www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   12 egz. / 602.70 572,57   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

DOŚWIADCZENIA RODZIN W ODKRYWANIU I ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI DZIECI PERSPEKTYWA PEDAGOGICZNA


STAŃCZAK M.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci

Perspektywa pedagogiczna

Podjęta w monografii problematyka jest niezwykle ważna z perspektywy adekwatności oddziaływań edukacyjnych kierowanych do grupy dzieci i młodzieży zdolnej. Procesami wychowania, kształcenia i samokształcenia, „sprzyjających rozwojowi zdolności człowieka w cyklu całego jego życia” zajmuje się pedagogika zdolności (giftedchild pedagogy). Transformacja potencjału zdolnościowego dziecka w dojrzały talent jest procesem rozciągniętym w czasie i warunkowanym szeregiem czynników, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, które mogą go wspierać albo ograniczać. Rodzice jako pierwsi mogą dostrzec najwcześniejsze nawet przejawy dziecięcych zdolności i to oni na ogół wprowadzają swoje córki i synów w określoną dziedzinę aktywności, wzmacniając ich zainteresowania nią. W kolejnych zaś etapach transformacji potencjału zdolnościowego mogą budować motywację swego dziecka i jego wytrwałość w dążeniu do postawionych celów, jak i rozwijać jego kompetencje społeczne, ale i zapewniać wsparcie finansowe, organizacyjne oraz emocjonalne. Rodziny uczestniczące w prezentowanym projekcie badawczym odegrały rolę stymulującą rozwój zdolności swoich córek i synów.

Zawarte w monografii analizy mogą stać się inspiracją dla praktyków – pedagogów, nauczycieli i innych osób związanych z tworzeniem oferty edukacyjnej, adresowanej do dzieci i młodzieży zdolnej – zainteresowanych budowaniem form współpracy ze środowiskiem rodzinnym. Opisane tu doświadczenia rodzin, towarzyszących dzień po dniu swoim zdolnym córkom i synom w ich procesach rozwojowych, stać się mogą cenną wskazówką dla innych rodziców.

Wprowadzenie

Rozdział I. Zdolności dzieci i ich rozwój
1. Współczesne pojmowanie zdolności
2. Geneza zdolności
3. Wybrane koncepcje i modele zdolności
4. Refleksje podsumowujące

Rozdział II. Dziecko zdolne w rodzinie
1. Współczesne rozumienie rodziny
2. Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności
3. Cechy domu rodzinnego
3.1. Potencjał społeczno-ekonomiczny
3.2. Konstelacje rodzinne
3.3. Klimat emocjonalny
4. Refleksje podsumowujące

Rozdział III. Proces badawczy – założenia i realizacja
1. Perspektywa badawcza
2. Cel i problematyka 74
3. Metoda gromadzenia danych
4. Zasady konstruowania próby badawczej
5. Metoda analizy danych

Rozdział IV. Odkrywanie zdolności dzieci
1. Poszukiwanie źródeł
2. Rodzicielskie oszacowanie potencjałów
3. Ścieżki rozpoznania
3.1. Eksperck
3.2. Rodzinna
3.3. Rodzinno-ekspercka
4. Refleksje podsumowujące

Rozdział V. Rozwijanie zdolności dzieci
1. Wczesna stymulacja rozwoju
2. Kształcenie specjalistyczne
2.1. Poszukiwanie możliwości kształcenia
2.1.1. Spiritus movens
2.1.2. Rodzicielskie rozterki
2.1.3. Decyzja
2.2. Ścieżki rozwoju zdolności
2.2.1. Akademickie
2.2.2. Muzyczne
2.2.3. Taneczne
2.2.4. Sportowe
3. Rodzinne kształcenie incydentalne
3.1. Praktyki czytelnicze
3.2. Partycypacja w kulturze artystycznej
3.3. Kontakty międzykulturowe
3.4. Rodzinne podróże edukacyjne
4. Refleksje podsumowujące

Rozdział VI. Cechy rodzin wspierające rozwój zdolności dzieci
1. Bliskość uczuciowa
2. Elastyczne granice zewnętrzne
3. Koncentracja na dziecku
3.1. Wymiar temporalny
3.2. Wymiar zawodowy
3.3. Wymiar czasu wolnego
4. Możliwość dokonywania wyborów
5. Refleksje podsumowujące

Zakończenie
Bibliografia

292 strony,  B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- ROZWIJANIE WIELORAKICH ZDOLNOŚCI CZŁOWIEKA WYBRANE ZAGADNIENIA
SUŚWIŁŁO M. RED.

- JAK WSZECHSTRONNIE ROZWINĄĆ ZDOLNOŚCI DZIECKA
BRADWAY L. ALBERS HILL B.

- PROFILAKTYKA TRAUMY
SENEJKO A. ŻURKO M.

- ZDOLNOŚCI W AKCJI
CHRUSZCZEWSKI M.H

- ROZWIJANIE FANTAZJI, ZAINTERESOWAŃ I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW ZAJĘCIA RELAKSUJĄCE160 POMYSŁÓW NA NAUCZANIE ZINTEGROWANE W KLASACH I-III
STASICA J.

- OSWOJENIE TRAUMY
SENEJKO A. CZAPIGA A.

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022