?ć 81

  • Zrozumienie procesu twórczego 81
    • Otwarcie się na pomysły i oryginalno?ć 82
    • Rozwiązanie problemu poprzez zamknięcie 82
    • Zmiana my?lenia dla uzyskania innej perspektywy 82
  • Zauważenie pierwszych pomysłów 83
  • Znalezienie odpowiedniego miejsca - dosłownie i w przeno?ni 84
    • Wprawienie się we wła?ciwy nastrój 84
    • Przygotowanie sceny 85
  • Praca w pojedynkę kontra praca zespołowa 90
    • Praca indywidualna 91
    • Praca zespołowa 91
    • I jedno, i drugie 93
  • Ocenianie rezultatów 94
    • Czy to pomogło? 94
    • Co dalej? 97

Rozdział 5: Zaangażowanie się w kreatywne działania 99

  • Strumień kreatywno?ci 100
    • Zarabianie na kreatywno?ci 100
    • Stres związany z kreatywno?cią 101
    • Osiągnięcie magicznych 10 tysięcy godzin 101
    • Przygotowanie się na dobre rezultaty 102
  • Żyć jak Leonardo - ciągło?ć kreatywnej pracy 103
    • Nienasycona ciekawo?ć - curiosita 104
    • Weryfikowanie wiedzy poprzez do?wiadczenie - demostrazione 107
    • Rozwijanie zmysłów - sensazione 108
    • Wykorzystywanie dwuznaczno?ci - sfumato 110
    • Równowaga między sztuką a nauką - arte/scienza 111
    • Kultywowanie najlepszych aspektów życia - corporalita 112
    • Łączenie wszystkiego - connessione 114
  • Nagły przypływ kreatywno?ci 114
    • Ol?nienie, czyli efekt żarówki 114
    • Eksplozja kreatywno?ci 115
  • Znalezienie własnego kreatywnego stylu 116

CZĘ?Ć III: INFORMACJE PRAKTYCZNE, CZYLI NAUKA KREATYWNO?CI 119

Rozdział 6: Jak zacząć my?leć bardziej kreatywnie? 121

  • Odkrycie sposobów na zmianę my?lenia 122
  • Rysowanie map umysłu 123
    • Projektowanie mapy umysłu 124
  • Gry i zabawy przy stole 126
    • Gra matchbox i inne 127
    • Korzystanie z kart kreatywnych 129
  • Zabawa językiem 129
    • Ujarzmienie potęgi metafory 130
    • Narracja i trans 131
    • Wprowadzenie się w trans 135
  • Wykorzystywanie przypadkowych pomysłów 137
    • Zabawy słowne 137
    • Uproszczenie złożonych zagadnień 138
    • Zmiana języka 139
  • Wizualizacja sukcesu 139
    • Wizualizacja w praktyce - strumień obrazów 141
    • Zapoznanie się z innymi technikami kreatywnej wizualizacji 142

Rozdział 7: Jak otworzyć umysł na kreatywno?ć? 145

  • Powstawanie pomysłów podczas burzy mózgów 146
    • Przetwarzanie reguł 146
    • Dobrze przeprowadzona burza mózgów 147
    • Jak udoskonalić proces burzy mózgów? 150
  • Czas na synektykę 153
    • Wynalezienie prototypu burzy mózgów 154
    • Poznanie, przeniesienie i wykorzystanie 155
  • Wykorzystanie modelu SCAMPER 159
    • Zestaw przydatnych narzędzi 160
    • Thinkertoys - większa skrzynia z narzędziami 161
  • My?lenie lateralne 163
    • My?lenie równoległe 163
    • Prowokowanie do prowokacyjnych działań 165
    • Zakładanie sze?ciu my?lowych kapeluszy 165

Rozdział 8: Szukanie odpowiedzi - kreatywne rozwiązywanie problemów 171

  • Kreatywne poszukiwanie rozwiązania 171
  • Model Disneya - odgrywanie ról 172
    • Marzyciel 174
    • Realista 175
    • Krytyk 176
  • Technika pięciu kroków Younga 177
  • Model Herrmanna - używanie całego mózgu 180
  • Lista typów dominujących 182
    • Jak działa HBDI? 183
    • Jak działa cało?ciowy model mózgu w praktyce? 185

