Adobe After Effects CC
Oficjalny podręcznik 
Adobe After Effects CC służy do tworzenia kompozycji, animacji i efektów
specjalnych. Umożliwia korzystanie z warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie
wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie obiektów i
efektów specjalnych. Jest ulubionym narzędziem wykorzystywanym przez montażystów,
twórców filmów, projektantów stron internetowych i ekspertów od efektów specjalnych
do cyfrowego udoskonalania filmów, jak również do cyfrowej postprodukcji filmów
kinowych, telewizyjnych, DVD oraz przeznaczonych do publikacji w sieci. Opanowanie tego
narzędzia pozwala na uzyskiwanie spektakularnych wyników!
Ta książka jest oficjalnym materiałem szkoleniowym firmy Adobe, jednym z
najlepszych dostępnych na rynku. Została przejrzana i zaktualizowana pod kątem
najnowszej wersji oprogramowania. Składa się z piętnastu lekcji, a każda z nich
zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych
użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia
pomogą w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji
oprogramowania. Znalazły się tu również wskazówki przydatne w korzystaniu z nowości
dostępnych w najnowszej wersji aplikacji. To znakomity punkt wyjścia do nauki,
doskonalenia warsztatu oraz do swobodnego eksperymentowania.
W tej książce:
  - przygotowanie się do pracy z programem Adobe After Effects CC i tworzenie animacji
- korzystanie z warstw i masek oraz praca z tekstem
- efekty specjalne, korekcja kolorów i dodawanie ścieżki dźwiękowej
- obiekty 3-D, modyfikacja oświetlenia, precyzyjna animacja kompozycji
- renderowanie filmu i publikacja materiału wyjściowego
  WPROWADZENIE (1) 
    - Kilka słów o książce (1) 
- Wymagania (2) 
- Instalacja programów After Effects i Bridge (2) 
- Optymalizacja wydajności (2) 
- Przywracanie ustawień domyślnych (3) 
- Przygotowanie plików z lekcjami (4) 
- Jak korzystać z lekcji (5) 
- Dodatkowe zasoby (6) 
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (7)
1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY (8) 
    - Obszar roboczy programu After Effects (10) 
- Rozpoczynanie pracy (11) 
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów (11) 
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw (15) 
- Warstwy (17) 
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy (18) 
- Animowanie kompozycji (22) 
- Przybornik (25) 
- Kod czasowy i czas trwania (26) 
- Panel Timeline (oś czasu) (27) 
- Podgląd wykonanej pracy (30) 
- Optymalizacja działania programu After Effects (32) 
- Renderowanie i eksportowanie kompozycji (32) 
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej (32) 
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika (35) 
- Dodatkowe źródła informacji o After Effects (36) 
- Pytania kontrolne (37) 
- Odpowiedzi (37)
2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW (38) 
    - Rozpoczynamy pracę (40) 
- Importowanie materiałów za pomocą programu Bridge (41) 
- Tworzenie kompozycji (43) 
- Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora (46) 
- Dodawanie efektów do warstwy (47) 
- Dodawanie efektów i sterowanie nimi (48) 
- Dodawanie szablonu animacji (49) 
- Podgląd działania efektów (52) 
- Dodawanie przezroczystości (53) 
- Renderowanie kompozycji (54) 
- Pytania kontrolne (57) 
- Odpowiedzi (57)
3. ANIMOWANIE TEKSTU (58) 
    - Rozpoczynamy pracę (60) 
- Warstwy tekstowe (62) 
- Instalowanie fontów z biblioteki Typekit (63) 
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego (65) 
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu (68) 
- Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania (71) 
- Animowanie z użyciem relacji dziedziczenia (72) 
- Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa (74) 
- Warstwa-rodzic i warstwa-potomek (74) 
- Animowanie odległości między literami (78) 
- Animowanie przezroczystości tekstu (79) 
- Korzystanie z grup animatorów tekstu (80) 
- Grupy animatorów tekstu (81) 
- Animowanie położenia warstwy (83) 
- Synchronizowanie animacji warstw (85) 
- Dodawanie rozmycia ruchu (86) 
- Pytania kontrolne (87) 
- Odpowiedzi (87)
4. WARSTWY KSZTAŁTU (88) 
    - Rozpoczynamy pracę (90) 
- Tworzenie kompozycji (91) 
- Tworzenie warstwy kształtu (92) 
- Tworzenie samoanimującego się kształtu (94) 
- Powielanie kształtów (95) 
- Tworzenie własnych kształtów (98) 
- Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania (99) 
- Animowanie kształtu (102) 
- Tworzenie atrap na podstawie istniejących ścieżek (106) 
- Podgląd kompozycji (111) 
- Animowanie warstw zgodnie z dźwiękami (112) 
- Pytania kontrolne (113) 
- Odpowiedzi (113)
5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ (114) 
    - Rozpoczynamy pracę (116) 
- Korzystanie z bibliotek Creative Cloud w programie After Effects (117) 
- Dopasowywanie punktów zaczepienia (119) 
- Ustanawianie relacji podporządkowania między warstwami (121) 
- Prekomponowanie warstw (123) 
- Kluczowanie ścieżki ruchu (125) 
- Animowanie pozostałych elementów (129) 
- Efekty specjalne (133) 
- Warstwy jednolitego koloru (134) 
- Animowanie warstw prekomponowanych (136) 
- Animowanie tła (139) 
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej (141) 
- Obsługiwane formaty plików dźwiękowych (141) 
- Edycja plików audio w programie Adobe Audition (142) 
- Pytania kontrolne (143) 
- Odpowiedzi (143)
6. ANIMOWANIE WARSTW (144) 
    - Rozpoczynamy pracę (146) 
- Przygotowywanie warstwowych plików Photoshopa (148) 
- Style warstw w Photoshopie (149) 
- Symulowanie zmian oświetlenia (150) 
- Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip (152) 
- Wyrażenia (152) 
- Animowanie ruchu elementów pejzażu (154) 
- Prekomponowanie i maskowanie warstw (158) 
- Maski ścieżek oraz maski ruchome (159) 
- Animowanie cieni (162) 
- Dodawanie efektu Lens Flare (164) 
- Animowanie zegara (166) 
- Renderowanie animacji (167) 
- Remapping czasu kompozycji (168) 
- Pytania kontrolne (175) 
- Odpowiedzi (175)
7. PRACA Z MASKAMI (176) 
    - Maski (178) 
- Rozpoczynamy pracę (178) 
- Tworzenie maski za pomocą pióra (180) 
- Edycja maski (180) 
- Tryby masek (183) 
- Tworzenie maski Béziera (184) 
- Zmiękczanie krawędzi maski (185) 
- Zastępowanie zawartości maski (185) 
- Przybliżanie i przesuwanie widoku metodą dotykową (186) 
- Dodawanie odbić (188) 
- Tworzenie winiety (192) 
- Ustalanie zależności czasowych (194) 
- Stosowanie narzędzi Rectangle i Ellipse (194) 
- Wskazówki dotyczące tworzenia masek (195) 
- Przycinanie zakresu roboczego (196) 
- Pytania kontrolne (197) 
- Odpowiedzi (197)
8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET (198) 
    - Rozpoczynamy pracę (200) 
- Omówienie narzędzi Puppet (205) 
- Dodawanie pinezek deformacyjnych (206) 
- Usztywnianie obszaru (209) 
- Definiowanie obszarów nakładania (209) 
- Animowanie pozycji pinezek (210) 
- Ściskanie i rozciąganie (210) 
- Nagrywanie animacji (212) 
- Zadanie dodatkowe (214) 
- Pytania kontrolne (215) 
- Odpowiedzi (215)
9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY (216) 
    - Kilka słów o rotoskopii (218) 
- Rozpoczynamy pracę (218) 
- Wyznaczanie brzegu segmentacji (220) 
