|

PERSPEKTYWA INTERESARIUSZY WE WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMACH ZARZĄDZANIA
SŁAWIK A. RED. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 55.50 Twoja cena 52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Perspektywa interesariuszy we współczesnych
problemach zarządzania
Interesariusz to
słowo odmieniane przez wszystkie przypadki w nowoczesnym biznesie,
gospodarce i administracji w kontekście zrównoważonego
rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) czy mitygacji ryzyk
ESG. Interesariusze są jednak przede wszystkim podmiotami w modelu
biznesowym i łańcuchu tworzenia wartości. Głównym założeniem
teorii interesariuszy jest tworzenie wartości dla połączonych ze sobą,
współzależnych bądź współistniejących
podmiotów.
Książka
Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach
zarządzania ukazuje siedem różnych kontekstów
myślenia o organizacjach przez pryzmat teorii interesariuszy i praktyki
zarządzania nimi. Wydaje się, że ta perspektywa nie ma alternatywy i
stała się obowiązującym sposobem myślenia o tworzeniu wartości dla i
przez interesariuszy w biznesie.
„Niniejsza
książka, napisana przez młodych badaczy, absolwentów
studiów uzupełniających magisterskich w Instytucie Ekonomii,
Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, stanowi
istotny krok w stronę promowania w Polsce perspektywy interesariuszy w
nowoczesnym zarządzaniu oraz przekonuje, że nie powinniśmy mieć już
dylematu shareholders versus stakeholders”.
Dr Anna Sławik
„Odbiorcami
monografii będą pracownicy akademiccy i naukowcy zajmujący się
problematyką interesariuszy, praktycy zarządzania
(szczególnie w kwestii stosowania metodyki MISS®), a
także studenci, słuchacze studiów podyplomowych i doktoranci
kierunków ekonomicznych oraz nauk o zarządzaniu i
jakości”.
Dr hab. Patrycja
Zwiech, prof. US
Anna Sławik jest
doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i
adiunktem w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują
się wokół tworzenia wartości jako głównego celu
każdego systemu społecznego. Szczególnie interesuje ją, w
jaki sposób czynniki społeczne, organizacyjne i poznawcze
kształtują procesy podejmowania decyzji i strategiczne wybory dotyczące
interesariuszy. Ponadto, jej praca naukowa obejmuje zastosowanie
perspektywy interesariuszy w badaniach nad CSR, ESG oraz
zrównoważonym i odpowiedzialnym inwestowaniem (SRI).
Jest autorką Metodologii Identyfikacji Strategicznych Interesariuszy
MISS®. To metoda wspierająca praktyczną analizę interesariuszy,
a także narzędzie do badania percepcji interesariuszy w systemach
społecznych zorientowanych na tworzenie wartości (takich jak
organizacje, instytucje, projekty, miasta).
Posiada duże doświadczenie praktyczne zdobyte w przedsiębiorstwach
przemysłowych. Uczestniczyłam w tworzeniu strategii, programach
restrukturyzacji i projektach rozwojowych, pełniąc jednocześnie funkcję
menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i polityki CSR. Połączenie
praktycznego doświadczenia z pracą akademicką w obszarze zarządzania i
komunikacji społecznej sprawia, że jej celem jest prowadzenie badań
mających wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze.
Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych.
Członek Strategic Management Society oraz European Group for
Organizational Studies (EGOS). Zaangażowana w stałą
współpracę z University of Canterbury Business School (Nowa
Zelandia).
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach Zarządzanie i
Marketing oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.
Wstęp 7
Rozdział 1.
Anna Sławik, Klasyfikacja
interesariuszy organizacji jako podstawa oceny ich oddziaływania 13
Rozdział 2.
Beata Cholewa,
Systematyczna identyfikacja strategicznych interesariuszy na
przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego 43
Rozdział 3.
Joanna Landsmann, Whistleblowing,
czyli interesariusze mają gwizdki 69
Rozdział 4.
Patrycja Żurawska,
Blockchain jako technologia wspierająca procesy i operacje biznesowe
angażujące różne grupy interesariuszy 105
Rozdział 5.
Natalia Róż, Wpływ
nowych technologii finansowych na decyzje dotyczące sposobu korzystania
z usług bankowych przez
konsumentów 141
Rozdział 6.
Ewelina Niemczyk, Wtórny
rynek odzieży w Polsce w percepcji konsumentów
165
Rozdział 7.
Adrian Masłoń, Identyfikacja
strategicznych interesariuszy z perspektywy różnych szczebli
organizacyjnych – studium przypadku z branży
transportowo-spedycyjnej 205
Noty o Autorach 245
248 stron,
15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|