Rozdział 9: Kreatywna zabawa 189

  • Prowokowanie nowych pomysłów za pomocą eksperymentów my?lowych 190
  • Rysowanie i bazgrolenie 192
    • Rysowanie prawą stroną mózgu 192
    • Pasywne patrzenie kontra aktywne widzenie 194
    • Zbudowanie wizualnego słownika poprzez zadawanie pytań 195
    • Praca z SQVID 199
    • Zabawa z farbą 202
  • Zabawa z odgrywaniem ról 203
    • Przej?ć milę w cudzych butach 204
    • Ocena sesji odgrywania ról 204
  • Przestrzeganie reguł i ich łamanie 205
    • My?lenie standardowe i my?lenie nieszablonowe 206
    • Swobodny spacer po meandrach my?li 207
    • Oddanie się w ręce losu 208
  • Ćwiczenie całego ciała - na sali i na ?wieżym powietrzu 209
  • Nabranie tempa po chwilowym zastoju 211

CZĘ?Ć IV: KREATYWNE MY?LENIE W CODZIENNYM ŻYCIU 215

Rozdział 10: Kreatywno?ć w codziennym życiu 217

  • Czerpanie korzy?ci z kreatywnego stylu życia 217
    • Dbało?ć o zdrowie 218
    • Zarządzanie stresem 219
    • Jak zapewnić sobie długie życie? 221
    • Sen sprawiedliwego 222
    • Miara bogactwa 224
  • Celebrowanie kreatywnej mocy szczę?cia 226
    • Poszukiwanie szczę?cia 226
    • Przyznanie się do porażki z u?miechem na ustach 227
    • Dołącz do klubu - szczę?cie jest zara?liwe 229
  • Rola poczucia humoru 229
    • Traktowanie humoru poważnie 230
    • ?mianie się z ważnych spraw - przekłucie balona 230
    • Połączenie humoru i kreatywno?ci 231
  • Dobre samopoczucie 231
    • Hierarchia potrzeb Maslowa 232
    • Czuć się dobrze z samym sobą 233
    • Dbanie o zdrowie mózgu 235

Rozdział 11: Kreatywno?ć u dzieci 237

  • Kreatywny umysł dziecka 237
    • Kwitnąca i szumiąca dezorientacja 238
    • Mistrzostwo na?ladowania 239
    • Nabywanie kompetencji 240
    • Co robią dzieci, gdy nie mają dostatecznej wiedzy? 241
    • Zabawa jako sposób na naukę 242
    • Nawyki i schematy 243
    • Prezentowanie nabytych umiejętno?ci poprzez rysowanie 244
  • Jak edukacja wpływa na kreatywno?ć? 248
    • Debatowanie nad celem edukacji 249
    • Znalezienie równowagi między surowym a lu?nym nauczaniem 249
  • Udzielanie lekcji kreatywnego my?lenia w codziennym życiu 249
    • Pielęgnowanie kreatywno?ci 250
    • Jak sprawić, żeby dziecko miało kulturę we krwi? 251
    • Dorównać kroku współczesnej technologii 251

Rozdział 12: Kreatywno?ć w pracy 253

  • Branże kreatywne i ich dochody 253
    • Audyt kreatywnej firmy 254
    • Uruchomienie kreatywnych silników w firmie 255
    • Przeniesienie kreatywno?ci z zaplecza do recepcji 255
  • Wymy?lanie pomysłów, które przynoszą pieniądze 256
    • Uczynienie priorytetu z kreatywno?ci 256
    • Pomysły, które zmieniają ?wiat 257
  • Ochrona dobrego pomysłu 257
    • Tam, gdzie jest hit, tam sypią się pozwy 258
    • Odwieczna walka między artystą a producentem 259
  • Kreatywno?ć w firmach - dużych i małych 260
    • Zwykłe robienie interesów 260
    • Przyciąganie kreatywno?ci z zewnątrz do ?rodka i na odwrót 260
  • Pokonanie oporu przed kreatywno?cią 261
    • Kierowanie się logiką - lub nie 261
    • Obsesja na bok 262
    • Linearne planowanie 264
    • Opieranie się wizji 265
  • Stworzenie (i pielęgnowanie) kreatywnego miejsca pracy 265
    • Wybór miejsca 265
    • Tworzenie kreatywnej przestrzeni 266
  • Różnica między innowacyjno?cią a kreatywno?cią 267
    • Zdefiniowanie różnicy 267
    • Przejęcie kontroli nad kreatywno?cią 268
    • Realizowanie planów z Saatchi & Saatchi 269

