| 
  
 ŻYCIE WARTOŚCIOWE W PERSPEKTYWIE AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ
 CUDOWSKA A. RED.  wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 40.00  Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Życie wartościowe w
perspektywie aksjologii pedagogicznej 
  Współczesność
stwarza niespotykane dotychczas możliwości rozwoju, urzeczywistniania
twórczego potencjału jednostki, a jednocześnie niesie ze
sobą szereg zagrożeń życia, od ekologicznych po cywilizacyjne.
Niezbędny jest zatem pedagogiczny namysł nad wychowaniem do życia
wartościowego, z całym bogactwem znaczeń, które wywołuje ta
kategoria
aksjologiczna. Analiza złożonej i trudnej sytuacji
współczesnego człowieka została w niniejszej monografii
zogniskowana na kwestiach, które kształtują przestrzeń
wartości odkrywanych, akceptowanych i tworzonych przez człowieka
poszukującego swojego miejsca w świecie. Przedmiotem rozważań czynimy
etyczny wymiar człowieczeństwa, powiązany z odpowiedzialnością wobec
Innego, wolnością i sprawiedliwością, jako wartościami kreującymi
dialogiczne relacje ze światem, a także wychowanie moralne będące
egzemplifikacją rozstrzygnięć w zakresie aksjologicznego i etycznego
uniwersum conditio humana człowieka XXI wieku. 
 
Z
Wprowadzenia 
 
Dynamika
zmian w aksjologicznej przestrzeni życia jest bardzo wyraźna. Dlatego
każda dyskusja i każde opracowanie dotyczące kondycji człowieka wobec
totalitaryzmów, erozji wartości jest szansą na budowanie
siły do radzenia sobie z dotychczasowymi i coraz wyraźniej
pojawiającymi się problemami. Zagadnienie podjęte w recenzowanej
monografii uważam za szczególnie ważne, potrzebne,
interesujące. Ściśle wpisuje się ona w aktualne doświadczenia w Polsce
i poza nią. 
 
prof.
dr hab. Tadeusz Pilch 
 Urszula
Ostrowska 
Conditio
humana człowieka XXI wieku jako problem i wyzwanie edukacyjne.
Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej 
 
Zofia Remiszewska 
Szanse
i zagrożenia dla aksjologicznych podstaw życia człowieka 
 
Marek Budajczak 
Moralne
fundamenty edukacji adekwatnej względem kondycji ludzkiej 
 
Paweł Kaźmierczak 
Cnota
jako fundament życia wartościowego w koncepcji Davida Carra 
 
Jarosław Gara 
Heurystyka
Znanego i Nieznanego jako egzystencjalny horyzont aksjologii
aktów wychowania 
 
Bożena Matyjas 
Rodzina
jako wartość w życiu studentów 
 
Ewa Sowa-Behtane 
Wychowanie
do wartości w rodzinach wielokulturowych 
 
Agnieszka Sobolewska-Popko 
Wartość
macierzyństwa w życiu kobiet. Między powinnością a świadomym wyborem 
 
Anna Weissbrot-Koziarska 
Od
homo sapiens do homo matrix 
 
Marcus Lipowicz 
Od
człowieka do cyborga? O niekompatybilności pedagogiki z biotechnologią 
 
Agata Cudowska 
Twórczość
codzienna jako wartość w życiu człowieka 
 
Marta Walewska 
Twórczość
pedagogiczna jako wartość w życiu zawodowym nauczycieli 
 
Bożena Tołwińska 
Wartość
relacji z nauczycielami w percepcji uczniów 
 242
strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka 
 
 
 |