Książka daje świadectwo spotkaniom ludzi różnych kultur, religii, ras i
narodów. Szczególny akcent został położony na świat społecznych doświadczeń
uchodźców, bo ich rola w tej rzeczywistości jest szczególna. 
Praca ta promuje paradygmat współistnienia i dialogu kultur, zwalczanie
przesądów i stereotypów, upowszechnia wiedzę na temat różnorodności kulturowej
otaczającego świata. 
1. PSYCHOSPOŁECZNE ASPEKTY KONTAKTÓW MIĘDZYKULTUROWYCH 
Ewa Wysocka
"My" i "oni" - dlaczego tak trudno być razem? Odpowied; pedagoga,
psychologa i socjologa 
Jacek Kurzępa
Lęk przed obcością - strategia "michy" albo "pałki" 
Danuta Lalak
"Swoi" i "obcy" w perspektywie antropologiczno-społecznej 
Anna Maria Jeznach
Świat "innego", świat "obcego" - świat uchodźcy 
Tadeusz Pilch
Historyczne korzenie i współczesna konieczność tolerancji 
Wioletta Danilewicz
Społeczne konsekwencje migracji zagranicznych 
2. W POSZUKIWANIU LEPSZEGO ŚWIATA - PROBLEMY INTEGRACYJNE I ADAPTACYJNE
MIGRANTÓW 
Wiesław Theiss
W poszukiwaniu siebie. Poetyckie wspomnienia tułaczego dziecka 
Luba Jakubówska-Malicka
Dylematy tożsamości Polaków z Kazachstanu 
Marta Guziuk
Polacy - emigranci w Niemczech u schyłku XX i na początku XXI wieku. Bariery
psychospołeczne a integracja 
Katarzyna Szyniszewska
W poszukiwaniu swojej tożsamości - drugie pokolenie imigrantów. Na przykładzie Francji
i USA 
Edyta Januszewska
Problemy uchodźców z Czeczenii w ośrodkach dla imigrantów w Polsce. Na podstawie
badań 
Olga Skriabina
Integracja migrantów ze środowiskiem regionu kostromskiego (Federacja Rosyjska) 
Dyskusja panelowa
Polska w oczach imigrantów 
3. DOŚWIADCZENIA PRAKTYCZNE W ZAKRESIE EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ 
Katarzyna Jurzysta, Maria M. Urlińska
Młodzi w Polsce - otwarci czy zamknięci na wielokulturowość. Program edukacji
międzykulturowej studentów UMK w Toruniu 
Lidia N. Waulina
Międzykulturowe wychowanie uczniów.
Projekt "Szkoły Europejskiej" w Kostromie 
AUTORZY 
335 stron, A5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.