|  | 
 ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ ABY UZDROWIĆ
 KOZDROŃ A.wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie IIcena netto: 67.50Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zespół
Aspergera 
 Zrozumieć, aby uzdrowić
 
 Książka
koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.
Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego,
czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza
wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z
wielu dziedzin nauki.
 
 Obszar drugi skierowany jest do pedagogów,
terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy
zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu.
 
 Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do
rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju
dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań
stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania
społeczno-emocjonalne.
 
 Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich
odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad
rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
 
 Wstęp
 
 ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ
ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH
 
 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
 2. Etiologia zespołu Aspergera
 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a
autystyczne spektrum zaburzeń
 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
 6. Zaburzenia integracji sensorycznej
 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym
 
 ROZDZIAŁ II.
PORADNIK DLA PEDAGOGÓW
 
 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z
zespołem Aspergera
 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w
placówkach edukacyjnych
 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych
dziecka z zespołem Aspergera
 4. Integracja społeczna – mit czy realność
 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce
edukacyjnej
 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego
proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w
placówce edukacyjnej
 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie
kompetencji społecznych
 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń
integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka
 
 ROZDZIAŁ III.
PORADNIK DLA RODZICÓW
 
 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem
Aspergera w środowisku rodzinnym
 1.1. Diagnoza
 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
 2. Terapia dla twojego dziecka
 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
 2.2. Przemoc w terapii
 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem
Aspergera
 2.4. Efekty terapeutyczne
 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a
czasem matki
 
 Tytułem zakończenia
 Zrozumieć i pokonać lęk
 Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
 Bibliografia
 
 318
stron, B5, oprawa miękka
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.   |