www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI SIŁA I INSPIRACJA DO NOWYCH WYZWAŃ


DEREŃ A. RUTKOWSKA M. SKONIECZNY J.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki

siła i inspiracja do nowych wyzwań


KOBIETY W NAUCE. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki.

KOBIETY W BIZNESIE to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami.

W niniejszej książce − PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.

Wprowadzenie 9

Rozdział 1
Proces starości a aktywizacja zawodowa seniorów w świetle literatury i badań naukowych 13
1.1. Społeczne teorie starzenia się 13
1.2. Rozumienie przedsiębiorczości 23
1.3. Srebrna przedsiębiorczość 29
1.4. Srebrni przedsiębiorcy 39

Rozdział 2
Kształtowanie postaw i zachowań przedsiębiorczych kobiet 57
2.1. Kobiety na rynku pracy - przegląd badań 57
2.2. Przedsiębiorczość kobiet 64
2.3. Srebrna przedsiębiorczość kobiet − jak definiować 77

Rozdział 3
Portrety przedsiębiorczych kobiet 50 91
3.1. Uwagi ogólne 91
3.2. Firma jest kobietą 93
3.3. Starsze kobiety − przedsiębiorczynie i ich motywacje przedsiębiorcze 104

Zakończenie 109
Bibliografia 111

124 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022