Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania
społeczne i emocjonalne. 
Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonująco opisana przez Hochschild
praca emocjonalna, wykonywana – a z całą pewnością wymagana – na różnych
stanowiskach związanych z usługami. 
Mimo, iż obiektem badań tej amerykańskiej socjolożki było środowisko
stewardes i windykatorów, tak naprawdę mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy
muszą w instrumentalny sposób wykorzystywać bądź tłumić własne emocje. 
Czy emocje, którymi zarządzamy w sferze publicznej, przekładają się
na naszą sferę prywatną? 
Jakie są różnice w zarządzaniu emocjami między kobietami a
mężczyznami?
To pytania, która stawia Hochschild, kreśląc nowe zobowiązania związane z
pracą w tzw. trzecim sektorze.
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną
na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie
Towarzystwo Socjologiczne.
 
  Praca emocjonalna ma potencjalnie pozytywny charakter. Żaden klient nie chce mieć do
  czynienia z opryskliwą kelnerką, aroganckim urzędnikiem bankowym czy stewardesą,
  która unika kontaktu wzrokowego, uniemożliwiając zwrócenie się do niej z jakąkolwiek
  prośbą. Uchybienia w grzeczności u tych, którym za tę grzeczność się płaci, to
  realne i częste zjawisko. Dzięki nim przekonujemy się, jak kruche są podstawy
  kulturalnego współżycia z innymi. Musimy sobie ponownie zadać pytanie, z czego usnuta
  jest tkanka społeczeństwa i jakie wymagania stoją przed tymi, którzy mają dbać o jej
  piękno. Przypadki opieszałości i zarzucenia pracy emocjonalnej doprowadzają nas do
  podstawowych pytań. Czym jest praca emocjonalna? Co robimy, kiedy kierujemy swoimi
  emocjami? Czym tak naprawdę są emocje? Jakie są koszty i zyski z kierowania emocjami w
  życiu prywatnym i zawodowym?
(Z tekstu)
Arlie Russell Hochschild
Urodzona w 1940 roku; profesor socjologii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley.
Autorka i redaktorka wielu prac, w których w iście Goffmanowskim stylu analizuje
przemiany związane z rodziną i pracą, m.in. The Second Shift. Working Parents and the
Revolution at Home, The Time Blind. When Work Becomes Home and Home Becomes Work, Global
Woman: Nannies, Maids and Sex Workers in the New Economy, Commercialization of Intimate
Life. Notes for Home and Work.
Zarządzanie emocjami to jedna z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwsza tłumaczona
na język polski, nagrodzona Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie
Towarzystwo Socjologiczne.
Spis treści:
Przedmowa 
Podziękowania 
CZĘŚĆ I. ŻYCIE PRYWATNE.
Rozdział 1. Badanie zarządzania emocjami 
Prywatne i publiczne oblicza systemu emocjonalnego
Źródła i metoda 
Prywatne i komercyjne wykorzystanie uczuć 
Rozdział 2. Uczucie jako wskazówka 
Podatność uczuć na strategie zapobiegawcze
Uczucie jako wskazówka 
Rozdział 3. Zarządzanie uczuciem 
Działanie powierzchniowe 
Działanie głębokie 
Działanie głębokie w życiu codziennym Instytucjonalne zarządzanie emocjami
Instrumentalna postawa wobec uczuć 
Rozdział 4. Reguły odczuwania 
Niedopasowanie uczuć 
Błędnie zinterpretowana relacja i niewłaściwe uczucie
Rozdział 5. Spłacanie długu emocjonalnego. Wymiany społeczne
Sposoby składania uczuciowych ukłonów 
CZĘSC II. ŻYCIE PUBLICZNE 
Rozdział 6. Zarządzanie uczuciami
Od zastosowań prywatnych do komercyjnych
Popyt na odgrywanie roli 
Podaż na odgrywanie roli: preselekcja 
Kolektywna praca emocjonalna 
Nie tylko podaż: nadzór 
Droga do transmutacji 
Nieskuteczna transmutacja 
Reakcje na sprzeczności 
Praca emocjonalna i przedefiniowanie własnego ja
Rozdział 7. Między kijem a marchewką.
Zawody wymagające pracy emocjonalnej 
Windykator 
Zawód a praca emocjonalna 
Klasa społeczna a praca emocjonalna 
Rodzina: poligon transmutacji 
Rozdział 8. Płeć, status i uczucie 
Kobiety jako zarządcy emocji 
Kobiety w pracy 
Ochrona statusowa w pracy 
Wyalienowanie z tożsamości seksualnej 
Rozdział 9. W poszukiwaniu autentyczności 
Koszty ludzkie pracy emocjonalnej 
Odpowiedź kulturowa 
Fałszywe ja 
Posłowie z okazji dwudziestolecia pierwszego wydania
Aneks A. Modele emocji. Od Darwina do Goffmana 
Dwa modele emocji 
Paradymat organizmiczny 
Paradygmat interakcyjny 
Nowa społeczna teoria emocji 
Aneks B. Nazywanie uczucia 
Nazwane i nienazwane sposoby percepcji 
Aneks C. Zawody a praca emocjonalna 
Aneks D. Pozycyjny i osobisty system kontroli 
Bibliografia do nowego wydania 
Bibliografia 
Indeks nazwisk 
286 stron, oprawa miekka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.