| 
  
 SKĄD PRZYSZLIŚMY? DOKĄD IDZIEMY?
 ŻYTKO M. RED.  wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 30.00  Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Skąd przyszliśmy?  
 
Dokąd
idziemy? 
  Niniejszy
tom to efekt wymiany refleksji, analiz i dociekań teoretycznych
autorów, ale również prezentacji interesujących
projektów badawczych obejmujących różne obszary
związane z edukacją oraz socjologicznym, psychologicznym i
filozoficznym kontekstem jej funkcjonowania. [...] Konfrontacja
różnych podejść teoretycznych, analiz badawczych,
przedstawienie czasem zaskakujących swoją oryginalnością albo
ogólnikowością wniosków, to dobra szkoła
rozwijania umiejętności dyskutowania, argumentowania, analizy
różnych perspektyw naukowo-badawczych. [...] Artykuły w
publikacji zostały podzielone ze względu na podejmowaną problematykę na
trzy obszary tematyczne: Pedagogika i kultura – refleksje na
pograniczu, Edukacja formalna w okresie zmiany oraz Konteksty edukacji
nieformalnej. [...] Sądzę, że różnorodność podjętej
problematyki badawczej oraz wielość perspektyw w ich ukazywaniu i
interpretowaniu zainspiruje czytelników zainteresowanych
różnymi dziedzinami nauki, nie tylko pedagogów.  
 
prof.
Małgorzata Żytko 
 Małgorzata
Żytko, Wprowadzenie 
 
Część 1. Pedagogika i kultura
– refleksje na pograniczu 
 
Anna Nieszporek-Trzcińska, Genialność a władza
sądzenia w ujęciu H. Arendt – implikacje pedagogiczne 
 
Joanna Szefer, Pedagogiczne czytanie
kultury – założenia i strategie lektury interesownej badawczo 
 
Magdalena Czarnecka, Bunt w myśli pedagogicznej
Patricka Pearse’a. Współczesne odczytanie The
Murder Machine 
 
Małgorzata Szadłowska, Wychowanie w perspektywie
starości – proces wspierania integracji społecznej 
 
Kamil Potrzuski, Wychowanie obywatelskie
poprzez sport na przestrzeni dziejów – zarys
tematyki 
 
Część 2. Edukacja formalna w
okresie zmiany 
 
Malwina Kaczyńska, Nauczyciele wczesnej
edukacji – między pasją a cierpiętnictwem 
 
Marta Pacholczyk-Sanfilippo, Kompetencje i zadania
opiekuna w żłobku 
 
Barbara Mrówczyńska, Alternatywne formy zajęć
pozalekcyjnych i pozaszkolnych 
 
Jakub Niewiński, Dymitr Nowak, Relacyjnie i kreatywnie w
polskiej szkole? Kilka pomysłów na połączenie edukacji
formalnej z działaniami nieformalnymi wykorzystującymi projekt
edukacyjny jako narzędzie zmiany i budowania relacji 
 
Danuta Nowak, Wprowadzenie nowoczesnych
technologii do szkół. Program „Cyfrowa
szkoła” 
 
Część 3. Konteksty edukacji
nieformalnej 
 
Wiktoria Kowalska, Społeczne postrzeganie
szarej strefy edukacyjnej w Polsce i na świecie 
 
Joanna Antonik, Współczesna,
nieformalna edukacja żydowska w Polsce 
 
Agata Osmólska, Znaczenie internetu dla
rozwoju i edukacji młodzieży 
 266
stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |