| 
  
 ZAGROŻENIA ZE STRONY MEDIÓW
 PENKOWSKA G. RED.  wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 30.00  Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zagrożenia ze strony
mediów 
  „Książka
porusza problemy aktualne i ważne społecznie. Jest głosem w dyskusji
nad nowymi wyzwaniami – szczególnie dla pedagogiki
– związanymi z ekspansją informatyczną w różnych
dziedzinach życia społecznego”. 
 
                                                                                                                                            
prof. Anna Wasilewska 
 
  
 
„Wiek
XXI charakteryzuje się burzliwym rozwojem mediów na całym
świecie, a ma to związek z gigantycznym ożywieniem technologicznym.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne już w ostatniej
dekadzie XX wieku zaczęły dynamicznie wkraczać do wszystkich sfer życia
człowieka. Dało to początek przemianom społecznym na ogromną skalę.
[...] Od momentu rozwoju nowych, a potem nowych nowych
mediów ich charakter jest dualistyczny, dobry i zły
zarazem”. 
 
                                                                                                                                        
prof. Grażyna Penkowska 
 
 Grażyna
Penkowska, Media
dobre, czy złe – wprowadzenie do problematyki zagrożeń ze
strony mediów 
 
Część 1. Dualistyczny charakter
nowoczesnych technologii 
 
Rozdział 1. Dorota Ciechanowska, Uczciwość akademicka
studentów w dobie powszechnego dostępu do informacji 
 
Rozdział 2. Ariel Wrona, Niejednoznaczny wydźwięk
postępu – nowe media w edukacji a konsekwencje ich używania 
 
Rozdział 3. Michalina Rutka, Dyskurs
celebrytów i wykluczonych, czyli szanse i zagrożenia
społeczne tkwiące w polskiej blogosferze 
 
Część 2. Edukacyjny kontekst
zagrożeń ze strony mediów 
 
Rozdział 4. Małgorzata Anna Karczmarzyk, Chaos wizualny w sieci.
Analiza wizualno-werbalna wybranych, internetowych stron edukacyjnych
dla dzieci w wieku przedszkolnym 
 
Rozdział 5. Jolanta Dyrda, Edukacja w erze Kultury 2.0 
 
Rozdział 6. Karina Daciuk, Negatywne oddziaływanie
mediów na sferę emocjonalną dzieci 
 
Część 3. Ambiwalentny obraz
mediów w badaniach naukowych 
 
Rozdział 7. Jolanta Wojciechowska, Media źródłem
wiedzy, nie zawsze rzetelnej, studentów o HIV/AIDS 
 
Rozdział 8. Patryk Zelek, Anna Skowrońska, Autoeksperyment – Tydzień bez Internetu i
rozrywki komputerowej 
 
Rozdział 9. Dorota Kuczewska, Gry komputerowe: powody i
skutki problemu zacierania się granic między światem rzeczywistym i
wirtualnym 
 212
stron. Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka 
 
 
 |