- Używanie programów Premiere Pro i After Effects (222) 
- Dopracowanie maski warstwy (226) 
- Efekty Refine Soft Matte i Refine Hard Matte (227) 
- Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush (228) 
- Modyfikacja tła (229) 
- Dodawanie animowanego tekstu (231) 
- Tworzenie pliku wyjściowego (234) 
- Zadanie dodatkowe (235) 
- Pytania kontrolne (237) 
- Odpowiedzi (237)
10. KOREKCJA KOLORÓW (238) 
    - Rozpoczynamy pracę (240) 
- Podgląd projektu na monitorze wideo (242) 
- Ustawianie balansu kolorów (243) 
- Korekcja kolorów za pomocą efektu Color Finesse 3 (246) 
- Zmiana tła (250) 
- Korekcja koloru chmur (254) 
- Śledzenie ruchu chmur (255) 
- Wymiana nieba w drugim klipie (257) 
- Gradacja kolorów (261) 
- Zadanie dodatkowe (265) 
- Pytania kontrolne (267) 
- Odpowiedzi (267)
11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ (268) 
    - Rozpoczynamy pracę (270) 
- Przygotowanie głównej kompozycji (270) 
- Konfigurowanie szablonu (275) 
- Tworzenie suwaka obrazu (275) 
- Przytłumianie obrazu tła (279) 
- Poszerzanie zawartości panelu Essential Graphics o właściwości tekstu (280) 
- Eksportowanie szablonu (284) 
- Zadanie dodatkowe (286) 
- Pytania kontrolne (287) 
- Odpowiedzi (287)
12. PRACA W TRZECH WYMIARACH (288) 
    - Rozpoczynamy pracę (290) 
- Tworzenie tekstu 3D (291) 
- Importowanie tła (294) 
- Wstawianie źródeł światła (295) 
- Dodawanie kamery (299) 
- Wytłaczanie tekstu (301) 
- Praca z aplikacją Cinema 4D Lite (303) 
- Modyfikowanie warstwy C4D w programie After Effects (310) 
- Wykańczanie projektu (311) 
- Zapisywanie wielu ujęć w aplikacji Cinema 4D (312) 
- Pytania kontrolne (313) 
- Odpowiedzi (313)
13. ANALIZATOR RUCHÓW KAMERY (314) 
    - Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker (316) 
- Rozpoczynamy pracę (316) 
- Likwidowanie zniekształceń wywołanych efektem rolling shutter (318) 
- Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale (319) 
- Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu (320) 
- Tworzenie realistycznych cieni (324) 
- Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych (327) 
- Przypinanie warstwy do płaszczyzny za pomocą obiektu zerowego (329) 
- Animowanie elementów tekstowych (331) 
- Dopasowywanie głębi ostrości (333) 
- Podgląd kompozycji (334) 
- Pytania kontrolne (335) 
- Odpowiedzi (335)
14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI (336) 
    - Rozpoczynamy pracę (338) 
- Stabilizowanie ujęć (338) 
- Skalowanie dwusześcienne (339) 
- Ustawienia efektu Warp Stabilizer VFX (341) 
- Jednopunktowe śledzenie ruchu (343) 
- Przesuwanie i skalowanie punktów śledzenia (347) 
- Dryfowanie punktu śledzenia (348) 
- Śledzenie wielopunktowe (349) 
- mocha dla After Effects (353) 
- Symulacja ruchów cząsteczek (354) 
- Właściwości efektu Particle Systems II (356) 
- Obrazy o rozszerzonym zakresie tonalnym (HDR) (363) 
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania (364) 
- Pytania kontrolne (369) 
- Odpowiedzi (369)
15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH (370) 
    - Rozpoczynamy pracę (372) 
- Tworzenie szablonów renderingu (373) 
- Kompresja (377) 
- Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue (378) 
- Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder (380) 
- Przygotowywanie filmów dla urządzeń przenośnych (380) 
- Dostosowanie filmu do potrzeb telewizyjnych (385) 
- Pytania kontrolne (387) 
- Odpowiedzi (387)
DODATEK. OGÓLNE SKRÓTY KLAWISZOWE (388) 
  DODATEK. MODYFIKOWANIE SKRÓTÓW KLAWISZOWYCH (389) 
  SKOROWIDZ (391) 
406 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.