Rozdział 13: Kreatywno?ć w codziennym życiu 273

  • Nieustająca kreatywno?ć 274
    • Zmiana nawyków na całe życie - albo na minutę 274
    • Czym jest perseweracja? 276
  • Połączenie kreatywno?ci z kulturą 276
    • Czym jest kultura? 278
    • Naci?nięcie przycisku z napisem "Kultura" 278
    • Przełamanie barier - kreatywno?ć w wersji oficjalnej 279
    • Celebrowanie codziennego życia 279
  • Umiejętno?ci i ?rodki, które można wykorzystywać w różnych okoliczno?ciach 280
    • Autozapamiętywanie 280
    • Osiągnięcie zasobnego stanu 281
  • Używanie kreatywnej ?wiadomo?ci 282
    • Bąd?my poważni 282
    • Sieci internetowe, które łączą kreatywne osoby 283
    • Kreatywno?ć kwitnąca w różnych zakątkach ?wiata 283
  • Osiągnięcie kreatywnego stanu umysłu dzięki grom i zabawom 286
    • Przydatne aplikacje 289
    • Uproszczenie 289
    • Improwizowanie 290

CZĘ?Ć V: DEKALOGI 293

Rozdział 14: Dziesięć sposobów na rozbudzenie w sobie kreatywno?ci 295

  • Żyj chwilą 295
  • Daj sobie przyzwolenie 296
  • Znajd? czas na relaks i zabawę 296
  • Zanurz się całkowicie albo kompletnie się odizoluj 297
    • Zanurz się 297
    • Odizoluj się 297
  • Toleruj dwuznaczno?ci 297
  • Znajd? swoje osobiste centrum 298
  • Włącz ciekawo?ć 298
  • Powiększaj, zmniejszaj, zniekształcaj albo odwracaj 299
  • Urząd? przyjęcie dla kreatywnych bohaterów 299
  • Zapadnij w kreatywny sen 300

Rozdział 15: Dziesięć wspaniałych pomysłów, które stały się rzeczywisto?cią 301

  • Prasa drukarska Gutenberga 301
  • Miejsce Ziemi w Układzie Słonecznym według Galileusza 302
  • Przemy?lenia Newtona na temat fizyki 302
  • Wizja współczesnego amerykańskiego przemysłu według Henry'ego Forda 303
  • Wytrwało?ć i inspiracja Edisona 303
  • Elektryczne wynalazki Tesli 304
  • Radio Marconiego 304
  • Arcydzieła Picassa 305
  • Nowoczesne komputery Alana Turinga 306
  • Richard Feynman - bongo i bomby atomowe 307

Rozdział 16: Nieco ponad dziesięć książek, które warto przeczytać 309

  • Arthur Koestler, The Act of Creation 309
  • Guy Claxton, Hare Brain, Tortoise Mind 310
  • David Hockney, Wiedza tajemna 310
  • Tony Buzan, Siła twórczej inteligencji 311
  • Michael Michalko, Thinkertoys 311
  • Ned Herrmann, The Creative Brain i The Whole Brain Business Book 311
  • Malcolm Gladwell, Błysk! 312
  • Michael Gelb, My?leć jak Leonardo da Vinci 312
  • Robert Dilts, Strategie geniuszy, czę?ć pierwsza 313
  • Edward de Bono, My?lenie lateralne 313
  • Tom Kelley, Sztuka innowacji 314
  • James Webb Young, A Technique for Producing Ideas 314
  • Thomas Heatherwick i Maisie Rowe, Making 314

Rozdział 17: Dziesięć inspirujących kreatywnych firm 315

  • Saatchi & Saatchi - kreatywno?ć, która zmieniła ?wiat 315
  • Mind Gym - prowokowanie do inteligentnej interakcji 316
  • Pixar - plac zabaw dla pomysłów 317
  • Apple - pielęgnowanie atmosfery sprzyjającej nieszablonowemu my?leniu 317
  • DPA - przestrzeń do my?lenia 318
  • LEGO - budowanie firmy klocek po klocku 318
  • Chiat\Day - wynalezienie kreatywno?ci na nowo 320
  • St Luke's - definiowanie kreatywno?ci na nowo 320
  • Caffeine - stymulujący biznes 321
  • Jack Tinker - raj kreatywno?ci 321

Rozdział 18: Dziesięć wyjątkowo kreatywnych postaci 323

  • Eric Clapton - trudny proces nauki rzemiosła 323
  • David Hockney - kreatywno?ć na co dzień 324
  • Bob Dylan - nagroda za kreatywną wytrwało?ć 325
  • Brian Eno - mistrz eklektyzmu 325
  • Vivienne Westwood i Malcolm McLaren - twórcy punka 326
  • Benoit Mandelbrot - fascynujące fraktale 327
  • Anita Roddick - co? dla ciała 327
  • Malcolm Gladwell - kwintesencja kreatywno?ci 328
  • Ferran Adria i El Bulli - magiczne gotowanie 328
  • Richard Hamilton - inspiracja dla całego pokolenia 329

Skorowidz 331


344 strony, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022